loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

دیرینه شناسان چینی و بریتانیایی گونه جدیدی از دایناسورها را از جنس استگوسور در چین شناسایی کردند در ادامه مطلب همراه ما باشید.باور دانشمندان بر این است که این دایناسور قدیمی ترین دایناسور بالین است

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

قدیمی ترین گونه دایناسور در آسیا شناسایی شد + تصاویر

دیرینه شناسان چینی و بریتانیایی گونه جدیدی از دایناسورها را از جنس استگوسور در چین شناسایی کردند در ادامه مطلب همراه ما باشید.

باور دانشمندان بر این است که این دایناسور قدیمی ترین دایناسور بالین است که تا کنون در آسیا پیدا شده است و یکی از اولین گونه های کاوش شده در جهان است. در مطالعه‌ای که در ۴ مارس در مجله دیرینه‌شناسی مهره‌داران منتشر شد، دیرینه‌شناسان بقایای فسیلی یک دایناسور شاخدار گیاهخوار را توصیف کردند که شامل ستون فقرات پشت، شانه‌ها، ران‌ها، پاها، دنده‌ها و چند لایه زره سخت است. قدمت این فسیل مربوط به دوره باجوسیان ژوراسیک میانی است که بسیار قدیمی تر از اکثر سرپایان شناخته شده است.

قدیمی ترین گونه دایناسور در آسیا شناسایی شد + تصاویر

به گفته دانشمندان، دایناسور تازه کشف شده دارای 4 پا و اندازه نسبتا کوچک بوده و طول آن از نوک بینی تا دم حدود 2.8 متر است. این دایناسور حدود 168 میلیون سال پیش ظاهر شد. مشخص نیست که آیا این فسیل دایناسور بالغ است یا نابالغ. دانشمندان نام دایناسور جدید را Bashanosaurus primitivus گذاشته اند. "باشان" نام باستانی منطقه چونگ کینگ چین است که دایناسور جدید در آن کشف شد، در حالی که "primitivus" در لاتین به معنای "اولین" است.

قدیمی ترین گونه دایناسور در آسیا شناسایی شد + تصاویر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی