loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

یک موجود در اعماق دریا که در آب‌های جنوب شرقی استرالیا کشف شد، پس از انتشار این تصویر در شبکه‌های اجتماعی، کاربران اینترنت را گیج کرد. ظاهر زشت آن شبیه چیزی از یک فیلم ترسناک است. ماهیگیر

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

موجود مرموز مانند فیلم ترسناک در اعماق دریا

یک موجود در اعماق دریا که در آب‌های جنوب شرقی استرالیا کشف شد، پس از انتشار این تصویر در شبکه‌های اجتماعی، کاربران اینترنت را گیج کرد. ظاهر زشت آن شبیه چیزی از یک فیلم ترسناک است. ماهیگیر جیسون مویس در سفری به دریا این موجود با ظاهر ترسناک را کشف کرد. او گفت که این "زشت ترین" موجود دریایی است که پس از سال ها زندگی روی دریا دیده است.

جیسون مویس که در شبکه های اجتماعی با نام مستعار Trapman Bermagui شناخته می شود، "هیولا" را در سواحل شهر Bermagui کشف کرد. این موجود عجیب چشم های برآمده، خوشه های زیادی روی صورتش و تعدادی ویژگی عجیب دیگر دارد. این ماهی بدنی صورتی رنگ، دهانی پهن که بیشتر صورت را اشغال می کند و دندان های تیز دارد. پس از اشتراک گذاری این عکس در شبکه های اجتماعی، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. نه جیسون مویس و نه کاپیتان قایق که او سوار آن بود هیچ ایده ای نداشتند که این موجود چیست. 

ماهی ای که جیسون مویس در عمق 540 متری آب صید کرد، حدود 4 کیلوگرم وزن دارد. جیمز مکلین، متصدی بخش ماهی در موزه تاریخ طبیعی لندن، می‌گوید: "این ماهی شباهت زیادی به ماهی لوفییده دارد. ماهی میله‌ای را دارد که برای شکار طعمه‌اش استفاده می‌کند، بین چشم‌هایش. آن قطعاً این یک کابوس است، "بیایید ماهی را به زیستگاه آشنایش برگردانیم"، "چهره آن خیلی ترسناک است". کاربران اینترنت نظر دادند به گفته برخی از کارشناسان، blobfish یک ماهی اعماق دریا از خانواده Psychrolutidae است که در آبهای عمیق سواحل استرالیا و تاسمانی یا آبهای نیوزلند زندگی می کند. بدن ماهی معمولا کوتاه است، فقط حدود 30 سانتی متر، در اعماق 600 تا 1200 متر زندگی می کند، جایی که فشار آن 60 تا 120 برابر بیشتر از سطح دریا است. اگرچه، پیشنهادهای مختلفی برای یافتن اینکه این ماهی از کدام نوع است وجود دارد، در حال حاضر، هیچ کس دقیقاً نمی داند "زشت ترین" موجود دریایی واقعاً چیست، این هنوز یک راز است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی