آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنی

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

دره مرگ به عنوان گرم ترین، خشک ترین و سرزمین افراط است. دره مرگ بیش از یک بیابان سوزان، تضاد قابل توجهی از مناظر برای کاوش را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد - از برفی که قله های مرتفع پارک را یخ زده تا چمنزارهای سرسبز گل های وحشی و واحه های کوچکی که از گرما به دشت های به ظاهر بی پایان کویری کمک می کنند. . پارک ملی دره مرگ که در ۲۴ اکتبر ۱۹۹۴ تأسیس شد، منظره‌ای زیبا اما چالش برانگیز است که در آن حیات وحش منحصر به فرد سازگاری‌های هوشمندانه‌ای با محیط خشک و خشن ایجاد کرده است. این پارک که در هر دو کالیفرنیا و نوادا واقع شده است، بزرگترین پارک ملی و نزدیک به 1000 مایل جاده دارد که دسترسی به مکان های محبوب و دورافتاده پارک را فراهم می کند. در اینجا 12 چیز وجود دارد که ممکن است درباره دره مرگ نمی دانستید!

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

1:دره مرگ پایین ترین نقطه آمریکای شمالی است

در 282 فوت زیر سطح دریا، حوضه بدواتر منظره ای سورئال است که حواس را فریب می دهد. چیزی که بسیاری از بازدیدکنندگان اشتباه میگیرند با زمین پوشانده شده از برف، در واقع یک لایه ضخیم نمک در کف دره است. اما نمک چگونه به آنجا رسید؟ باران و مواد معدنی حل شده از سنگ ها به ارتفاعات پایین تر تخلیه می شوند. در اینجا، در حوضه بادواتر، آب پس از طوفان های شدید، دریاچه های موقتی را تشکیل می دهد. با تبخیر آب، مواد معدنی متمرکز می شوند تا زمانی که فقط نمک ها باقی بمانند. پس از هزاران سال، نمک های کافی در اینجا در انتهای قاره نشسته اند تا این صحنه وسیع و سورئال را خلق کنند.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

2:شما نمی توانید گرما را در دره مرگ شکست دهید.

در جولای 2018، گرم ترین مکان روی زمین گرم ترین ماه تاریخ خود را تجربه کرد. میانگین دما 108.1 درجه فارنهایت با احتساب کمینه های یک شبه بود. حداکثر دمای روز برای چهار روز متوالی به دمای 127 درجه فارنهایت رسید. این نوع گرما می تواند خطرناک باشد، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در تابستان در پارک کاوش کنید. از بازدیدکنندگان خواسته می شود در مناطق پر رفت و آمد پارک بمانند تا در صورت خرابی وسیله نقلیه افراد دیگر کمک کنند. حتماً آماده بیایید -- تلفن های همراه اغلب در پارک گیرنده ندارند. سایر نکات برای بازدید ایمن شامل نوشیدن آب فراوان، خوردن تنقلات، محدود کردن فعالیت‌های خارج از سیستم تهویه مطبوع و بازدید در ارتفاعات بالاتر و خنک‌تر است. همچنین، فقط به این دلیل که می توانید یک تخم مرغ را در گرمای اینجا سرخ کنید، به این معنی نیست که باید آن را انجام دهید.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

3:گل های وحشی زندگی را به بیابان می آورند.

دره مرگ برخلاف نامش در بهار با رنگ و زندگی زنده می شود. در حالی که این پارک به خاطر نمایش گل‌های وحشی کمیاب و دیدنی‌اش معروف است، گل‌ها در سال‌های تعطیل هرگز کاملاً غایب نیستند. وقتی شرایط مناسب باشد، تپه ها و دره ها به فرشی از گل های طلایی، بنفش، صورتی یا سفید تبدیل می شوند. باران عمیق برای نمایش گل های بیابانی ضروری است. برای شروع، یک طوفان باران به اندازه نیم اینچ یا بیشتر لازم است تا پوشش محافظ دانه‌های گل وحشی را بشویید و اجازه دهید آنها جوانه بزنند. برای ادامه رشد گیاهان، طوفان های بارانی باید در فواصل زمانی مساوی در طول زمستان و بهار بیاید. ابرشکوفه‌ها زودگذر هستند، اما تأثیر ماندگاری را در بین بازدیدکنندگان پارک به جا می‌گذارند و تعداد زیادی گرده‌افشان مانند پروانه‌ها، مرغ‌های مگس‌خوار و زنبورها را جذب می‌کنند. به‌روزرسانی سالانه گل‌های وحشی پارک را برای بهترین زمان‌ها و مسیرهای دیدنی بررسی کنید.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

4:برخی از صخره ها به تنهایی در دره مرگ حرکت می کنند.

Racetrack Playa خانه یکی از ماندگارترین اسرار دره مرگ است. در کف این بستر خشک صدها سنگ پراکنده شده اند که هنگام حرکت ردپایی روی زمین باقی می گذارند. برخی از سنگ‌ها که وزن آنها به 700 پوند می‌رسد، بیش از 1500 فوت را طی کرده‌اند. برای سال‌ها، منبع حرکت آنها حل نشده بود، اما در سال 2014 محققان ترکیب نادری از رویدادها را کشف کردند که سنگ‌ها را حرکت می‌دهند. هنگامی که پلایا سیل می‌آید و شب‌های سرد زمستان، آب را به یک لایه نازک از یخ منجمد می‌کند که پس از گذشت شب به روز، به پانل‌های شناور بزرگ تبدیل میشوند، بادها صخره‌ها را در سطح لغزنده به جلو می‌رانند که ردپایی را در گل نرم زیر برجا می‌گذارند. اگرچه دانشمندان راز سنگ‌های متحرک را کشف کرده‌اند، اما جذابیت همچنان یکسان است.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

5:اگر از نزدیک گوش کنی، شن ها برایت آواز خواهند خواند.

اگرچه تپه‌های شنی تنها بخش کوچکی از دره مرگ هستند، امواج سایه‌دار و منحنی‌های زیبا و برازنده برخی از به یاد ماندنی‌ترین مناظر این پارک هستند. در حالی که تپه‌های شنی مسطح کهور ساده‌ترین مکان برای بازدید و تنها مکانی است که در آن سوار شدن به شن مجاز است، تپه‌های شنی اورکا بسیار بلندتر هستند - بیش از 680 فوت ارتفاع دارند. در بالای تپه های شنی می توانید یکی از عجیب ترین پدیده های کویر را تجربه کنید: ماسه آواز خوان. هنگامی که شن ها از روی شیب تپه های شنی به پایین می لغزند، صدایی مانند نت باس یک ارگ پیپ یا پهپاد دوردست یک هواپیما به گوش می رسد. دلیل این اتفاق ناشناخته است، اما به احتمال زیاد ناشی از اصطکاک بین دانه های ماسه است. کمتر مکان دیگری بر روی زمین وجود دارد که آوازهای زیبای طبیعت با این صدای بلند بازدیدکنندگان را صدا کند.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

6:بیپ بیپ! مراقب دونده جاده ها باشید!

این رودرانر کوچک -- کمتر از 2 فوت قد و حدود 1 پوند وزن -- به شهرت بین المللی دست یافته است. پرنده پا دراز در کنار دشمن طاقدار کارتونی اش، وایل ای. کایوت، در برنامه تلویزیونی لونی تونز نمایش داده شد. در دره مرگ، این یکی از رایج ترین گونه های حیات وحش است. این به این دلیل است که دمای بدن بالا باعث می شود در گرمای روز بیرون باشد. رودرانر یکی از صدها پرنده در پارک است. تماشاگران پرنده باید از Furnace Creek دیدن کنند که در آن حیوانات برای آب و سایه به واحه جذب می شوند.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

7:زمین گلف Devils برای گلف نیست.

زمین گلف شیاطین - که نام خود را به این دلیل گرفت که «فقط شیطان می‌توانستند گلف بازی کند» روی سطح آن - منظره‌ای رنگارنگ است که توسط باد و باران به مناره‌های دندانه‌دار زیبا تبدیل می‌شود. اگر با دقت گوش کنید، می‌توانید صدای انفجارهای ریز میلیاردها کریستال کوچک نمک را بشنوید که در گرما منبسط و منقبض می‌شوند. تشکیلات نمکی حجاری شده زمینی ناهموار را تشکیل می دهند که به طور همزمان ظریف و در عین حال چشمگیر است. مطمئن شوید که دوربین خود را همراه داشته باشید تا زیبایی زمین را که طی صدها سال فرآیندهای طبیعت شکل گرفته است، ثبت کنید.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

8:شما می توانید یک کهکشان را بسیار دور در پارک ببینید.

آیا شما از طرفداران جنگ ستارگان هستید؟ آیا تا به حال می خواهید از Tatooine دیدن کنید؟ حالا بالاخره میتونی سوار ماشین خود شوید و از طریق Artists Drive، منطقه‌ای باورنکردنی از تپه‌های رنگارنگ و فرسوده عبور کنید. اکسیداسیون رسوبات فلزی طبیعی در کوه ها سایه های زیبای سبز، آبی و بنفش را ایجاد می کند که شبیه پالت رنگارنگ یک هنرمند است. از آنجایی که وسیله نقلیه شما نمی تواند به سرعت هزاره فالکون حرکت کند، وقت خود را برای لذت بردن از مناظر زیبا و مکان های دیدنی در فیلم جنگ ستارگان: یک امید جدید صرف کنید. از دیگر فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی فیلم‌برداری شده در دره مرگ می‌توان به اسپارتاکوس، منطقه گرگ و میش و تارزان اشاره کرد.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

9:کوره‌های ذغال سنگ بازمانده‌ای از تاریخ این پارک هستند.

سازه‌های کندوی عجیب و غریب کوره‌های ذغال چوب وایلدروس 25 فوت ارتفاع دارند و تاریخ دره مرگ را در دیوارهای خود حفظ می‌کنند. این کوره‌ها که در سال 1877 توسط کارگران سرخپوست آمریکایی، اسپانیایی و چینی ساخته شد، منبع سوخت مناسبی برای استفاده در دو کارخانه ذوب در معادن سرب نقره‌ای مجاور تا سال 1900 بود. بهترین جاذبه های حفظ شده و منحصر به فرد بازدیدکنندگان امروز می توانند کوره ها را کاوش کنند و داستان های افرادی که آن ها را ساخته اند بشنوند.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

10:یک انفجار آتشفشانی اثر خود را در دره مرگ بر جای گذاشت.

دهانه الهام بخش Ubehebe بیش از 600 فوت عمق و نیم مایل عرض دارد. این دهانه عظیم حدود 2100 سال پیش شکل گرفته است، اما آخرین انفجار ممکن است تا 300 سال پیش رخ داده باشد. اندازه بسیار زیاد این دهانه، احساس شگفتی از قدرت طبیعت را برمی انگیزد. قبایل محلی بومی آمریکا به این دهانه به عنوان «Tem-pin-tta- Wo’sah» به معنای سبد کایوت ها می گویند. کل دهانه را می توان از یک پارکینگ روی لبه آن مشاهده کرد، اما کاوش بیشتر در مسیرها حفره های کوچکتر اضافی و اثرات شگفت انگیز فرسایش را نشان می دهد.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

11:واقعاً در دره مرگ ماهی وجود دارد.

یافتن ماهی در صحرا ممکن نیست، اما در کمال تعجب شش گونه ماهی وجود دارد که می توانند در آب های شور و شرایط سخت دره مرگ زنده بمانند. یکی از آنها گونه در حال انقراض Devils Hole Pupfish است. فقط در آب های 93 درجه Devils Hole زندگی می کند، جایی که دمای آب و غلظت اکسیژن برای اکثر ماهی ها کشنده است. این توله‌ماهی‌های آبی رنگین کمانی به طول اینچ یکی از کمیاب‌ترین ماهی‌های جهان هستند. بیاموزید که دانشمندان چگونه برای نجات این ماهی ها کار می کنند.

حقایق جالب درباره دره مرگ یا Death Valley

12:ممکن است برای تجربه واقعی پارک به بیش از یک بازدید نیاز داشته باشید.

دره مرگ یک پارک ملی وسیع با بیش از 3 میلیون هکتار زمین وحشی تعیین شده و صدها مایل جاده های پشت سر هم است. این پارک دارای تنوع شگفت انگیزی از زمین ها، مکان های تاریخی، گیاهان و حیوانات است که ماجراجویان در فضای باز می توانند با پای پیاده، دوچرخه یا ماشین خود آن را کشف کنند. و فراموش نکنید، نیمی از پارک پس از تاریکی است! دره مرگ برخی از تاریک‌ترین آسمان‌های شبانه کشور را دارد و مکانی عالی برای خیره شدن به وسعت کهکشان راه شیری، دیدن جزئیات ماه، ردیابی بارش شهابی یا صرفاً تأمل در مکان خود در جهان است. با وجود اینکه از وقت خود در پارک لذت می برید، لطفاً به یاد داشته باشید که هیچ ردی از خود باقی نمائید تا همه بتوانند از دره مرگ برای نسل های آینده لذت ببرند.

6 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش