loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

آرتور لی آلن، یک کودک آزاری محکوم از والهو، کالیفرنیا، تنها مظنون به قتل های زودیاک بود که توسط پلیس از او نام برده شد - اما آیا واقعاً او قاتل بود؟در اواخر دهه 1960، یک قاتل زنجیره ای قربانیان را د

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

چرا آرتور لی آلن مضنون به زودیاک بود؟

آرتور لی آلن، یک کودک آزاری محکوم از والهو، کالیفرنیا، تنها مظنون به قتل های زودیاک بود که توسط پلیس از او نام برده شد - اما آیا واقعاً او قاتل بود؟

در اواخر دهه 1960، یک قاتل زنجیره ای قربانیان را در شمال کالیفرنیا شکار میکرد. به اصطلاح «قاتل زودیاک» حداقل پنج نفر را بین سال‌های 1968 و 1969 به قتل رساند، به روزنامه‌نگاران و پلیس را با رمزهای پیچیده طعنه زد و ظاهراً بدون هیچ ردی ناپدید شد. و اگرچه قاتل سریالی هرگز به طور قطعی شناسایی نشده است، بسیاری معتقدند که او آرتور لی آلن بوده است.

آلن که محکوم به کودک آزاری بود، یک بار با دوستی درباره نوشتن رمانی صحبت کرد که در آن قاتلی به نام زودیاک زوج ها را تعقیب می کرد و برای پلیس نامه می فرستاد. او یک ساعت زودیاک با نمادی که با امضای قاتل مطابقت داشت می‌بست، در نزدیکی بسیاری از صحنه‌های جنایت زندگی می‌کرد و دارای همان نوع ماشین تحریری بود که زودیاک برای نوشتن نامه‌هایش استفاده می‌کرد. اما اگرچه آلن روی کاغذ مظنون کامل به نظر می رسید، پلیس هرگز نتوانست او را به طور قطعی به جنایات قاتل زودیاک گره بزند. شواهدی مانند اثر انگشت و دست خط نتوانستند آلن را با قاتل مرتبط کنند و تا به امروز، هویت واقعی قاتل زودیاک یک راز باقی مانده است. اینجاست که چرا برخی فکر می کنند که آرتور لی آلن به هر حال قاتل زودیاک بوده است - و چرا او هرگز به هیچ یک از قتل های زودیاک متهم نشده است.

چه آرتور لی آلن قاتل زودیاک بود یا نه، او زندگی پر دردسری داشت. تام وویگت، کارشناس زودیاک، که ZodiacKiller.com را اداره می‌کند، به رولینگ استون گفت: «اگر [آلن] زودیاک نبود هم ممکن بود مسئول قتل‌های دیگری باشد». آلن که در سال 1933 در هونولولو، هاوایی به دنیا آمد، در والهو، کالیفرنیا، در نزدیکی محل بسیاری از قتل‌های زودیاک در آینده بزرگ شد. او برای مدت کوتاهی در نیروی دریایی ایالات متحده نام نویسی کرد و بعداً معلم شد. اما رفتار آلن همکارانش را عمیقاً آزار داد. بین سال‌های 1962 و 1963، او از مدرسه ابتدایی تراویس به دلیل داشتن یک اسلحه پر در ماشینش اخراج شد. و در سال 1968، او را از مدرسه ابتدایی دره اسپرینگز به دلیل یک حادثه بسیار جدی تر اخراج کردند - آزار یک دانش آموز.

چرا آرتور لی آلن مضنون به زودیاک بود؟

از آنجا به نظر می رسید آلن بی هدف در حال زندگی کردن بود. او با پدر و مادرش نقل مکان کرد و ظاهراً دچار مشکل الکل شد. او در یک پمپ بنزین کار پیدا کرد اما به دلیل علاقه بیش از حد به "دختران کوچک" به زودی از کار اخراج شد. به گفته ZodiacKiller.com، آلن پس از آن برای مدت کوتاهی به عنوان یک سرایدار کار کرد قبل از اینکه کمی در تحصیلات خود ثبات پیدا کند. او در کالج ایالتی سونوما تحصیل کرد و مدرک لیسانس خود را در رشته علوم زیستی با گرایش جزئی در شیمی گرفت که منجر به کسب مقام جوانی در یک پالایشگاه نفت شد. اما آلن در سال 1974 به کودک آزاری متهم شد، پس از آن به جرم خود اعتراف کرد و تا سال 1977 محکومیت خود را در زندان سپری کرد. سپس تا زمان مرگش در سال 1992 چندین شغل عجیب و غریب داشت. در نگاه اول، زندگی آرتور لی آلن مانند یک زندگی غم انگیز و بیهوده به نظر می رسد که توسط شخصی با مشکلات جدی رهبری می شود. اما بسیاری بر این باورند که آلن به عنوان یک قاتل زنجیره ای به نام زودیاک زندگی دوگانه مخفیانه ای داشت.

آیا آرتور لی آلن قاتل زودیاک بود؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا آرتور لی آلن به عنوان یک مظنون قانع کننده قاتل زودیاک دیده می شود. برای شروع، معمولا اعتقاد بر این است که زودیاک در ارتش خدمت کرده است. آلن در نیروی دریایی خدمت می کرد. آلن همچنین در Vallejo، کالیفرنیا، نزدیک به شکارگاه Zodiac Killer زندگی می‌کرد و ساعت زودیاک با نمادی که قاتل بعداً روی نامه‌هایش امضا کرد، می‌بست. طبق گزارش ZodiacKiller.com، آلن در آغاز سال 1969 به یکی از دوستانش درباره ایده ای که برای یک کتاب داشت گفت. در این کتاب قاتل به نام «زودیاک» دیده می‌شود که زوج‌ها را می‌کشت، به پلیس طعنه می‌زند و نامه‌هایی را با نماد روی ساعتش امضا می‌کند. ایده کتاب آلن می توانست فقط همین باشد - یک ایده. اما با بررسی قتل های شناخته شده و مشکوک قاتل زودیاک، به نظر می رسد که آلن آنها را مرتکب شده باشد.

چرا آرتور لی آلن مضنون به زودیاک بود؟

اندکی پس از کشته شدن یک قربانی مشکوک زودیاک، چری جو بیتس، در 30 اکتبر 1966، آلن تنها روز مرخصی خود را از محل کار در آن سال گرفت. دو سال بعد، بتی لو جنسن و دیوید فارادی، اولین قربانیان قاتل زودیاک، تنها هفت دقیقه دورتر از خانه آلن در 20 دسامبر 1968 کشته شدند (مقامات بعداً مشخص کردند که آلن دارای همان مهماتی است که دو نوجوان را کشته است). 

قربانیان بعدی زودیاک، دارلین فرین و مایک مژو، در 4 ژوئیه 1969، تنها چهار دقیقه از خانه آلن به آنها تیراندازی شدند. فرین که پس از حمله جان باخت، در رستورانی در نزدیکی محل زندگی آلن کار می‌کرد و این گمانه‌زنی را برانگیخت که او را می‌شناخت. و مژو که از این حمله جان سالم به در برد، آلن را به عنوان مردی که به آنها حمله کرده بود شناسایی کرد. در سال 1992 به مژو عکسی از آلن نشان داده شد و فریاد زد: "این اوست! او همان مردی است که به من شلیک کرد!» تصادفات به همین جا ختم نمی شود. پس از اینکه برایان هارتنل و سیسلیا شپرد قربانیان زودیاک در دریاچه بریسا در 27 سپتامبر 1969 چاقو خوردند (هارتنل زنده ماند، شپرد نه)، آلن با چاقوهای خونین دیده شد که به گفته او برای کشتن جوجه ها از آن استفاده کرده است. هفته نامه سان فرانسیسکو علاوه بر این گزارش می دهد که آلن همان کفش های مبهم Wingwalker را مانند زودیاک می پوشید و آلن نیز اتفاقاً همان اندازه کفش قاتل سریالی را داشت (10.5).

چرا آرتور لی آلن مضنون به زودیاک بود؟

پیامی که قاتل زودیاک روی ماشین برایان هارتنل گذاشت، با همان نماد دایره ای که آرتور لی آلن روی ساعتش داشت.

آخرین قربانی شناخته شده زودیاک، راننده تاکسی پل استین، در 11 اکتبر 1969 در سانفرانسیسکو کشته شد. دهه‌ها بعد، مردی به نام رالف اسپینلی که آلن را می‌شناخت، به پلیس گفت که آلن اعتراف کرده که قاتل زودیاک است و گفت که «با رفتن به سانفرانسیسکو و کشتن یک راننده تاکسی این را ثابت خواهد کرد».

همه اینها به اندازه کافی مشکوک به نظر می رسد. اما جدول زمانی نامه‌های زودیاک می‌تواند نشان‌دهنده عصبی بودن آلن از دستگیر شدن توسط مقامات باشد. پس از مصاحبه پلیس با او در اوت 1971، نامه های زودیاک برای دو سال و نیم متوقف شد. و پس از دستگیری آلن به دلیل کودک آزاری در سال 1974، زودیاک ساکت شد. آرتور لی آلن حتی مظنون مورد علاقه قاتل زودیاک رابرت گریسمیت، کاریکاتوریست سابق سانفرانسیسکو کرونیکل بود که کتاب زودیاک او بعداً به یک فیلم سینمایی تبدیل شد. با وجود همه اینها، اما آلن همیشه بی گناهی خود را حفظ کرد. و پلیس هرگز شواهد کافی برای متهم کردن او پیدا نکرد.

دیگر مظنونان قتل های زودیاک:

در سال 1991، آرتور لی آلن شروع به صحبت در مورد اتهامات علیه او کرد. او در مصاحبه ای در جولای همان سال با ABC 7 News گفت: "من قاتل زودیاک نیستم." "من این را می دانم. من این را در اعماق روحم می دانم.» در واقع، تاریخ گزارش می دهد که شواهد محکم نتوانستند آلن را با جنایات زودیاک مرتبط کنند. اثر کف دست و اثر انگشت او با شواهد به دست آمده از تاکسی استاین یا یکی از حروف مطابقت نداشت و آزمایش دست خط نشان داد که آلن طعنه های زودیاک را ننوشته است. به نظر می‌رسد که شواهد DNA نیز او را تبرئه می‌کند، اگرچه وویگت و دیگران علیه این موضوع استدلال کرده‌اند. بنابراین، اگر آلن نیست، پس قاتل زودیاک که بود؟ نام چندین مظنون احتمالی دیگر در سال‌های اخیر منتشر شده است، از جمله سردبیر روزنامه، ریچارد گایکوفسکی، که به دلیل «جنون» تقریباً در همان زمانی که نامه‌های زودیاک متوقف شد، در بیمارستان بستری شد، و لارنس کین، که به نظر می‌رسد نامش در فیلم قاتل دیده می‌شود.

چرا آرتور لی آلن مضنون به زودیاک بود؟

ریچارد گایکوفسکی شباهت زیادی به طرح های پلیسی از قاتل زودیاک داشت.

در سال 2021، یک تیم تحقیقاتی به نام Case Breakers همچنین ادعا کرد که قاتل زودیاک را با نام گری فرانسیس پست، یک کهنه کار نیروی هوایی که به نقاش خانه تبدیل شده بود و ظاهراً در دهه 1970 یک جنایت را رهبری می کرد، شناسایی کرده است. آنها گفتند که پوستش زخم هایی داشت که با آنهایی که در طرح زودیاک وجود داشت مطابقت داشت. و آنها ادعا کردند که حذف نام او از رمزهای زودیاک معنای آنها را تغییر داده است. با این حال، تا به امروز، هویت واقعی قاتل زودیاک به عنوان یک معمای سرسخت باقی مانده است. دفتر FBI در سانفرانسیسکو معتقد است که "تحقیقات FBI در مورد قاتل زودیاک باز و حل نشده باقی مانده است." پس آیا آرتور لی آلن قاتل زودیاک بود؟ آلن در سال 1992 در سن 58 سالگی پس از ابتلا به دیابت درگذشت و تا پایان بر بی گناهی خود اصرار داشت. اما برای کارشناسان زودیاک مانند Voigt، او همچنان یک مظنون قانع کننده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی