loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

عتیقه‌ها اشیایی هستند که دارای ارزش‌های معمول تاریخ، فرهنگ، علم از صد سال یا بیشتر هستند. مصنوعات متصل به این زندگی شواهدی است که نشان می دهد انسان ها توانسته اند کفش های چرمی، ماسک ها، چش

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

عتیقه‌ها اشیایی هستند که دارای ارزش‌های معمول تاریخ، فرهنگ، علم از صد سال یا بیشتر هستند. مصنوعات متصل به این زندگی شواهدی است که نشان می دهد انسان ها توانسته اند کفش های چرمی، ماسک ها، چشم های مصنوعی بسازند آن هم در هزاران سال پیش. بیایید از طریق این پست از واندرز فارسی نگاهی به 14 اثر عجیب و غریب در جهان بیندازیم.

14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

1: قدیمی ترین شاهدانه (2700 ساله)

در سال 2008، حدود 900 گرم از یک برگ هنوز سبز در صحرای گوبی در چین پیدا شد. دانشمندان ادعا می کنند که قدیمی ترین شاهدانه در جهان است و قدمت آن به 2700 سال می رسد. مجموعه ای از آزمایشات ثابت کردند که ماری جوانا در جامعه باستانی دارای خواص تحریک عصبی قوی نیز بود. این باعث می شود دانشمندان مشکوک شوند که افراد قدیمی ماری جوانا را فقط برای ساختن لباس، طناب و اشیاء دیگر کاشته اند. آنها به خوبی می توانند از آنها برای تحریک هیجان اعصاب استفاده کنند. نویسنده این مطالعه اتان روسو می‌گوید که ماری‌جوانای باستانی «کاملاً مشابه» ماری‌جوانای امروزی است.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

2: قدیمی ترین آدامس (5000 ساله)

در سال 2007، یک تکه آدامس مربوط به 5000 سال پیش توسط دانشجویان باستان شناسی بریتانیایی در فنلاند پیدا شد. قطعات آب نبات به شکل سنگ، ساخته شده از رزین پوست درخت غان، هنوز شکل دندان های مردم باستان را روی آن حفظ می کند. رزین توس حاوی فنل است که یک مخلوط ضدعفونی کننده است. تروور براون از دانشگاه دربی (بریتانیا) گفت: دانشمندان معتقدند که افراد در عصر حجر این نوع مخلوط را به منظور درمان عفونت لثه می جویدند.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

3: قدیمی ترین کفش چرمی (5500 ساله)

این کفش باستانی در سال 2010 در غاری در ارمنستان پیدا شد. سایز سایز کفش زنانه حدود 7 نوع است و به نظر می رسد مناسب باشد. این کفش بسیار شبیه به مدل های فعلی کفش است. نمونه ای که در علف ها یافت شده است، به نظر می رسد از پوست آهو ساخته شده باشد، قدمت آن به 5500 سال پیش می رسد و به لطف مدفوع گوسفند به خوبی حفظ شده است. آزمایش رادیوکربن نشان داد که این کفش در حدود 3500 سال قبل از میلاد در عصر برنز متولد شده است. این کفش ماقبل تاریخ دارای فشردگی بسیار محکمی روی پاشنه و پنجه پا است که احتمالاً به دلیل نیازهای سفر زیاد مردم باستان است. با این حال، به نظر نمی رسد که کفش شکسته باشد.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

4: قدیمی ترین ساز (42000 ساله)

در سال 2012، محققان قدیمی ترین ساز موسیقی جهان را کشف کردند. این یک جفت فلوت فلوت است که از استخوان پرنده و عاج ساخته شده است که در غار هوله فلس (آلمان) یافت می شود. استفاده از تشعشعات کربن برای محاسبه سن فلوت نشان می دهد که آنها احتمالا بین 42000 تا 43000 سال پیش متولد شده اند.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

5: قدیمی ترین چشم مصنوعی (4800 سال)

بر اساس گزارشی در سال 2006، باستان شناسان ایرانی عنبیه های مصنوعی را کشف کرده اند که قدمت آن به 4800 سال پیش بازمی گردد. این زنبق متعلق به زنی سالم است که بین 25 تا 30 سالگی فوت کرده است.مواد ساخت این زنبق شامل رزین مخلوط با چربی حیوانی است. مطالعات روی این عنبیه نیز نشان می دهد که وقتی پلک ها برای مدت طولانی در معرض عنبیه قرار می گیرند، عفونت ایجاد می شود. علاوه بر این، بافت پلک همچنان روی این عنبیه مصنوعی یافت می شود.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

6: قدیمی ترین لباس (5900 ساله)

در غار آرنی -1 ارمنستان، همان محلی که قدیمی‌ترین کفش را به ما نشان داد، لباسی که از موپ ساخته شده بود و قدمت آن به 5900 سال می‌رسد. مشخص نیست که چگونه شکل اصلی لباس برای مردان یا زنان خوب است، اما محققان معتقدند که این قدیمی ترین نمونه در جهان است. این غار توسط تیمی از محققان از بریتانیا، ایالات متحده و ارمنستان در سال 2007 کشف شد. همچنین بر روی بسیاری از آثار باستان شناسی عالی، از جمله مومیایی یک بز از حدود 5900 سال پیش تمرکز دارد. 


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

7: قدیمی ترین پاپ کورن (6700 ساله)

در سال 2012، محققان شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد گروه‌های قومی ساکن در امتداد سواحل پرو، 1000 سال قبل از تخمین زمان قبلی حتی قبل از تولد سرامیک، پاپ کورن خورده‌اند. پوسته ها، ساقه ها، میخچه ها و شاخه های ذرت مربوط به 6700 تا 3000 سال پیش در منطقه Paredones و Huaca Prieta، دو منطقه شمال سواحل پرو، توسط محققان آمریکایی و پرو پیدا شد. ویژگی‌های ذرت در این عصر نشان می‌دهد که گذشتگان آن را به روش‌های مختلفی از جمله آسیاب کردن یا برشته کردن ذرت می‌خوردند.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

8: قدیمی ترین کیف پول (4500 ساله)

باستان شناسان این کیف پول را در غاری در آلمان پیدا کرده اند. بیرون کیف بیش از 100 دندان سگ وجود دارد که در کنار هم به ترتیب خاصی چیده شده اند. به نظر می رسد این یک کیف پول مد در آن دوران باشد. باستان شناسان می گویند از این دندان ها برای تزئین درب بیرونی کیف دستی استفاده می شود. با گذشت زمان، پوست یا پارچه ناپدید شد و بقیه فقط دندان ها بودند. آنها در یک جهت چیده شده اند و بسیار شبیه درب یک کیف مدرن هستند. دندان های سگ نیز در انواع زیورآلات مو و گردنبند یافت می شود. محققان به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد دندان های سگ در آن زمان بسیار شیک هستند.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

9: قدیمی ترین کوسن (77000 ساله)

در سال 2011، در غاری در آفریقای جنوبی، باستان شناسان شیئی را یافتند که به اعتقاد آنها قدیمی ترین تشک در جهان است. این بالشتک از چندین لایه نی و جج بافته شده و قدمت آن به حدود 77000 سال می رسد.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

10: قدیمی ترین ماسک (9000 ساله)

این ماسک سنگی احتمالاً از عصر حجر یعنی حدود 7000 سال قبل از میلاد مسیح، قبل از تولد سرامیک ساخته شده است. تا کنون، این قدیمی ترین ماسک کشف شده در جهان است و در حال حاضر در پاریس به نمایش گذاشته شده است.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

11: قدیمی ترین ژاکت (1700 سال)

قدیمی ترین پلیور جهان در سال 2013 بر روی یخچال طبیعی نروژی پیدا شد که از گوشت بره و پشم گوسفند بافته شده در پارچه الماسی مورب ساخته شده است. می توان آن را برای مردی که حدود 1.7 متر است ساخت.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

12: قدیمی ترین پیراهن (5000 سال)

پیراهن ترخان که قدیمی ترین لباس جهان به حساب می آید، در قبرستان مصر باستان در حدود 30 مایلی قاهره کشف شد. قدمت این پیراهن به سلسله اول یا پادشاهی قدیم برمی گردد، این پیراهن از پارچه کتان ساخته می شد (بنابراین این اولین پارچه شناخته شده مورد استفاده بود).


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

13: قدیمی ترین تاج (6000 سال)

کشف شد که این تاج بخشی از نهال میشار احتکار است گنجی با بیش از 400 عتیقه که در غاری در صحرای یهودیه در نزدیکی دریای مرده در سال 1961 یافت شد. این تاج که در 4000-3300 قبل از میلاد ساخته شده است، از مس سیاه ساخته شده است و قطر آن حدود 7 اینچ است. لبه بالایی تاج با 5 شکل مختلف تزیین شده است.


14 مورد از قدیمی ترین آثار باستانی در جهان

14: جواهرات قدیمی (130 هزار سال)

در سال 2015، دانشمندان ادعا کردند که قدیمی ترین جواهرات جهان با هشت چنگال عقاب را در منطقه نئاندرتال ها در کرواسی کشف کرده اند. این پنجه‌های عقاب از حداقل 3 پرنده مجزا گرفته شده‌اند که بریدگی‌های زیادی را حمل می‌کنند و رشته‌ای و صیقلی دارند. محققان فکر می کنند این بخشی از یک گردنبند یا دستبند است.

برچسب ها تاریخی , فرهنگ , باستان ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی