loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

.تحقیقات در مورد زن روسی ویکتوریا ناسیرووا تصویری عمیقاً نگران کننده را ترسیم کرد که شامل قتل، احکام بازداشت بین المللی - و البته سم بود. دادگاهی در شهر نیویورک یک زن روسی واندرز فارسی را به دلیل ت

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

سوء قصد به جان تنها بخاطر دزدیدن هویت

.تحقیقات در مورد زن روسی ویکتوریا ناسیرووا تصویری عمیقاً نگران کننده را ترسیم کرد که شامل قتل، احکام بازداشت بین المللی - و البته سم بود.

دادگاهی در شهر نیویورک یک زن روسی واندرز فارسی را به دلیل تلاش برای قتل، حمله و سایر اتهامات پس از مسموم کردن شخصی که شباهت به خودش داشت ، با یک چیزکیک حاوی مواد مخدر در تلاش برای سرقت هویت او به ۲۱ سال زندان محکوم کرد. ویکتوریا ناسیرووا، زن پشت این جنایت، یک زن کلاهبردار و مشهور روس است که به سرقت‌های مختلف و حتی قتل متهم شده است.

ناسیرووا، 47 ساله، در زمان جنایت در سال 2016 در بروکلین، نیویورک زندگی می کرد. این حادثه زمانی رخ داد که ناسیرووا با اولگا تسویک، آرایشگر و دوست اوکراینی که شباهت زیادی به او داشت، قرار گذاشت. بر اساس اسناد دادگاه، ناسیرووا یک کیک پنیر از یک نانوایی محلی برداشت و یک تکه آن را با داروی آرام بخش روسی فنازپام بست. در طول قرار ملاقات خود، ناسیرووا دو تکه چیزکیک خورد و سپس قطعه سوم آلوده را به تسویک داد. دقایقی بعد، تسویک به شدت بیمار شد. بر اساس ویدئویی از دادگاه، کنستانتینوس لیتورگیس، دستیار دادستان منطقه گفت، او "به شدت استفراغ می کرد،" "در داخل و خارج از هوشیاری شناور بود" و "از این ترس داشت که مشکلی جدی در او وجود دارد."

در حالی که تسویک بیهوش دراز کشیده بود، ناسیرووا در خانه چرخید و پاسپورت، 4000 دلار، کارت مجوز کار و سایر وسایل او را دزدید. او سپس این صحنه را به عنوان یک خودکشی به نمایش گذاشت و قرص های فنازپام باقی مانده را در اطراف بدن تسویک پخش کرد. روز بعد، یکی از دوستان تسویک او را در اتاق خوابش کشف کرد و او را سریع به بیمارستان برد. طبق گزارش نیویورک پست، پزشکان اظهار داشتند که او به طور خطرناکی در معرض حمله قلبی قرار داشت. اما خوشبختانه او زنده ماند. تسویک پس از بهبودی از مصیبت خود، مسمومیت را به پلیس گزارش داد و بازرسان توانستند ظرف کیک پنیر را پیدا کنند و DNA ناسیرووا را استخراج کنند. با انباشت شواهد علیه او، پلیس ناسیرووا را در سال 2017 دستگیر کرد و او را تا زمان محاکمه‌اش در سال جاری بازداشت کرد.

سوء قصد به جان تنها بخاطر دزدیدن هویت

تصویر بالا ویکتوریا ناسیرووا (چپ) و اولگا تسویک (راست)

در طول محاکمه، تسویک این تجربه هولناک را دوباره تجربه کرد و تأثیر آن را بر خودش شرح داد. تسویک در دادگاه گفت: «ساعت‌ها گریه می‌کردم تا بخوابم و به اتفاقی که برایم افتاده فکر می‌کردم. تسویک به قاضی گفت که این تجربه باعث شد او ماه ها نتواند بخوابد. نیویورک پست گزارش داد که او دائماً در ترس زندگی می کرد که نسیرووا "بازگردد و کاری را که شروع کرده بود به پایان برساند". تسویک ادامه داد: جلب اعتماد شخص دیگری و سپس گرفتن همه چیز از آن شخص کار آسانی بود. «دزدی برای او آسان بود. کشتن برای او آسان بود.» او گفت: «زمانی که ویکتوریا ناسیرووا تلاش کرد به زندگی من پایان دهد، خداوند به من زندگی داد. در کنار این اظهارات، قاضی داستان هایی درباره پیشینه نگران کننده ناسیرووا شنید. در سال 2014، ناسیرووا پس از قتل همسایه خود، آلا آلکسینکو، و دزدیدن پس انداز زندگی او، روسیه را ترک کرد. اینترپل در پی این رویداد برای دستگیری او اخطار قرمز منتشر کرد.

زمانی که ناسیرووا در ایالات متحده بود، ظاهراً مردان را با هزاران دلار فریب داد و گاهی اوقات برای انجام این کار از سم استفاده می کرد. روبن بوروخوف، 54 ساله، در جریان محاکمه ناسیرووا به هیئت منصفه گفت که متهم او را در یک تاریخ با مصرف مواد مخدر بیهوش کرده است. وقتی به هوش آمد، متوجه شد که ساعتش را از دست داده است و 2600 دلار پول. با این حقایق، دادگاه سریعا ناسیرووا را به اتهام اقدام به قتل و سرقت مجرم شناخته و او را به 21 سال زندان محکوم کرد. ایالات متحده قصد دارد او را پس از گذراندن دوران محکومیت خود به روسیه بازگرداند. بنا به گزارش نیویورک پست، لیتورگیس گفت: «شرایطی که در دادگاه نشان داده شد نشان می‌دهد که متهم یک نوع پیش‌اندیشی غیرقابل تصور در این مورد داشته است». او هرگز به قربانی خود اهمیت نداد و همچنین هرگز از کاری که انجام داد پشیمان نشد.

پاسخ ناسیرووا به این حکم: "ناسزا بود." هم قربانیان و هم وکلای دادگستری با صدور حکم مجرمیت و اطمینان خاطر که ناسیرووا نمی تواند به دیگری آسیب برساند، خوشحال شدند. ملیندا کاتز، دادستان ناحیه کوئینز در بیانیه ای گفت: «یک کلاهبردار بی رحم و حسابگر به دلیل تلاش برای کشتن برای سود و منفعت شخصی برای مدت طولانی به زندان می رود. خوشبختانه قربانی از حمله به جانش جان سالم به در برد و ما توانستیم عدالت را به او برسانیم.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی