loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

از شهر قرن نوزدهمی بادی، کالیفرنیا گرفته تا سایلنت هیل واقعی در سنترالیا، پنسیلوانیا، این شهرهای ارواح در سراسر ایالات متحده به عنوان یادآوری وحشتناک از زندگی قبل از رها شدن در آنجا هستند. قبل از سو

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

13 مکان روح آلود در آمریکا و داستان های پشت آن

از شهر قرن نوزدهمی بادی، کالیفرنیا گرفته تا سایلنت هیل واقعی در سنترالیا، پنسیلوانیا، این شهرهای ارواح در سراسر ایالات متحده به عنوان یادآوری وحشتناک از زندگی قبل از رها شدن در آنجا هستند. قبل از سوختن، ساختمانی در سرو گوردو، کالیفرنیا وجود داشت که پر از خون و سوراخ گلوله بود. اینجا چه اتفاقی افتاد؟ هیچ کس نمی داند. هیچ کس در این شهر ارواح زنده نمانده است که داستان را تعریف کند. سرو گوردو، مانند تمام شهرهای ارواح در لیست ما، زمانی مکانی پر رونق بود. مردم در آنجا زندگی می کردند، کار می کردند و می مردند. اما وقتی روزهای خوب به روزهای بد تبدیل شدند، شهر خالی شد. امروزه تنها چند ساختمان باقی مانده است. اگرچه سرنوشت همه آنها یکسان بود، اما شهرهای ارواح زیر داستان های منحصر به فردی دارند. بسیاری از آنها شهرهای معدنی بودند که تا زمانی که طلا، نقره یا منابع دیگر یافت می شد، رونق داشتند. برخی در اثر فاجعه زیست محیطی محکوم به فنا شدند. و حداقل یکی به دلیل وجود یک هیولا رها شده است. برای یادگیری داستان‌های برخی از جذاب‌ترین شهرهای ارواح آمریکا، از نام مناسب شهر جهنم در اوهایو تا تاریخ غرق در خون نلسون، نوادا، به ادامه مطلب بروید.

 شهر جهنمی، اوهایو

شهر جهنمی، اوهایو

 افسانه مدت‌ها بر این بود که شهر جهنمی، اوهایو، محل زندگی ساکنان وحشتناک‌تری است. این روستا که در ابتدا بوستون نامیده می‌شود، در دره کویاهوگا اوهایو در دهه 1970 زمانی که دولت فدرال شروع به خرید خانه‌ها برای ایجاد فضای پارک ملی دره کویاهوگا کرد، به شهر ارواح تبدیل شد. بسیاری از مردم از این موضوع خوشحال نبودند یکی روی دیوار خانه خود نوشت: حالا می دانیم سرخپوستان چه احساسی داشتند اما شهر به زودی متروک شد. سپس، داستان های ترسناک درباره شهر جهنمی شروع به پخش شدن کرد. افسانه شهری بیان می کرد که شهر جهنمی به دلیل وجود صلیب وارونه در جلوی کلیسا، یک آهنربا برای شیطان پرستان بود. (در واقع، این یک موتیف رایج در سبک احیای گوتیک بود.) افسانه همچنین نشان می دهد که یک اتوبوس مدرسه رها شده در شهر جهنمی محل قتل وحشتناکی بوده است، شاید توسط یک قاتل دیوانه یا گروهی از شیطان پرستان.


گلدفیلد، شهر ارواح آریزونا با 9 جان

گلدفیلد، شهر ارواح آریزونا با 9 جان

هنگامی که گلدفیلد، آریزونا، در اوایل دهه 1890 تأسیس شد، معادن طلایی که آن را احاطه کرده بودند بی پایان بودند افسوس که گلدفیلد در عوض تبدیل به شهر ارواح شد. با این حال، گلدفیلد در اوج خود حدود 4000 ساکن و 28 ساختمان داشت، از جمله سه سالن، یک پانسیون، یک فروشگاه عمومی، یک مغازه آهنگری، یک آبجوسازی، یک بازار گوشت، و یک مدرسه، که همه در سایه با شکوه اطراف بود. اما پس از آن، ذخایر طلای گلدفیلد خشک شد و سال‌های بدشانسی آن آغاز شد. بدون وعده طلا، بسیاری از ساکنان گلدفیلد شهر را ترک کردند. اگرچه پس از تاجر و سیاستمدار پیشگام جورج یونگ یانگ به یانگبرگ تغییر نام داد، و اگرچه گلدفیلد در دهه‌های 1910 و 1920 از رنسانس اندکی برخوردار بود، ثروت آن به زودی دوباره سقوط کرد. به نظر می رسید سرنوشت این شهر در سال 1943 بسته شده است، زیرا آتش سوزی در شهر رخ داد و 60 درصد از آنچه در آنجا باقی مانده بود را سوزاند.


شهر ارواح آلاسکا که توسط یک هیولا تسخیر شده است

پورلاک: شهر ارواح آلاسکا که توسط یک هیولا تسخیر شده است

پورتلاک، آلاسکا ظاهراً به دلیل جانوری معروف به نانتیناق به شهر ارواح تبدیل شد. این شهر کوچک در ساحل جنوبی آلاسکا در اوایل قرن بیستم در اطراف یک کارخانه کنسرو ماهی قزل آلا شروع به رشد کرد. این مکان همیشه یک مکان معمولی بود ساکنان پورتلاک ماهیگیران، چوب‌بران، معدنچیان و کارگران کارخانه‌های کنسروسازی بودند اما شهر تا سال 1921 به اندازه‌ای بزرگ شد که یک اداره پست افتتاح کرد. در آن زمان، ساکنان توسط یک هیولای ادعایی که در جنگل زندگی می کرد، مضطرب شدند. داستان‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه نانتیناک جانوری شبیه ساسکواچ مسئول تعدادی از حوادث عجیب در پورتلاک و اطراف آن بود.

افسانه ها حاکی از آن است که در سال 1905، همه کارگران بومی آمریکا در کارخانه کنسرو ماهی قزل آلا پورتلاک را به دلیل چیزی در جنگل ترک کردند. در دهه 1920، شایعاتی در مورد مشاهده یک هیولا منتشر شد. و در دهه 1930، یک چوب‌بر به گونه‌ای خشونت‌آمیز مرد که محلی‌ها قبول کردند قاتل او نمی‌توانست انسان باشد. شایعاتی از این دست زیاد شد و پورتلاک در دهه 1950 به شهر ارواح تبدیل شد. حتی اداره پستش هم تعطیل شد. با این حال، همه متقاعد نشده اند که نانتیناق مسئول مرگ پورتلاک بوده است. برخی داستان های هیولا را به عنوان شایعه رد می کنند. آنها معتقدند پورتلاک به یک دلیل بسیار ساده تر به شهر ارواح تبدیل شده است: افتتاح بزرگراه ایالتی مسیر 1 آلاسکا. مسیر جدید پورتلاک را منسوخ کرد و ممکن است منجر به رها شدن آن شده باشد.


داستان غرق در خون نلسون، نوادا

داستان غرق در خون نلسون، نوادا

سرزمین اطراف نلسون، نوادا، زمانی با طلا، نقره، مس و سرب غنی بود که اسپانیایی ها آن را «الدورادو» نامیدند. اما این شهر کوچک خارج از لاس وگاس نیز یکی از خشن ترین مکان های غرب وحشی بود. در طول جنگ داخلی، فراریان برای فرار از درگیری به غرب سرازیر شدند. برخی در نلسون مستقر شدند و در معدن Techatticup کار پیدا کردند. اما زندگی در نلسون می تواند خطرناک باشد. شهر در میانه ناکجاآباد بود و بسیاری از ساکنان آن مسلح بودند.

نزدیک‌ترین کلانتر 200 مایل دورتر بود با یک هفته سفر و اغلب وقتی کسی کشته می‌شد، به خود زحمت نمی‌داد که به سراغ نلسون بیاید. حتی با وجود اینکه معدن به تولید میلیون‌ها دلار فلزات گرانبها ادامه می‌داد، درگیری‌ها و کشتارها به یک اتفاق روزمره تبدیل شد. اگرچه این معدن تا دهه 1940 سودآور بود، نلسون از تغییرات بزرگتری که در اطراف آن رخ می داد جان سالم به در نبرد. ایجاد سد دیویس و مخزن دریاچه موهاو در سال 1951 آب را مستقیماً به لبه شهر رساند. گورستان آن حتی باید یک مایل به بالای دره منتقل می شد.


Zzyzx، شهر ارواح که به عنوان یک کلاهبرداری شروع شد

Zzyzx، شهر ارواح که به عنوان یک کلاهبرداری شروع شد

شاید عجیب‌ترین شهر ارواح در این فهرست Zzyzx در کالیفرنیا باشد، ساخته‌ی کرتیس هاو اسپرینگر، جانور بدنام. اسپرینگر که بخش زیادی از زندگی خود را صرف خرید و فروش درمان های معجزه آسا کرده بود، در دهه 1940 یک چشمه به نام Zzyzx را در اطراف چشمه آب گرم طبیعی در صحرای Mojave تأسیس کرد. اما Zzyzx به هیچ وجه یک چشمه آب گرم نبود. انجا یک فنر معمولی بود که اسپرینگر روی آن را بخاری نصب کرده بود.  با وجود کلاهبرداری، مردم به Zzyzx هجوم آوردند. اسپرینگر هتلی را افتتاح کرد و بیش از دوجین درمان معجزه آسا را ​​برای میهمانان خود برای بیماری هایشان ارائه کرد. Zzyzx در واقع به یک مقصد نسبتاً محبوب تبدیل شد تا سال 1974. 

سپس اداره آمایش سرزمین به زور اسپرینگر را از ملک خارج کرد. او هرگز زمین را خریداری نکرده بود. در عوض، اسپرینگر یک ادعای ماینینگ ارائه کرده بود که به او حق مالکیت هر آنچه را که با موفقیت استخراج می‌کرد داده بود. البته، اسپرینگر اصلاً چیزی استخراج نکرده بود. علی‌رغم تلاش‌های اسپرینگر برای مقابله، Zzyzx برای همیشه تعطیل شد. این مکان امروزه، بخشی از مرکز مطالعات بیابان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است. داستان Zzyzx، مانند تمام شهرهای ارواح موجود در لیست، نشان می دهد که زندگی یک شهر چقدر می تواند منحصر به فرد باشد. شهرهایی مانند گلدفیلد به عنوان قطب معدن رونق یافتند. مکان هایی مانند پورتلاک در اطراف یک کارخانه کنسروسازی رشد کردند. و اگرچه هر یک از این شهرها با مرگ کمی متفاوت از دنیا رفتند، اما در نهایت سرنوشت همه آنها یکسان بود.

برچسب ها ترسناک , تاریخی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی