loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

کریس کایل بدون شک یکی از مرگبارترین - تک تیراندازان تاریخ آمریکاست. پس چرا او در بسیاری از داستان های قهرمانانه اش مبالغه کرد؟کریس کایل که به عنوان مرگبارترین تک تیرانداز در تاریخ آمریکا شناخته می ش

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

کریس کایل و دروغ هایی که او را تک تیر انداز آمریکایی نمیکند

کریس کایل بدون شک یکی از مرگبارترین - تک تیراندازان تاریخ آمریکاست. پس چرا او در بسیاری از داستان های قهرمانانه اش مبالغه کرد؟

کریس کایل که به عنوان مرگبارترین تک تیرانداز در تاریخ آمریکا شناخته می شود،  که در طول چهار تور خود در جنگ عراق دو گلوله خورد. وقتی به خانه بازگشت، کتابی درباره تجربه خود نوشت با عنوان American Sniper که به سرعت او را به یک قهرمان محلی محلی تبدیل کرد.

اما کریس کایل علیرغم وضعیت مشهوری که در خانه داشت، برای فرونشاندن بی خوابی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مشروبات الکلی زیادی مصرف کرد. او در نهایت با کمک به سربازان دیگر برای انجام همین کار، با زندگی غیرنظامی سازگار شد. متأسفانه، بسیاری از سوء استفاده های او اغراق آمیز کشف شد، از جمله تعداد جوایزی که دریافت کرد و داستان عجیب و غریب در مورد دعوا با فرماندار مینه سوتا و جسی ونتورا. همه این درام ها در 2 فوریه 2013 زمانی که کایل و دوستش چاد لیتلفیلد، ادی ری راث، کهنه سرباز 25 ساله تفنگداران دریایی ایالات متحده را که مبتلا به اسکیزوفرنی و PTSD تشخیص داده بود، به میدان تیر رفتند، ناگهان به وقوع پیوست ، تگزاس.در آنجا، روث ناگهان یک تپانچه از مجموعه کایل برداشت و هفت گلوله به سمت لیتلفیلد و شش گلوله دیگر به کایل شلیک کرد!

سالها خدمت و زندگی کریس کایل پس از عراق

کریس کایل و دروغ هایی که او را تک تیر انداز آمریکایی نمیکند !

کریستوفر اسکات کایل متولد 8 آوریل 1974 در اودسا، تگزاس، بزرگ‌ترین فرد از دو برادر بود. او و برادرش جف مانند بسیاری از کودکان دیگر در تگزاس در آن زمان با در نظر گرفتن خدا و طبیعت بزرگ شدند. پدر آنها وین کنت کایل یک شماس بود که در مدرسه یکشنبه تدریس می کرد و اغلب آنها را به شکار می برد.کایل با توجه به اولین تفنگ خود که در هشت سالگی بدست آورد، شکار آهو، بلدرچین و قرقاول را در حین پرورش 150 گاو در مزرعه خانوادگی آموخت.

کایل بعداً پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان در سال 1992، سوارکاری حرفه‌ای برونکو را دنبال کرد، اما یک آسیب دیدگی او را مجبور به ترک کار کرد. در حالی که کایل تا سال 1994 در دانشگاه ایالتی تارلتون در رشته مدیریت مزرعه و مرتع تحصیل می کرد، برای خدمت در ارتش کنجکاو شد. در نهایت، یکی از استخدام‌کنندگان نیروی دریایی، کایل را وادار کرد تا در 5 اوت 1998 در شعبه نام نویسی کند. پس از تکمیل آموزش اولیه در بهار 1999، او مصمم شد که یک SEAL شود. در سال 2000، او یک دوره آموزشی طاقت فرسا شش ماهه را برای انجام این کار با واحد تخریب زیر آب پایه/دریا، هوا، زمین (BUDS) در کالیفرنیا گذراند. کایل که در سال 2001 فارغ التحصیل شد و به تیم SEAL-3 منصوب شد، چهار تور در عراق به عنوان تک تیرانداز انجام داد. بسیاری وقتی که کایل در سال 2009 به طور افتخاری مرخص شد، 150 قتل تایید شده او را تحسین کردند.

کایل با دو زخم گلوله که نیاز به جراحی ترمیمی زانو و PTSD داشت به خانه بازگشت. خوشبختانه او توانست زندگی خود را پایدار کند و تا سال 2012 زندگی نامه خود را منتشر کرد و شروع به کمک به جانبازانی مانند خودش کرد.


ادعاهای نادرست کریس کایل

در طول سال‌های مشهور شدن کایل از جمله پس از مرگ او رسانه‌ها دریافتند که این تک‌تیرانداز در برخی از ادعاهای او در کتاب و اخبار خود اغراق کرده است. در کتاب خود، کایل ادعا کرد که دو ستاره نقره ای و پنج ستاره برنز کسب کرده است، اما نیروی دریایی بعدا اذعان کرد که او فقط یک ستاره نقره ای و سه ستاره برنز دریافت کرده است. یک فصل فرعی با عنوان "Punching Out Scruff Face" در کتاب کایل نیز به پیگرد قانونی واقعی علیه او منجر شد. در آن، کایل ادعا کرد که در روز 12 اکتبر 2006 در یک بار  زمانی که اوضاع خشونت آمیز شد. کایل ادعا کرد که این فرد مرموز "Scruff Face" به او گفته است: "شما لیاقت از دست دادن چند پسر را دارید." کایل نوشت که در نتیجه با مشت به او پاسخ داد. در 4 ژانویه 2012، او در برنامه The Opie and Anthony Show ادعا کرد که این مرد کسی جز جسی ونتورا نیست.

فرماندار سابق مینه سوتا ظرف چند روز شکایت کرد و کایل را به افترا، تصاحب و ناروا متهم کرد. او ملاقات با کایل را انکار کرد در 29 ژوئیه 2014، هیئت منصفه حکم داد که دارایی کایل به ونتورا 500000 دلار برای افترا و 1.34 میلیون دلار دیگر بدهکار است. با این حال، بسیاری از ادعاهای نادرست بیشتر ظاهر شد. همچنین گزارش شده است که کایل یک بار به همسالان خود گفته بود که پس از طوفان کاترینا به نیواورلئان سفر کرد تا "ده ها تن از ساکنان مسلح را که در ایجاد هرج و مرج نقش داشتند" به آنها شلیک کند. نیکلاس اشمیدل، خبرنگار نیویورکر، سعی کرد این ادعاها را تأیید کند، اما متوجه شد که حتی یک SEAL از ساحل غربی به دنبال کاترینا به نیواورلئان فرستاده نشده است.

علاوه بر این، کایل یک بار ادعا کرد که در ژانویه 2010 به دو مرد که سعی داشتند کامیون او را در یک پمپ بنزین دالاس بدزدند، شلیک کرد. کایل ادعا کرد که پلیس او را رها کرده است زیرا "یکی از مقامات ارشد دولت" به آنها دستور داده است. چندین نشریه از جمله نیویورکر نیز نتوانسته اند این داستان را تایید کنند.

کریس کایل و دروغ هایی که او را تک تیر انداز آمریکایی نمیکند !

علیرغم تمایل او به اغراق، کایل مدافع صریح حقوق جانبازان بود. در سال 2013، معلمی در مدرسه کودکان کایل با او تماس گرفت تا از او کمک بخواهد. پسر او، ادی روث، پس از خدمت در عراق و هائیتی پس از طوفان 2010، با PTSD و افسردگی شدید زندگی می کرد. روث داروهای ضد روان پریشی و ضد اضطرابی که اسکیزوفرنی را درمان می کرد مصرف میکرد، همچنین با الکل و ماری جوانا خود درمانی میکرد. او همچنین کمی قبل از قتل، دوست دختر و هم اتاقی اش را به گروگان گرفت.

با این وجود، کایل و لیتلفیلد که کایل آنها را می‌شناخت چون دخترانشان با هم فوتبال بازی می‌کردند به راث برای آن روز پیشنهاد دادند. آنها در اوایل بعد از ظهر روز 2 فوریه 2013، قبل از سوار شدن به کامیون کایل و رفتن به میدان تیراندازی در شهرستان ارث، به خانه روث رسیدند. این زمانی بود که دردسر شروع شد. روث بعداً ادعا کرد که کایل و لیتلفیلد در حین رانندگی با من صحبت نمی‌کنند و سکوت آنها همراه با زرادخانه سلاح‌های موجود در کامیون باعث شد که روث باور کند که در شرف کشته شدن است. در همین حال، بدون اینکه راث بداند، کایل در حین رانندگی به لیتلفیلد پیامک داد: "این یارو واقعاً دیوانه است.

بعد از نزدیک به دو ساعت در راه، به میدان تیر رسیدند. وسعت این زمین 11000 هکتار بود که میدان تیر آن توسط خود کایل طراحی شده بود. آنها پنج تپانچه، چندین تفنگ، و کایل و لیتلفیلد هر کدام یک 1911 کالیبر 45 چرمی داشتند. سپس، در نقطه ای از جلسه تیراندازی، راث، یک سیگ ساور P226 MK25 9 میلی متری را برداشت و به سمت لیتلفیلد شلیک کرد. سپس یک اسپرینگفیلد کالیبر 45 را به دست گرفت.

کریس کایل و دروغ هایی که او را تک تیر انداز آمریکایی نمیکند !

کایل فرصتی برای بیرون آوردن سلاحش نداشت. راث شش بار به سر، شانه، بازوی راست و سینه او شلیک کرد. اسلحه خود را دوباره پر کرد، تفنگی را برداشت و با پیکاپ کایل رفت. اجساد کایل و لیتلفیلد توسط کارمند راف کریک لاج تا ساعت 5 بعد از ظهر کشف نشد.

عواقب و محاکمه

درست پس از تیراندازی، روث به سمت خانه خواهرش، لورا بلوینز رفت و به او گفت که به تازگی دو مرد را کشته است. بعد از اینکه او اسلحه هایی را که برای این کار استفاده می کرد به او نشان داد، او با 911 تماس گرفت. او به اعزام کننده گفت: "او روانی است." وقتی روث همان روز برای بردن سگش به خانه رفت، با پلیس روبرو شد. او در مورد آخرالزمان و "راه رفتن در جهنم روی زمین" زمزمه کرد و گفت: "همه فقط می خواهند من را کباب کنند."

روث بعداً همان شب به قتل‌ها اعتراف کرد و در مورد کریس کایل چنین گفت: "اگر من روح او را بیرون نمی‌آوردم، او بعداً روح من را می‌برد." محاکمه راث در دادگاه منطقه ایرات کانتی در استفنویل، تگزاس، در 11 فوریه 2015 آغاز شد. او به دلیل جنون خود را بی گناه دانست اما در نهایت توسط هیئت منصفه 10 زن و دو مرد در 24 فوریه مجرم شناخته شد. او محکوم شد به زندگی بدون آزادی مشروط. در مورد خانواده کایل، آنها خوشحال شدند که نزدیک به 7000 نفر در مراسم یادبود او در استادیوم کابوی در دالاس، تگزاس در 11 فوریه 2013 شرکت کردند. اعلامیه برنامه در اختیار حاضرین قرار گرفت.

دخترش نوشت: "دلم برای گرمای تو تنگ خواهد شد." "حتی اگر بمیری دوستت خواهم داشت." پسرش نوشت: "خیلی دلم برات تنگ شده." یکی از بهترین اتفاقاتی که برای من افتاده، تو هستی.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی