loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

نادین کاریدی یک مدل 22 ساله بود که در یک مهمانی در همپتونز با جورج بلفورت کارگزار بورس آشنا شد و شش ماه بعد نامزد کردند حتی اگر هرگز نام نادین کاریدی را نشنیده باشید، احتمالاً با شخصیت گرگ وال استری

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

داستان واقعی نادین کاریدی، همسر دوم گرگ وال استریت

نادین کاریدی یک مدل 22 ساله بود که در یک مهمانی در همپتونز با جورج بلفورت کارگزار بورس آشنا شد و شش ماه بعد نامزد کردند حتی اگر هرگز نام نادین کاریدی را نشنیده باشید، احتمالاً با شخصیت گرگ وال استریت که از او الهام گرفته است آشنا هستید: نائومی لاپاگلیا. در این فیلم، لاپاگلیا توسط مارگوت رابی به عنوان همسر دوم کلاهبردار جردن بلفورت، «گرگ» با بازی لئوناردو دی کاپریو به تصویر کشیده شد.

اما ازدواج 14 ساله آنها با اتهامات خیانت و اعتیاد به مواد مخدر همراه بود.

داستان واقعی نادین کاریدی، همسر دوم گرگ وال استریت جردن بلفورت

نادین کاریدی که اکنون با نام خانوادگی جدیدش ماکالوسو شناخته می شود، همسر دوم جردن بلفورت بود که در فیلم گرگ وال استریت توسط مارگو رابی به تصویر کشیده شد.

مانند شخصیت روی پرده او، لاپاگلیا واقعی، نادین کاریدی (در حال حاضر نادین ماکالوسو)، مدلی بود که بلفورت را در حالی که هنوز با همسر اولش، دنیس لومباردو ازدواج کرده بود، ملاقات کرد. کاریدی و بلفورت در نهایت با هم ازدواج کردند، اما ازدواج آنها حتی بر اساس اعترافات خود بلفورت در مورد زندگی خود در آن زمان، با مشکل مواجه شد. کاریدی بلفورت را به خیانت و خشونت خانگی متهم کرد و این دو در نهایت در سال 2005 طلاق گرفتند. با این حال، کاریدی مانند همسر اول بلفورت از انظار عمومی دوری نکرده است. در واقع، او در کالیفرنیا به عنوان یک درمانگر شغل پردرآمدی داشت و اکنون در رسانه های اجتماعی پست می گذارد تا زنان را در مورد روابط آزاردهنده و دستکاری عاطفی آموزش دهد. این داستان نادین کاریدی و رابطه او با جردن بلفورت است.

زندگی نادین کاریدی قبل از گرگ وال استریت

نادین کاریدی در 24 دسامبر 1967 در لندن، انگلستان به دنیا آمد، اما در محله بی ریج بروکلین بزرگ شد. او دانش آموز باهوشی بود که زود از دبیرستان فارغ التحصیل شد، اما پس از شروع کالج، متوجه شد که توان ادامه تحصیل را ندارد.

نادین کاریدی

او در سال 2022 به بیزنس اینسایدر گفت: من در شهر کار می کردم و مردم به سراغ من می آمدند و می گفتند: تو باید یک مدل باشی. او به زودی با آژانس Elite Petite قرارداد امضا کرد و با Wrigley’s gum، Miller Lite و Seagram’s کار کرد. او در تلاش برای پیشرفت حرفه‌ای خود، برنامه‌ریزی کرد تا به لس‌آنجلس برود و به بازیگری بپردازد اما سپس با جردن بلفورت آشنا شد.

زندگی به عنوان همسر جردن بلفورت

آغاز رابطه کاریدی و بلفورت به طرز تکان دهنده ای شبیه به تصویر کشیدن آن در گرگ وال استریت بود، زمانی که شخصیت جونا هیل، دانی آزوف (که بر اساس شریک تجاری واقعی بلفورت، دنی پوروش ساخته شده است)، خود را در یک مهمانی جنجالی مطرح کرد. 
عکس نادین کاریدی و جردن بلفورت
جردن بلفورت و نادین کاریدی یک عروسی مجلل در دریای کارائیب داشتند که طبق گزارش ها در سال 1991 بیش از 750,000 دلار هزینه داشت.

او گفت: وقتی برای اولین بار با جردن آشنا شدم، در اوایل دهه 90 در همپتونز بود. ماکالوسو در مقاله‌ای که در سال 2022 برای نیوزویک نوشت، به یاد می‌آورد: «یک نفر خودش را در معرض دید من قرار داد، و من بلافاصله خواستم آنجا را ترک كنم. جردن بعد از مهمانی به دنبال من بود. ما در نهایت عاشق شدیم و ازدواج کردیم.»

با این حال، آن ازدواج زودتر از آنچه که کاریدی می خواست اتفاق افتاد. بنا بر گزارش ها، بلفورت در تعقیب او بی وقفه بود و به او گفت که دیگر مجبور نیست کار کند زیرا می تواند هزینه های او را بپردازد. او هدایایی برای نادین فرستاد، اقلام مجلل برای او خرید و ثروت را مثل یک جایزه به رخ او کشید.

داستان واقعی نادین کاریدی، همسر دوم گرگ وال استریت جردن بلفورت

عد از درد طلاق پدر و مادرم در شش سالگی، به خودم قول دادم تا 30 سالگی ازدواج نکنم. اما جردن برنامه متفاوتی داشت. او مصمم بود که ما با سرعت بسیار زیاد متعهد شویم. پس از تنها شش ماه قرار ملاقات، او مرا تهدید کرد که در صورت امتناع از ازدواج با او، مرا ترک خواهد کرد... من با خودروی فراری اش مانند جردن از کنار پرچم های قرمز رد شدم. در همین حال، مطبوعات به دلیل سبک زندگی مجللی که او و بلفورت داشتند، از کاریدی به عنوان دوشس ( لقب‌های مهم اشرافی و سلطنتی اروپایی) خلیج ریج یاد کردند. این دو به مدت 14 سال زندگی کردند، از جمله در آشفته ترین دوران بلفورت با استراتون اوکمونت. اما از بیرون، به نظر می رسید که آنها زندگی عالی و لوکس را دارند.

عکس خانوادگی نادین کاریدی و جردن بلفورت

نادین و جردن بلفورت به همراه دو فرزندشان.


بلفورت یک قایق تفریحی خرید و نام آن را به نام همسرش نادین گذاشت که بعداً در سال 1996 در سواحل ساردینیا غرق شد. هم در فیلم و هم در کتاب خود بلفورت، سوء استفاده او از کاریدی آشکار می شود و عادت او به مواد مخدر بدتر می شد. البته این حتی مشکلات قانونی آنها را نیز در نظر نمی گیرد. و در حالی که گرگ وال استریت روابط بلفورت را به عنوان منبع اصلی بحث های آنها به تصویر می کشد، کاریدی ادعا کرده است که بسیاری از مشکلات زناشویی آنها ناشی از مصرف مواد مخدر همسرش است.

کاریدی در نهایت سعی کرد مداخله ای برای بلفورت انجام دهد و به او گفت: من اینجا نمی نشینم و تماشا می کنم که تو مثل بقیه خودت را می کشی، فقط به این دلیل که برای آنها پول درآوری، من بخشی از آن نخواهم بود. فقط یک سال بعد، بلفورت به جرم پولشویی و کلاهبرداری از اوراق بهادار دستگیر شد. ماکالوسو نوشت: در نهایت، احساس می‌کردم می‌توانم او را ترک کنم. مردم فکر می کنند من رفتم چون او تمام پول ها را از دست داد، اما من به ازدواج پایان دادم زیرا احساس کردم بالاخره توانستم. احساس امنیت می کردم.

از «دوشس» تا روانشناس موفق

کاریدی در طول ازدواج با بلفورت، تجارت خود را راه اندازی کرده بود، بنابراین وقتی شوهرش دستگیر شد، ناگهان همه چیز را از دست نداد. با این حال، چگونه کسی از چنین تغییر ناگهانی بهبود می یابد چه رسد به اینکه با ماهیت جنایات همسر خود کنار بیاید؟ کاریدی بعداً به یاد می آورد: این رابطه من را مستقیماً به سمت درمان فرستاد. 

داستان واقعی نادین کاریدی، همسر دوم گرگ وال استریت جردن بلفورت

کاریدی از طریق درمان متوجه آزاری شد که در طول ازدواجش با بلفورت متحمل شد. این فقط آزار فیزیکی نبود، اگرچه کاریدی ادعا کرد که بلفورت یک بار او را از پله‌ها پایین انداخت. به گفته کاریدی، بلفورت کنترل کننده بود. او گفت: استقلال من، عاملیت من، فردیت من زمانی که با او ازدواج کرده بودم بسیار تحت تأثیر قرار گرفت. با این حال، در حوالی زمانی که طلاق او نهایی شد و او شروع به دیدن یک درمانگر کرد، کاریدی با همسر دومش، جان ماکالوسو، آشنا شد. این دو از آن زمان با هم بودند. کاریدی پس از طلاقش از بلفورت، درمان و مدیتیشن را آنقدر مفید دانست که در سن 39 سالگی تصمیم گرفت به مدرسه بازگردد و مدرک کارشناسی ارشد را از موسسه فارغ التحصیل پاسیفیکا دریافت کند و سپس مدرک دکترا بگیرد در مشاوره و روانشناسی جسمانی.

داستان واقعی نادین کاریدی، همسر دوم گرگ وال استریت جردن بلفورت

دکتر نادین ماکالوسو اکنون یک نویسنده و روان درمانگر پر درآمد است.


درمان جان من را نجات داد. من واقعاً می خواهم به دیگران کمک کنم و در خدمت آنها باشم. من همیشه از آن دسته افرادی هستم که جستجو می‌کنند و می‌خواهند رشد کنند. در خدمت این هدف، ماکالوسو کتابی در مورد پیوند تروما نوشت ایجاد وابستگی های عمیق در نتیجه چرخه ای از سوء استفاده و به طور مرتب در رسانه های اجتماعی پست هایی را منتشر کرد که زنان دیگر را در موقعیت های مشابه ترغیب به ترک روابط آزاردهنده کردند. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی