loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

گردآوری فهرستی جامع از عجیب‌ترین چیزهایی که در مورد گرمایش جهانی گفته شده است، کار تقریباً غیرممکنی است سیاستمداران، رسانه ها، اقتصاددانان، ناظران در مورد تغییرات اقلیمی صحبت می کنند. اما پس از

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

10 مورد نادرست در مورد گرمایش جهانی

گردآوری فهرستی جامع از عجیب‌ترین چیزهایی که در مورد گرمایش جهانی گفته شده است، کار تقریباً غیرممکنی است سیاستمداران، رسانه ها، اقتصاددانان، ناظران در مورد تغییرات اقلیمی صحبت می کنند. اما پس از تحقیق طولانی و دقیق، ما موفق شدیم 10 جمله احمقانه را در مورد این موضوع انتخاب کنیم.

1: دی اکسید کربن "به معنای واقعی کلمه قادر به ایجاد گرمایش جهانی نیست."

مردم سعی کرده‌اند داده‌های اقلیم‌شناسی را به روش‌های مختلف رد کنند، اما چیز کمی وجود دارد که بتواند با این تلاش برای رد حقایقی که مدت‌هاست توسط فیزیک جوی ثابت شده بود رقابت کند. جو باستاردی، هواشناس برجسته، اظهار داشت که CO2 "به معنای واقعی کلمه" نمی تواند باعث گرم شدن شود زیرا "به خوبی با جو مخلوط نمی شود". به گفته وی، گرمایش زمین همچنین قانون اول ترمودینامیک را نقض می کند که بر اساس آن نه می توان انرژی ایجاد کرد و نه از بین برد. در واقع گرم شدن کره زمین هیچ ربطی به ایجاد انرژی جدید ندارد، بلکه تنها به تصرف یک جو موجود ارتباط دارد.


2: "برفی نخواهد آمد - ما به اسکی روی آب خواهیم رفت."

در سال 1990، زمانی که جهان با فجایعی که اقلیم شناسی به آن وعده داده بود بیدار شد، یک اقتصاددان در دانشگاه ییل تصمیم گرفت تعیین کند که چقدر پول صرف مبارزه با تغییرات اقلیمی منطقی است و به این نتیجه رسید که خیلی زیاد نیست. «مردم در مناطق مختلف آب و هوایی زندگی می کنند. شهرها به لطف نوآوری هایی مانند تهویه مطبوع و مراکز خرید به طور فزاینده ای در برابر تغییرات آب و هوایی محافظت می شوند. علاوه بر این، این کارشناس ادامه داد، بخش هایی که بیشترین آسیب را خواهند دید به عنوان مثال، کشاورزی هنوز نقش نسبتا کمی در اقتصاد عصر ما دارند. رشد اقتصادی در سایر بخش ها کاملاً قادر به جبران خسارت است: "اگر برف نبارد، ما به اسکی روی آب خواهیم رفت." نویسنده ما بیل مک کیبن در کتاب اقتصاد عمیق خود در سال 2007 این ایده را به سخره گرفت. مک کیبن نوشت: «البته داشتن میکروالکترونیک عالی است، اما داشتن چیزی برای غذا خوردن ضروری است. "اگر گرم شدن کره زمین به "کشاورزی" صدمه بزند، سایر بخش‌ها ممکن است بی اهمیت شوند.


10 مورد نادرست در مورد گرمایش جهانی

3: "ما باید زغال سنگ بیشتری بسوزانیم تا سیاره را از سرد شدن جهانی نجات دهیم."

علیرغم اجماع علمی مبنی بر اینکه سیاره در حال گرمتر شدن است، منکران اقلیم هنوز افسانه «سرد شدن جهانی» را می پرستند. البته او به خصوص برای مدیر شرکت زغال سنگ جذاب به نظر می رسد: این عبارت از توییتر، دان بلانکنشیپ، که در آن زمان ریاست Massey Energy را بر عهده داشت، گرفته شده است.


4: تغییر اقلیم امکان پذیر نیست زیرا «خدا هنوز وجود دارد».

در سال 2012، جیمز اینهوف، سناتور جمهوری خواه اوکلاهاما، استدلال کرد که اقلیم شناسی مغایر با مسیحیت است - مهم نیست که بسیاری از رهبران و ساختارهای مسیحی تغییرات آب و هوایی را بسیار جدی می گیرند. او به صدای جوانان مسیحی آمریکا گفت: «می‌خواهم بگویم که خدا هنوز وجود دارد، و من از غرور کسانی که معتقدند ما انسان‌ها می‌توانیم جوی که او ایجاد کرده است، تغییر دهیم، خشمگین هستم.» در سال 2009، جان شیمکوس، نماینده جمهوری خواه ایلینویز در کنگره گفت که ما چیزی برای نگرانی نداریم و به قولی که خداوند به نوح پس از طوفان داده بود اشاره کرد. وی تاکید کرد: پایان جهان تنها زمانی فرا می رسد که خداوند تصمیم بگیرد که زمان آن فرا رسیده است. مردم نمی توانند زمین را نابود کنند.


5: خداوند سوخت های فسیلی را آفرید «زیرا وقتی آنها را می یابیم خوشحال می شود»

 به گفته برایان فیشر، مدیر انجمن خانواده آمریکا، تلاش برای حفظ سوخت های فسیلی مانند این است که به یک دوست بگویید هدیه تولدش را دوست ندارید. او گفت: «ما با خدا اینگونه رفتار می کنیم که این منابع سوخت فراوان، ارزان و کارآمد را به ما داده است. «خدا این گنج‌ها را دفن کرد زیرا وقتی آنها را می‌یابیم خوشحال می‌شود.» به راستی، چه شکل بدی است که در جستجوی گنج از بازی با خدا خودداری کنیم!


6: «آنقدر سرد بود که رئیس جمهور بارانی پوشید، اما همچنان از گرم شدن زمین صحبت می کرد»

 استیو اسکالیز، نماینده جمهوریخواه کنگره لوئیزیانا، که در مورد سخنرانی رئیس جمهور اوباما در مراسم تحلیف سال 2013 اظهار نظر کرد، سنت طولانی و حواس پرت آب و هوای سرد را به ویژه برای رد شواهد علمی تغییر آب و هوا ادامه می دهد. 


7: "تا زمانی که متوجه نشدم چقدر هزینه دارد فکر می کردم درست است."

دوباره سناتور اینهوف. در صحبت با راشل مدو در سال 2012، او اعتراف کرد که وقتی متوجه شد که کاهش اثرات آن چقدر هزینه دارد، دیگر باورش به گرمایش زمین متوقف شد. علاوه بر این واقعیت که اگر درمان را دوست ندارید انکار وجود بیماری بسیار عجیب است، عدم اقدام در این زمینه در واقع بسیار گرانتر است. آژانس بین‌المللی انرژی تخمین می‌زند که به ازای هر سالی که جهان اقدام معنادار برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را به تعویق می‌اندازد، ما باید ۵۰۰ میلیارد دلار اضافی در آینده بپردازیم.


8: طرفداران آب و هوا "برای زمین بیشتر از مردم ارزش قائل هستند."

ریک سانتوروم یکی از محتمل‌ترین نامزدهای ریاست جمهوری جمهوری‌خواه بود که اقلیم‌شناسی را «الهیات کاذب» نامید - «جهان‌بینی که برای زمین بیشتر از مردم ارزش قائل است و به ما دستور می‌دهد که به منابع طبیعی دست نزنیم تا به سیاره آسیب نرسانیم». ... سانتوروم به همین بسنده نکرد و افزود: «خدا ما  را در این زمین قرار داد تا مالک آن باشیم، عاقلانه از آن استفاده کنیم اما به نفع خودمان، نه به نفع زمین." این کنار هم قرار گرفتن انسان و سیاره یکی دیگر از موضوعات مورد علاقه شکاکان آب و هوا است. ظاهراً آنها به ندرت به این ایده بدیهی دست می یابند که یک زمین سالم برای عملکرد عادی جامعه بشری ضروری است.


10 مورد نادرست در مورد گرمایش جهانی

9: "این احتمال وجود دارد که ماهیت جامعه بشری به طور چشمگیری تغییر کند و این موضوع بی ربط شود."

این استدلال غیرمعمول از مقاله فوربس ناشی می شود که اکنون توسط اقتصاددان و وبلاگ نویس کارل دبلیو اسمیت منتشر شده است، "در ستایش انرژی کثیف: چیزهایی بدتر از آلودگی وجود دارد و ما آنها را داریم". اسمیت با اقلیم شناسی بحث نمی کند، اما همچنان معتقد است که برای تقویت اقتصاد باید سوخت های فسیلی بیشتری بسوزانیم. او معتقد است که وقتی آب و هوا تغییر می کند، مردم به سادگی شهرهای جدید می سازند یا به سمت شمال به سیبری می روند و جامعه ای را از نظر فناوری چنان پیشرفته می سازند که به سادگی به آب و هوای پایدار نیاز نخواهند داشت. گفتنش راحته…


10: چرا مردم به گرمایش جهانی اعتقاد دارند؟

به 30 یا 40 سال پیش برگردیم، زمانی که کولر گازی بسیار کمتر بود. وقتی از خانه‌ای به خیابان میرفتید، به نظرتان خنک‌تر بود، بدترین اتفاق در تابستان در طبقه دوم یا سوم بود. تنها چیزی که باقی می ماند این بود که همه پنجره ها را باز کرده و پنکه را روشن کنید. 30-40 سال گذشت، کولر گازی همه جا هست. رفتم بیرون: خدای من چه گرمایی! اینجاست، گرم شدن کره زمین. و نکته اصلی این است که با چه چیزی مقایسه میکنیم؟ همه این دانشمندان، که با مدل بلندمدت تغییرات آب و هوایی موافق هستند، به سادگی توسط تهویه مطبوع خود گیج شدند. 

برچسب ها علمی , زمین , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی