loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

افکار چگونه در مغز شکل می گیرند؟ چرا ناگهان چیزی در ذهن من ظاهر می شود؟ پیچیده به نظر می رسد، اما مغز در واقع مانند یک ابر رایانه خاص کار می کند. تصور کنید مغز شما شهری شلوغ با تعداد زیادی خیابان و

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

مغز چگونه فکر می کند؟

Soren بازدید : 11 : 12:00 نظرات (0)

مغز چگونه فکر می کند؟

افکار چگونه در مغز شکل می گیرند؟ چرا ناگهان چیزی در ذهن من ظاهر می شود؟ پیچیده به نظر می رسد، اما مغز در واقع مانند یک ابر رایانه خاص کار می کند. تصور کنید مغز شما شهری شلوغ با تعداد زیادی خیابان و ساختمان است. همانطور که مناطق یا ساختمان های خاصی در یک شهر اهداف متفاوتی دارند، هر قسمت از مغز نیز کار خاصی دارد. هر فکری که به ذهن شما خطور می کند مانند پیامی است که در سراسر شهر از منطقه ای به منطقه دیگر ارسال می شود. تمرین و تمرین باعث ایجاد مهارت می شود نورون ها نقش مهمی در مغز دارند. اینها سلول هایی هستند که سیگنال ها و اطلاعات را برای برقراری ارتباط با یکدیگر ارسال و دریافت می کنند. مغز شما حدود 80 تا 100 میلیارد نورون دارد. این سلول ها با هم در مسیرهای عصبی مانند خیابان ها و بزرگراه های یک شهر جمع می شوند. وقتی فکر می کنید، سلول های عصبی فعال می شوند و تکانه های الکتریکی ایجاد می کنند. این تکانه های الکتریکی در مسیرها حرکت می کنند و در طول مسیر مواد شیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی را آزاد می کنند.

این انتقال دهنده های عصبی مانند خدمه ساختمانی هستند که جاده ها را ایجاد می کنند و انتقال اطلاعات را آسان تر می کنند. شما می توانید آن را به عنوان یک جاده خاکی تصور کنید، وقتی وسایل نقلیه بیشتری در جاده وجود دارد، به این معنی که سیگنال های عصبی بیشتری ظاهر می شوند، جاده به یک جاده آسفالت ارتقا می یابد. اگر ترافیک بیشتر شود، جاده به بزرگراه تبدیل می شود. همانطور که چیزهای جدیدی یاد می گیرید و تجربیات واقعی در مورد دنیای اطراف خود دارید، چنین ارتباطات مسیری قوی تر و عمیق تر می شوند.

به عنوان مثال، وقتی برای اولین بار دوچرخه سواری را یاد می گیرید، حفظ تعادل و هماهنگی همه فعالیت های بازوها، پاها و چشمانتان برایتان دشوار است، اما هرچه بیشتر تمرین کنید، سلول های عصبی بهتر عضلات را کنترل می کنند. بنابراین اشتباهات کمتری مرتکب می شوید و در نهایت مهارت پیدا می کنید. از طریق تمرین، سلول های عصبی به یکدیگر متصل شده و یک شبکه عصبی را تشکیل می دهند. به همین دلیل است که تمرین و تکرار برای بهبود مهارت‌های شما بسیار مهم است، چه یادگیری یک زبان خارجی یا نواختن یک آلت موسیقی. شبکه های عصبی هر چه بیشتر با یکدیگر از طریق تمرین مکرر ارتباط برقرار کنند ایجاد و تقویت می شوند.

مغز خود را سالم نگه دارید.

دانشمندان بر این باورند که خواب بسیار مهم است تا مغز بتواند اطلاعات دریافتی در طول روز را پردازش کند و به استراحت مغز و ایجاد ارتباطات جدید کمک کند. بسیاری از مردم بعد از یک خواب خوب متوجه می شوند که ایده های جدید یا افکار جدیدی دارند. علاوه بر خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش نیز راه هایی برای داشتن مغزی سالم هستند. درست همانطور که یک ماشین برای کارکرد روان به سوخت نیاز دارد، مغز نیز به مواد مغذی و اکسیژن نیاز دارد تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد و توانایی تفکر خود را بهبود بخشد.

فعالیت های زیر برای مغز مفید است:

خواندن کتاب، حل پازل، نواختن آلات موسیقی، شرکت در فعالیت های هنری، انجام ریاضی، نوشتن مقاله، خلاصه کردن محتوای کتاب های داستان و نوشتن مقاله. مثبت اندیشی نیز یک راه مفید است. همیشه به یاد داشته باشید که آنچه به بدن خود وارد می کنید، از جمله آنچه می خورید، می نوشید، تماشا می کنید، گوش می دهید یا می خوانید، بر مغز شما تأثیر می گذارد. برعکس، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر سلول های مغز را از بین می برد. آسیب هایی مانند تصادف در حین ورزش نیز بر مغز تأثیر منفی می گذارد. مغز اندام خاصی است که خستگی ناپذیر برای خلق افکار، خاطرات و ایده ها کار می کند. با پیشرفت علم، کارشناسان به طور فزاینده ای درک خواهند کرد که چگونه فرآیندهای بیولوژیکی در مغز که منجر به تجربیات آگاهانه انسان می شود، به وجود می آیند. راه درازی در پیش داریم تا بفهمیم مغز چگونه کار می کند.

برچسب ها علمی , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی