آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنی

غول پیکر ترین گل های جهان

غول پیکر ترین گل های جهان

می‌خواهید بدانید 10 گل برتر جهان کدامند؟ خب به مقاله درستی رسیده‌اید. آیا می دانستید که تقریباً 369400 گیاه گلدار روی زمین وجود دارد؟ بسیاری از ما نمی توانیم بیش از ده گل را نام ببریم. با این حال، دنیای متفاوتی از گل ها وجود دارد که ما با آن آشنا نیستیم. گل ها مترادف زیبایی، عطر و رنگ های زنده هستند. یکی از بهترین چیزها برای هدیه دادن به کسی و ایجاد احساس خوشحالی در هنگام انتقال خوبی ها به دیگران. برخلاف تصور عموم، همه گل ها بوی خوبی ندارند و گل هایی با بوی بد یا بدون بو هستند. بسیاری از گل ها به عنوان ضد آلاینده استفاده می شوند زیرا سموم هوا را از بین می برند و هوا را برای ما قابل تنفس می کنند. گل ها در اشکال و اندازه های مختلف هستند. بزرگترین آنها حدود 20 پوند وزن دارد. این مقاله در مورد ده گل برتر جهان و ویژگی هایی که آنها را منحصر به فرد می کند صحبت می کند. در این راهنما، 10 بهترین گل برتر جهان را به همراه 3 انتخاب برتر خود رتبه بندی و بررسی کردیم تا بتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

غول پیکر ترین گل های جهان

1:رافلزیا آرنولدی - Rafflesia Arnoldii

بزرگترین گل جهان با نام علمی رافلزیا آرنولدی و همینطور به نام های گل جسد یا پادما غول پیکر شناخته میشود. وزن گل حدود 11 کیلوگرم (20 پوند) و قطر آن حدود 3 فوت است. جوانه های آن قهوه ای رنگ هستند و می توانند تا 30 سانتی متر بزرگ باشند. این گل بدبوترین گل روی زمین محسوب می شود و بومی جنگل های بارانی سوماترا و بورنئو است. در اندونزی، مالزی و فیلیپین نیز یافت می شود. جالب است که Padma غول پیکر برای رشد خود به نور خورشید نیاز ندارد و در خاک مرطوب جنگل های انبوه رشد می کند. این گل انگلی است، یعنی حشرات را می خورد. گیاه Rafflesia Arnoldii هیچ ریشه، ساقه یا برگ ندارد. بنابراین تا زمانی که بزرگ نشود نمی توانید آن را شناسایی کنید. به دلیل منحصر به فرد بودن، بزرگترین گل روی زمین مورد شکار غیرقانونی قرار گرفته است و آن را به گونه ای نادر و در خطر انقراض گیاهی تبدیل کرده است. ممکن است بوی خوشی نگیرید، اما دیدن این گل  تجربه بی نظیری است. گل ها در باغ های گیاه شناسی پرورش داده می شوند. اگر در ایالات متحده هستید، می توانید آنها را در باغ گیاه شناسی شیکاگو پیدا کنید.


غول پیکر ترین گل های جهان

2:گل جسد - Corpse Flower

در شماره 2 از لیست ما از بزرگترین گل جهان، گل جسد، همچنین به عنوان (Amorphophallus titanum) شناخته می شود و یکی از غول پیکرترین گل های جهان است که از خانواده گیاهان گلدار Araceae می آید. 40 سال طول می کشد تا شکوفا شود. بله، چیزی که شنیدید درست است. در 40 سال گل می دهد و بویی شبیه پوست بدن انسان مرده می دهد، درست مانند رافلزیا. تیتان آروم یکی دیگر از گونه های کمیاب گل های بومی است که در سوماترا یافت می شود. بوی پوسیدگی گل های جسد لاشخورها را به خود جذب می کند و گیاه از آنها تغذیه می کند. گل تایتان آروم برای رشد به دما و رطوبت بالا نیاز دارد. اگر برای مدت طولانی در دمای خنک نگهداری شوند، می میرند.این گل ها می توانند تا 20 فوت رشد کنند و بیش از 110 کیلوگرم وزن دارند.


غول پیکر ترین گل های جهان

3:نخل تالیپوت - Talipot Palm

نخل Talipot Corypha umbraculifera نیز نامیده می شود. یکی از بزرگترین نخل ها است و می تواند تا 100 فوت رشد کند. نخل تالیپوت بومی جنوب و شرق هند است، همچنین در آندامان، سریلانکا، کامبوج و چین یافت می شود. قطر ساقه آنها می تواند حدود 1.3 متر یا 2.5 فوت باشد. نکته جالب در مورد نخل تالیپوت مونوکارپیک بودن آن است، یعنی فقط یک بار در طول عمر خود گل می دهد و میوه می دهد. از این رو تا سن 40 تا 80 سالگی گل نمی دهد. در برخی موارد پس از 70 سال گل می دهند. آیا شگفت آور نیست زمانی که گل می دهد حدود یک سال طول می کشد تا میوه به طور کامل برسد. نخل تالیپوت برخلاف گل های جسد که در معرض خطر انقراض هستند و به جز گل های غول پیکر هیچ هدفی ندارند بسیار مفید هستند. از آنها در ساخت شراب، چتر و سایر وسایل تزئینی خانگی استفاده می شود. در گذشته از آنها برای نوشتن نیز استفاده می شد، روزهای خوب نوشتن با چوب.یک نخل تالیپوت طول عمر یک انسان را دارد.


غول پیکر ترین گل های جهان

4:نپتون گراس - Neptune Grass

علف نپتون با نام علمی Posidonia oceanica شناخته می شود. این یک علف دریایی نواری با برگ های پهن یک سانتی متر است. طول برگ ها می تواند به 30 تا 120 سانتی متر برسد. این گیاه غول پیکر زیر آب همه چیز دارد: گل، ساقه، ریشه و میوه. در دریای مدیترانه یافت می شود و از اسپانیا تا قبرس و اقیانوس های استرالیا و جزایر کارائیب نیز پیدا می شود. میوه علف نپتون به زیتون دریایی معروف است. علف های دریایی زیبا برای رشد و نمو به بستری شنی در اقیانوس ها نیاز دارند. یکی از بارزترین جنبه های علف نپتون این است که قدمت آن به بیش از 200000 سال می رسد این علف دریایی برای آبزیان حیاتی است، زیرا به اکسیداسیون آب کمک می کند و به عنوان غذا برای حیوانات دریایی عمل می کند. جای تعجب نیست که به آن "ریه های مدیترانه" می گویند. آلودگی فزاینده بر وجود این علف های دریایی باستانی تأثیر گذاشته است و تلاش هایی برای محافظت از آنها انجام می شود، بنابراین آنها به حمایت از حیات دریایی در اقیانوس های عظیم ادامه می دهند.


غول پیکر ترین گل های جهان

5:نیلوفر آبی آمازون - Amazon Water Lily

نیلوفر آبی آمازون با نام ویکتوریا آمازونیکا نیز شناخته می شود. این گل ملی گویان است و در مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی نیز یافت می شود. این گیاه دارای ویژگی های منحصر به فرد و جذابی است. یک برگ تنها می تواند به قطر 4-6 فوت رشد کند. یک نیلوفر آبی غول پیکر آمازون می تواند بیش از 30 کیلوگرم وزن را تحمل کند. به نظر می رسد یک قایق کوچک است که می تواند به راحتی چند نفر را حمل کند. جالب است که گل آنها تا دو روز دوام می آورد و فقط در شب ظاهر می شود. گلها تغییر رنگ می دهند، ابتدا سفید و در شب دوم به رنگ ارغوانی/قرمز در می آیند. طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، بزرگترین نیلوفر آبی بین 23 تا 26 فوت طول دارد. دریاچه های کم عمق آب شیرین مکان مناسبی برای رشد گیاهان غول پیکر هستند. آنها در سراسر حوضه های آمازون یافت می شوند، از این رو نیلوفر آبی آمازون نامیده می شوند.


غول پیکر ترین گل های جهان

6:Puya Raimondi

پویا ریموندی، چندین نام دارد، در انگلیسی به آن ملکه آند، در اسپانیایی Puye de Raimondi و در کچوا تیتانکا می گویند. نام علمی آن Pourretia gigantea Raimondi است. بزرگترین گونه بروملیاد عمدتاً در بولیوی و پرو یافت می شود. پویا ریموندی را پادشاه بیش از 3000 گونه بروملیاد می دانند. این گیاه می تواند تا 30 متر رشد کند و یک گل آن می تواند میلیون ها دانه داشته باشد. این گیاه در ارتفاعات بلند در دامنه های صخره ای رشد می کند، از آنجایی که قادر به مقابله با تغییرات آب و هوایی نبوده است، به عنوان یک گونه گیاهی در حال انقراض اعلام شده است. در سال 1958 یکی از Puya Raimondi در باغ گیاه شناسی کالیفرنیا کاشته شد، 24 فوت رشد کرد و پس از 28 سال گل داد. میانگین سنی پویا ریموندی بین 80 تا 100 سال است، البته به شرطی که شرایط مطلوبی داشته باشند.


غول پیکر ترین گل های جهان

7:گل صد تومانی یا پائونی - Tree Peony

گل صد تومانی درختی با نام Paeonia suffruticosa نیز شناخته می شود. آنها بومی چین و بوتان هستند و در سایر مناطق آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی نیز یافت می شوند. این گل‌های چند ساله در ارتفاع یک متری رشد می‌کنند، رنگ‌های پر جنب و جوشی از جمله قرمز، زرد، بنفش، صورتی و سفید دارند. آنها شبیه یک ساختار درخت مانند هستند. یکی از بزرگترین گل های جهان، گل صد تومانی درختی است که می تواند بدون هیچ گونه رسیدگی به ارتفاع 10 فوتی رشد کند. اندازه گل صد تومانی درخت بالغ می تواند تا 5 فوت ارتفاع و 4 فوت عرض داشته باشد. گل‌ها رایحه‌ای بی‌نظیر دارند و از آن برای خواص دارویی استفاده می‌شود. آنها در فصل بهار گل می دهند و به درمان بیماری های مختلف از جمله تب، سرفه، مشکلات تنفسی و همچنین التیام پوست های ترک خورده معروف هستند. آنها همچنین برای اهداف تزئینی استفاده می شوند. این گل نه تنها حجیم بلکه زیباست و بوی فوق العاده ای دارد که تمام معیارهای گل بودن را برآورده می کند.


غول پیکر ترین گل های جهان

8:Hibiscus

Hibiscus همچنین به عنوان Hibiscus rosa-Sinensis شناخته می شود. این گل بزرگ بیش از 300 گونه دارد و از این رو در رنگ های مختلف یافت می شود. هیبیسکوس معمولاً در مناطق گرم، معتدل و گرمسیری یافت می شود، به این معنی که می توانید آن را در چین، هند و کوه های مدیترانه پیدا کنید. منطقه شمال شرق هند به خاطر گل‌های هیبیسکوس با اندازه‌ی عظیمش معروف است و قطر آن‌ها می‌تواند به 8 اینچ هم برسد. گیاهان هیبیسکوس هم به آب و هم به نور خورشید نیاز دارند، بنابراین اگر می خواهید آن را در باغ خود پرورش دهید، مطمئن شوید که آن را هر روز بدون تاخیر آبیاری کنید. اساساً آنها به آب و هوای گرمسیری و خاک مرطوب نیاز دارند. گیاهان هیبیسکوس همچنین به دلیل اثر دارویی خود برای بهبود سیستم ایمنی شناخته شده اند. در بخش‌های خاصی از آسیا، می‌توانید چای هیبیسکوس را پیدا کنید که دارای چندین فواید سلامتی است. شما می توانید طیف گسترده ای از هیبیسکوس و رنگ های مختلف از جمله قرمز، سفید، آبی و نارنجی را پیدا کنید. برخی از آنها به صورت فصلی شکوفا می شوند، در حالی که برخی دیگر چند ساله هستند.


غول پیکر ترین گل های جهان

9:مگنولیا - Magnolia

به مگنولیا Magnolia grandiflora نیز می گویند. بیش از 300 گونه از این گیاه گلدار وجود دارد و یکی از قدیمی ترین گیاهان گلدار روی زمین محسوب می شود. زیست شناسان فسیل هایی به قدمت 100 میلیون سال یافته اند. آنها در اشکال و اندازه های مختلف هستند، از آنجایی که آنها گلبرگ واقعی ندارند، قطر پیاز آنها می تواند به 8 اینچ برسد. مگنولیا عمدتاً در آسیا و آمریکای شمالی و برخی از بخش‌های جزایر کارائیب یافت می‌شود. آنها بهترین رشد را در خاک مرطوب با زهکشی خوب دارند. آنها ویژگی های منحصر به فردی دارند، گل های بزرگ دارای گلبرگ های اعدادی مانند کاسبرگ، برچه به شکل مارپیچ هستند. مگنولیا نه تنها گلهای بزرگی هستند، بلکه عجیب به نظر می رسند و به دلیل خواص دارویی خود شناخته شده اند. آنها برای درمان انواع بیماری ها از جمله هضم غذا، اضطراب، سکته مغزی، سردرد و آسم استفاده می شوند. به طور سنتی از پوست درخت مگنولیا به عنوان کمک خواب در چین استفاده می شد. همچنین نماد پاکی و نجابت است. اگرچه همه ماگنولیا را دوست دارند، اما اگر قصد دارید آن را در باغ خود پرورش دهید، مراقب باشید. به دلیل رشد سریع آن بسیار بزرگ و مدیریت آن دشوار است.


غول پیکر ترین گل های جهان

10:نیلوفر آبی - Lotus

درست مانند رز، نیلوفر آبی مترادف با گل است. نام علمی نیلوفر آبی Nelumbo nucifera است. بومی آسیا و استرالیا است. این گل در استخرها  و در شرایط آب و هوایی گرمسیری رشد می کند. دارای برگهای پهن شناور روی آب و گلهای درخشان است. این گل ملی هند است و در ادیان مختلف از جمله هندو و بودیسم جایگاه ویژه ای دارد. سه نوع برگ در نیلوفر آبی وجود دارد که در ابتدا برگهای دانه کوچک هستند که در عرض 4 تا 6 روز به برگهای شناور تبدیل می شوند. سپس به برگهای ایستاده 2 فوتی تبدیل می شود. در نهایت برگ ها به ساقه هایی به طول 3 تا 6 فوت تبدیل می شوند. این ساقه ها گل نیلوفر آبی را بالای آب نگه می دارند. گل های نیلوفر آبی به طور معمول در دو رنگ سفید و صورتی هستند. از آنجایی که مقدس شمرده می شود، در دوران دیوالی پوجا به خدایان تقدیم می شد. گل های نیلوفر آبی برای رشد به یک منطقه گل آلود نیاز دارند و همچنین به نور کافی نیاز دارند، بنابراین در زمستان شکوفا نمی شوند. انواع مختلف نیلوفر آبی برای خواص دارویی و همچنین مصرف منظم استفاده می شود.


نتیجه:

گل ها بخش جدایی ناپذیر زندگی ما هستند، این احتمال وجود دارد که شما از مزایای گل زیبا در باغ خود آگاه نباشید. آنها در تمام اندازه ها، رنگ ها و اشکال موجود هستند. آنها می توانند فصلی، چند ساله و برخی نادر باشند که یک بار در طول زندگی خود شکوفا می شوند. برخی از گیاهان گلدار با اندازه بزرگ آنقدر حجیم هستند که انسان در مقابل آنها کوچک به نظر می رسد. شگفت آور است که چگونه می توان برخی از بزرگترین گل ها را در خشکی، بالای برکه ای از آب و در اعماق ماسه های اقیانوس پیدا کرد. گل ها برای زندگی انسان و همچنین حیوانات بسیار مفید هستند. برخی از آنها برای درمان برخی از بیماری های جدی استفاده می شوند، در حالی که برخی دیگر مانند گل آفتابگردان غذای ما را خوش طعم می کنند و از ضروریات آشپزخانه ما هستند. گل هایی مانند نیلوفر آبی دارای اهمیت مذهبی هستند، در حالی که تعداد کمی مانند ماگنولیا قدیمی هستند و قبل از انسان ها روی زمین آمده اند. بسیاری از بزرگترین گل های فهرست شده در جهان در خطر انقراض هستند و برای بقا به کمک ما نیاز دارند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که آنها منقرض نشوند و به رشد خود ادامه دهند و زمین را به مکانی زیبا برای زندگی تبدیل کنیم. اگر هنوز گیاهی پرورش نداده‌اید، بهتر است با یک باغ کوچک پر از گل‌های زیبا و زنده شروع کنید که هوا را با عطری آرام‌بخش پر می‌کند. امیدوارم مقاله ما در مورد 10 گل برتر جهان را دوست داشته باشید، اگر نظر یا پیشنهادی دارید، آن را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

2 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش