آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

پرونده حل نشده : ناپدید شدن جوان 18 ساله

ناپدید شدن جوان 18 ساله بنام زیب کوئین

در 2 ژانویه 2000، زیب کوین به شیفت کاری خود در والمارت پایان داد و با یکی از همکارانش رفت و دیگر هرگز دیده نشد. 17 سال می گذشت تا پلیس بالاخره شواهدی را کشف کند که نشان می دهد این همکارش بود که او را در تمام مدت مضنون اصلی بود و او را کشته بود.

حوالی ساعت 9 شب در آن غروب سرنوشت‌ساز یکشنبه، کوین پس از پایان کار با یکی از کارمندان والمارت، رابرت جیسون اونز، ملاقات کرد تا به ماشینی که اوونز به او گفته بود نگاه کند. کوین سوار مزدا پروتج خود شد تا اوونز را به سمت شهر نزدیکی که خودرو در آن قرار داشت دنبال کند. این دو در فیلم‌های امنیتی در یک فروشگاه رفاه در حال خرید نوشابه‌های گازدار دیده شدند، اما پس از آن کوین بدون هیچ ردی ناپدید شد. او اکنون بیش از دو دهه است که ناپدید شده است، و غم و اندوه طاقت فرسا خانواده اش به عدم بسته شدن این پرونده گیج کننده تبدیل شده است.اوونز در سال 2017 متهم به قتل کوین شد، اما مشخص نیست که دقیقاً چه اتفاقی برای این نوجوان افتاده است و سرنخ‌های گیج‌کننده همچنان باعث می‌شود که بازرسان پس از گذشت بیش از 20 سال، سرگردان باشند.

زب وین کوین متولد 12 مه 1981 در اشویل، کارولینای شمالی، رویاهای تحسین برانگیزی داشت و شخصیت جاه طلبی برای رسیدن به آنها داشت. خانواده او را مهربان و دلسوز توصیف کردند. طبق پروژه چارلی، او در مرکز آموزش افسران ذخیره (ROTC) ثبت نام کرد و مصمم بود که به عنوان یک افسر مأمور به نیروهای مسلح بپیوندد. تا آن زمان، کوین در والمارت کار می کرد تا برای یک ماشین جدید پس انداز کند. اونز، همکار 22 ساله اش، به او گفت که ماشینی را برای فروش در فاصله نه چندان دور می شناسد.

پس از جابجایی خود در بخش الکترونیک، کوین با اوونز در پارکینگ والمارت ملاقات کرد. آنها هر کدام ماشین خود را سوار شدند و در ساعت 9:15 بعد از ظهر با هم در فروشگاهی در همان نزدیکی مشاهده شدند که مشغول خرید نوشابه بودند. سپس کوین ناپدید شد. مادرش، دنیس ولااکیس، روز بعد از گم شدن او خبر داد. به گزارش اشویل سیتیزن-تایمز، وقتی ماشین کوین در پارکینگ Little Pigs Barbeque در 6 ژانویه پیدا شد، همه چیز عجیب شد. چراغ‌های جلوی ماشین روشن بود، نقاشی‌های دهان و علامت تعجب روی شیشه‌ی پشتی با رژ لب خط خورده بودند - و یک توله سگ زنده داخل آن بود.

پلیس چندین بطری نوشیدنی، یک ژاکت که متعلق به کوین نبود، و یک کارت کلید از یک هتل ناشناس در داخل مزدا پیدا کرد. همچنین به بازرسان گزارش شد که شاهدان شاهد زنی مرموز در حال رانندگی در اطراف خودرو بودند.

ناپدید شدن جوان 18 ساله بنام زیب کوین

ماشین کوین در یک پارکینگ درست در کنار بیمارستانی که مادرش در آن کار می کرد پیدا شد.

پس از اینکه پلیس تصویر ترکیبی از راننده را بر اساس گزارش شاهدان تهیه کرد، متوجه شد که او شباهت تکان دهنده ای به زنی به نام میستی تیلور دارد. کوین ظاهراً قبل از ناپدید شدن تیلور را عاشقانه تعقیب می کرد - اما او دوست پسری به نام وسلی اسمیت داشت. اینها تنها اولین سرنخ های گیج کننده ای بود که پلیس سال ها در تلاش برای کشف آن بوده است.

رابرت جیسون اونز به عنوان یک مظنون ظاهر شد :  از آنجایی که اونز آخرین فردی بود که با کوین دیده شد، پلیس مشتاق بود از او بازجویی کند. او ادعا کرد که درست بعد از اینکه آنها فروشگاه رفاه را در ساعت 9:15 بعد از ظهر ترک کردند، کوین از چراغ‌های جلوی خود برای علامت دادن به اوونز استفاده کرد. وقتی این کار را کرد، کوین به او گفت که یک صفحه پیام دریافت کرده است و به شدت نیاز به پاسخ دادن به تماس دارد. همانطور که توسط WLOS News 13 گزارش شده است، اوونز گفت که کوین پس از برقراری تماس از یک تلفن عمومی در همان نزدیکی، به وضوح "عصبانی" شده بود. او بابت لغو برنامه های آنها عذرخواهی کرد و به سرعت رفت.

اوونز همچنین مدعی شد که کوین در عجله اش برای رفتن به او ضربه زده است. با این حال، کنجکاوتر از همه اینها این بود که اوونز چند ساعت بعد خود را به دلیل صدمه به سر و چند شکستگی دنده در بیمارستان بستری کرد که به گفته او در تصادف اتومبیل دیگری در همان شب دچار آن شد. پلیس هرگز گزارش برخورد یا شواهدی از این تصادف دوم پیدا نکرد. بازرسان متوجه شدند که در 4 ژانویه، فردی که ادعا می‌کرد کوین است از والمارت تماس گرفته بود. طبق پادکست Evidence Locker، ناظر کوین، پتی کینگ، تلفن را پاسخ داد و متوجه شد که صدای آن طرف دیگر شبیه صدای کوین نیست.

هنگامی که کینگ با آن شماره تماس گرفت، او به کارخانه محلی ولوو متصل شد - جایی که اونز شغل دوم خود را انجام میداد. پلیس درباره آن از اوونز سؤال کرد و او به برقراری تماس اعتراف کرد، اما او گفت که کوین از او خواسته بود این کار را انجام دهد. خانواده کوین حتی یک کلمه را باور نکردند.

اونز در سال 2001 به مجله اسپین گفت: «آنها سر کار به من زنگ زدند، مثلاً «با او چه کردی؟» اما من سعی کردم خوب باشم. آنها می خواهند بدانند. اما تا زمانی که او را زنده پیدا کنند، یا مرده اش را پیدا کنند، یا بدون هیچ شکی ثابت کنند که من کاری انجام نداده ام، مردم همیشه فکر می کنند که من کاری با آن انجام داده ام." بدون هیچ مدرک محکمی علیه اوونز، پلیس به تماس با پیجر زیب کوئین در شب ناپدید شدن، روی آورد.

سرنخ های مرموز پلیس را گیج می کند!

پس از ردیابی صفحه ای که ظاهراً کوین را قبل از ناپدید شدن به دیوانگی کشاند، پلیس متوجه شد که تماس از خانه عمه او، اینا اوستیچ، بوده است. با این حال، اوستیج برقراری تماس را رد کرد. از این گذشته، او با دوست صمیمی خود تامرا تیلور - مادر میستی تیلور - شام خورده بود. به گفته مجله اسپین، کوین تنها چند هفته قبل از ناپدید شدن با تیلور 19 ساله در رستوران خانواده اش با او آشنا شده بود و این دو با هم دوست شدند. هنگامی که او از رابطه تیلور با اسمیت آگاه شد، خواست به او کمک کند. یکی از دوستان کوین بعداً به یاد آورد: "این تنها چیزی است که او در مورد این دختر صحبت کرد."

با این حال، زمانی که وسلی اسمیت متوجه شد که کوین و دوست دخترش در حال صحبت کردن هستند، ظاهراً او شروع به تهدید کرد. یکی از دوستان پدر کوین به اسپین گفت: «[کوین] و این مرد درگیری‌هایی با هم داشتند، و این زمانی بود که تهدیدی متوجه زیب شد – کاری که وسلی و برخی از دوستانش ممکن است انجام دهند. آنها زیب را تهدید می کردند که از خانم جوان دوری کند.

اوستیچ به پلیس گفت که تیلور و اسمیت هر دو در شب 2 ژانویه در خانه تامرا تیلور حضور داشتند. اما اگر عمه او بیرون از خانه بود، کوین چگونه از تلفن او تماس گرفت؟ برای اینکه اوضاع برای پلیس گیج‌کننده‌تر شود، اوستیچ گزارش داد که خانه‌اش را در آن شب مورد هجوم قرار دادند. هیچ چیز دزدیده نشده بود، اما اقلام مختلف در جای خود نبودند. تیلور و اسمیت دست داشتن در ناپدید شدن کوین را انکار کردند و از آنجایی که هیچ مدرک محکمی برای ارتباط آنها با جنایت احتمالی وجود نداشت، تحقیقات به بن بست رسید.

بسته شدن پرونده بعد از بیش از یک دهه

ناپدید شدن جوان 18 ساله بنام زیب کوین

تصویر بالا رابرت جیسون اونز در سال 2015.

وقفه در این پرونده تا 15 سال بعد اتفاق نیفتاد. در 17 مارس 2015، رابرت جیسون اونز به دلیل قتل کریستی شوئن کاد، شرکت کننده در شبکه غذا، همسرش و فرزند متولد نشده آنها دستگیر شد. او بعداً به سه فقره قتل درجه دوم و دو فقره قطعه قطعه کردن بقایای انسان مجرم شناخته شد. به گفته اشویل سیتیزن تایمز، بلافاصله پس از دستگیری اوونز، پلیس حکمی برای بازرسی اموال او در رابطه با ناپدید شدن زیب کوئین به دست آورد.

آنها در مورد یک "پروژه حوض ماهی" که اوونز آن را شروع کرده بود و بلافاصله پس از ناپدید شدن کوین آن را لغو کرد، راهنمایی دریافت کردند. پلیس گفت که در زیر بتن حوض متروکه، پارچه، مواد چرمی و «تکه‌های سخت ناشناخته» و همچنین چندین کیسه پلاستیکی پر از «آهک احتمالاً پودر شده یا مخلوط ملات پودری» پیدا کردند. با در دست داشتن شواهد جدید، هیئت منصفه اوونز را به قتل درجه اول به دلیل مرگ زیب کوین در 10 ژوئیه 2017 متهم کرد. او در حال حاضر در انتظار محاکمه است. در حالی که بازرسان خوشحال هستند که سرانجام در این پرونده پیروز شده اند، اما هنوز از حل پیچ و خم ها، چرخش ها و سرنخ های عجیب و غریب پیرامون ناپدید شدن مرموز کوین فاصله دارند.

13 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش