loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

یکی از چیزهای مثبتی که بودن در این سیاره برای ما به ارمغان آورده است این است که انسان ها بیشتر به آسمان و طبیعت اطرافمان توجه می کنند. همانطور که اجداد ما زمانی ستاره ها را مطالعه می کردند تا اولین

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

8 پدیده نوری مرموز که تا به امروز توضیح داده نشده است

یکی از چیزهای مثبتی که بودن در این سیاره برای ما به ارمغان آورده است این است که انسان ها بیشتر به آسمان و طبیعت اطرافمان توجه می کنند. همانطور که اجداد ما زمانی ستاره ها را مطالعه می کردند تا اولین تقویم های جهان را ایجاد کنند. جو آسمان و زمین از ابتدا انسان را مجذوب خود کرده است. در طول اعصار، میلیون‌ها نفر پدیده‌های نوری عجیبی را در آسمان تجربه کرده‌اند که برخی از آن‌ها جالب و جذاب هستند، در حالی که برخی کاملاً غیرقابل توضیح هستند. در اینجا ما در مورد چند پدیده نوری مرموز خواهیم گفت که هنوز نیاز به توضیح مناسب دارند.

8 پدیده نوری مرموز که تا به امروز توضیح داده نشده است

1 | حادثه ولا

حادثه Vela (ولا)، همچنین به عنوان فلاش اقیانوس اطلس جنوبی شناخته می شود، یک فلاش نور دوگانه ناشناس بود که توسط ماهواره آمریکایی Vela Hotel در 22 سپتامبر 1979 در نزدیکی جزایر پرنس ادوارد در اقیانوس هند شناسایی شد. علت فلاش هنوز به طور رسمی ناشناخته است و برخی از اطلاعات در مورد این رویداد همچنان طبقه بندی شده است. در حالی که گفته می شود سیگنال می تواند ناشی از برخورد یک شهاب سنگ به ماهواره باشد، 41 فلاش مضاعف قبلی که توسط ماهواره های Vela شناسایی شده بود توسط آزمایش های تسلیحات هسته ای ایجاد شد. امروزه، اکثر محققان مستقل بر این باورند که فلاش در سال 1979 ناشی از یک انفجار هسته ای است که احتمالاً یک آزمایش هسته ای اعلام نشده توسط آفریقای جنوبی و اسرائیل بوده است.


8 پدیده نوری مرموز که تا به امروز توضیح داده نشده است

2 | نور های مارفا

نورهای مارفا، که به عنوان چراغ های ارواح مارفا نیز شناخته می شوند، در نزدیکی مسیر 67 ایالات متحده در میچل فلت در شرق مارفا، تگزاس، در ایالات متحده مشاهده شده اند. آنها تا حدی شهرت پیدا کرده‌اند که تماشاگران آنها را به پدیده‌های ماوراء الطبیعه مانند ارواح، بشقاب پرنده‌ها یا یوفوها نسبت می‌دهند - نور شبحی که مسافران در شب، به ویژه بر فراز باتلاق‌ها، باتلاق‌ها یا مرداب‌ها می‌بینند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که بیشتر، اگر نگوییم همه، انعکاس‌های جوی چراغ‌های خودرو و آتش‌های کمپ هستند.


8 پدیده نوری مرموز که تا به امروز توضیح داده نشده است

3 | چراغ های Hessdalen (هسدالن)

چراغ‌های هسدالن نورهای غیرقابل توضیحی هستند که در امتداد 12 کیلومتری دره هسدالن در روستایی مرکز نروژ مشاهده شده‌اند. این نورهای غیرعادی حداقل از دهه 1930 در این منطقه گزارش شده است. پروفسور Bjorn Hauge که می خواست نورهای هسدالن را مطالعه کند، عکس فوق را با نوردهی 30 ثانیه ای گرفت. او بعدها ادعا کرد که جسمی که در آسمان دیده می شود از سیلیکون، فولاد، تیتانیوم و اسکاندیم ساخته شده است.


8 پدیده نوری مرموز که تا به امروز توضیح داده نشده است

4 | گلوله های آتشین ناگا

گلوله‌های آتشین ناگا که گاهی به آن چراغ‌های مکونگ نیز می‌گویند، یا بیشتر به عنوان «چراغ‌های ارواح» شناخته می‌شوند، پدیده‌های طبیعی عجیبی هستند که منابع تأیید نشده‌ای در رودخانه مکونگ در تایلند و لائوس مشاهده می‌شوند. گویا توپ های قرمز درخشان به طور طبیعی از آب به سمت هوا بلند می شوند. گلوله های آتشین اغلب در حوالی شب در اواخر اکتبر گزارش می شوند. بسیاری از کسانی هستند که تلاش کرده اند تا به صورت علمی گوی های آتشین ناگا را توضیح دهند، اما هیچ یک از آنها نتوانسته اند نتیجه گیری قوی داشته باشند.


8 پدیده نوری مرموز که تا به امروز توضیح داده نشده است

5 | فلش در مثلث برمودای فضا

تصور کنید به خواب می روید که هنوز با چشمان بسته، ناگهان با یک درخشش شدید نور مبهوت می شوید. این دقیقاً همان چیزی است که برخی از فضانوردان هنگام عبور از ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی (SAA) - منطقه ای از میدان مغناطیسی زمین که به عنوان مثلث برمودای فضایی نیز شناخته می شود - گزارش کرده اند. دانشمندان بر این باورند که با کمربندهای تشعشعی ون آلن مرتبط است، دو حلقه از ذرات باردار که در چنگ مغناطیسی سیاره ما به دام افتاده اند.

میدان مغناطیسی ما کاملاً با محور چرخش زمین همسو نیست، به این معنی که این کمربندهای ون آلن کج شده اند. این منجر به منطقه ای در 200 کیلومتری بالاتر از اقیانوس اطلس جنوبی می شود که در آن این کمربندهای تشعشعی به سطح زمین نزدیک تر می شوند. هنگامی که ایستگاه فضایی بین‌المللی از این ناحیه می‌گذرد، رایانه‌ها می‌توانند کار خود را متوقف کنند و فضانوردان فلاش‌های کیهانی را تجربه می‌کنند. احتمالاً به دلیل تشعشعاتی که شبکیه آنها را تحریک می‌کند. مطالعه بیشتر SAA برای آینده سفرهای فضایی تجاری بسیار مهم خواهد بود.


8 پدیده نوری مرموز که تا به امروز توضیح داده نشده است

6 | انفجار تونگوسکا

در سال 1908، یک گلوله آتشین فروزان از آسمان فرود آمد و منطقه ای به اندازه نصف رود آیلند در بیابان تونگوسکا، سیبری را ویران کرد. تخمین زده شده است که این انفجار برابر با بیش از 2000 بمب اتمی از نوع هیروشیما بوده است. اگرچه برای سال‌های متمادی دانشمندان فکر می‌کردند که احتمالاً این یک شهاب سنگ است، اما کمبود شواهد منجر به گمانه‌زنی‌های متعددی از بشقاب پرنده‌ها گرفته تا کویل‌های تسلا شده است، و تا به امروز، هیچ‌کس به طور قطع نمی‌داند که چه چیزی باعث انفجار شده است.


8 پدیده نوری مرموز که تا به امروز توضیح داده نشده است

7 | استیو - درخشش آسمان

نوری مرموز بر فراز کانادا، اروپا و سایر نقاط نیمکره شمالی در حال پرواز است. و این پدیده خیره کننده آسمانی رسما "استیو" نامیده می شود. دانشمندان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث ایجاد استیو می شود، اما توسط علاقه مندان آماتور شفق قطبی کشف شد که آن را بر اساس صحنه ای در Over the Hedge نام گذاری کردند به گفته محققان دانشگاه کلگری در کانادا و دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، استیو به هیچ وجه یک شفق قطبی نیست، زیرا حاوی آثار مشخصی از ذرات باردار در حال انفجار در جو زمین نیست که شفق‌ها انجام می‌دهند. بنابراین، استیو چیزی کاملاً متفاوت است، یک پدیده مرموز و تا حد زیادی غیرقابل توضیح. محققان به آن لقب "درخشش آسمان" داده اند.


8 پدیده نوری مرموز که تا به امروز توضیح داده نشده است

8 | چشمک زن های ماه

از زمانی که انسان برای اولین بار در سال 1969 روی ماه قدم گذاشت، چندین اکتشاف قابل توجه مرتبط با ماه وجود داشته است، اما هنوز یک پدیده وجود دارد که برای دهه ها محققان را گیج کرده است. فلاش های مرموز و تصادفی نور که از سطح ماه می آیند. این فلاش های مرموز و عجیب و غریب که به عنوان «پدیده های گذرای ماه» شناخته می شوند، می توانند به طور تصادفی و گاهی چندین بار در هفته رخ دهند. اغلب اوقات، آنها فقط چند دقیقه دوام می آورند، اما همچنین مشخص شده است که برای ساعت ها دوام می آورند. چندین توضیح در طول سال‌ها وجود داشته است، از شهاب‌ها گرفته تا زلزله‌های ماه و بشقاب پرنده‌ها، اما هیچ‌کدام هرگز ثابت نشده‌اند.

برچسب ها یوفو , ترسناک , عجیب , مرموز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی