loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

اگر اکنون از شاهزاده چارلز بخواهید هر عصاره ای را برای بهبود هضم توصیه کند، مطمئناً چیزی گیاهی با ریشه قاصدک و کنگر به شما پیشنهاد می کند. اما تنها 300 سال پیش، پادشاهان با کوچکترین بیماری، معجون ها

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

فقط 300 سال پیش خاندان های سلطنتی آدمخوار بودند

اگر اکنون از شاهزاده چارلز بخواهید هر عصاره ای را برای بهبود هضم توصیه کند، مطمئناً چیزی گیاهی با ریشه قاصدک و کنگر به شما پیشنهاد می کند. اما تنها 300 سال پیش، پادشاهان با کوچکترین بیماری، معجون هایی را بر اساس استخوان، خون، پوست، احشاء و دندان مردگان مصرف می کردند. کتاب های نسخه پزشکان در قرن هفدهم مملو از دستور العمل های دلخراش با استفاده از این اجزا بود.

به عنوان مثال، با درد مفاصل یا خلاص شدن از شر چین و چروک، هیچ چیز بهتر از مالیدن چربی انسان به پوست نیست. آن زمان توسعه «آدم‌خواری پزشکی»، مناسب‌ترین اصطلاح برای این بود، و داروهایی که از قسمت‌هایی از بدن مرده‌ها استفاده می‌کردند، به همان اندازه که اکنون پاراستامول مصرف می‌کنیم، استفاده می‌شد.

در سال 1562 ملکه الیزابت (1558 - 1603) به بیماری بسیار رایج آن زمان یعنی آبله مبتلا شد. او موفق شد زنده بماند، اما تا پایان عمر علائم زشت روی صورت او باقی ماند. بعدها ملکه برای پوشاندن آنها از سرب سفید و به گفته برخی منابع از چربی انسان مخلوط با موم زنبور عسل و روغن سقز استفاده کرد. از اجساد تازه، عمدتاً از جسدهایی که با حلق آویز کردن اعدام شده بودند، چربی گرفته می شد. جراح شخصی ملکه الیزابت، جان بالیستر، فعالانه از درمان زخم ها و خونریزی ها با مومیایی های مصری حمایت می کرد که پس از غارت قبرها، به موزه بریتانیا آورده شد. آنها در شرایط خوبی بودند به طوری که بسیاری معتقد بودند که دارای قدرت شفابخش زیادی هستند. برای مصارف دارویی، قسمت‌هایی از مومیایی‌ها را پودر کرده و با نوشیدنی مخلوط می‌کردند. این موضوع در مورد بانداژها نیز صدق می کرد.

فقط 300 سال پیش خاندان های سلطنتی آدمخوار بودند

ملکه الیزابت نیز به شدت از دندان های بد رنج می برد، که با توجه به سطح پیشرفت دندانپزشکی، تعجب آور نبود. او در نهایت تقریباً تمام دندان های خود را از دست داد. به گفته طب آن سالها برای معالجه دندان احتمالا از پودر دندان مرده مخلوط با شیر سگ استفاده می کرده است. به هر حال، برای درمان پوسیدگی و سوراخ در دندان ها، "مغز کبک" به طور فعال مورد استفاده قرار گرفت، اگرچه دقیقاً چه چیزی برای آن از بین رفته است هنوز یک سوال بزرگ است. پس از الیزابت، پادشاه به تاج و تخت انگلیس رسید، جیمز اول (1603-1625)، که بعدها به عنوان منزجر کننده ترین پادشاه تاریخ شناخته شد، زیرا بدنش هرگز شسته نشد. او از دوران جوانی شروع به ابتلا به نقرس شدید کرد و پزشک شخصی او، تئودور تورکت دو مایرنه، دارویی که از چربی انسان ساخته شده بود را به مفاصل او مالید.

به جیمز همچنین نسخه ای برای آرتریت داده شد که شامل تراشیدن جمجمه انسان تازه، همراه با گیاهان و شراب سفید برای نوشیدن در ماه کامل بود. جمجمه ها به طور کلی از قرن شانزدهم تا اوایل قرن نوزدهم به طور فعال در پزشکی توسط افراد ثروتمند و فقیر استفاده می شد. گاهی از استخوان‌هایشان استفاده می‌شد، جیمز هم انزجار داشت و از جذب قسمت‌های جداگانه بدن اجساد اجتناب می‌کرد و یک بار پودر جمجمه را رد کرد. پس از جیمز، پادشاه بدنام بر چارلز اول حکومت کرد که در سال 1649 سر بریده شد. شایعاتی در بین مردم پخش شد که خون تاجگذاری شده برای سلامتی بسیار مفید است و هنگامی که خون کارل زیر تبر جلاد پاشیده شد، صدها نفر از افراد مبتلا به او هجوم آوردند تا خونش را جمع کنند.

پادشاه بعدی، چارلز دوم، معروف به Veselchak، در سال 1670 به افتخار شیمیدانی که آن را اختراع کرد، حدود 6 هزار پوند برای مخلوطی از پودر جمجمه و مایعی به نام قطره گدارت (Goddart) خرج کرد. این دستور العمل می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شود. چارلز دوم که الکلی کامل بود، اغلب به درمان های قابل اعتماد خماری نیاز داشت. و بر اساس همین قطره های گدارت دستور خاصی برایش اختراع شد. در قرن هفدهم، یک خاطره‌نویس نوشت که جسد تکه تکه شده یک نوزاد مرده، احتمالاً پسر خود او، در دفتر شیمی‌دان پیدا شد که او برای آزمایش‌های خود از آن استفاده کرد. پادشاه دیگری که دوست داشت از این قطره استفاده کند، ویلیام سوم (1689-1702) بود. او دائماً آنها را در هنگام حملات صرع مصرف می کرد.

نسخه های زیادی برای درمان صرع وجود داشت. به عنوان مثال یکی بر اساس پودر گرد و غبار بچه بود. و همچنین دستور العمل هایی از اندام تناسلی یک خرس، توله سگ، لارو مگس، جفت گیری کرم های خاکی وجود داشت ... تصور اینکه شفا دهنده ها دقیقاً بر اساس چه چیزی بوده اند، از جمله این یا آن جزء در دستور العمل، بسیار دشوار است. خوشبختانه، در اوایل قرن نوزدهم، بسیاری از دستور العمل های عجیب و غریب آدم خواری از بین رفتند. اگرچه برخی هنوز در میان مردم بریتانیا وجود دارد.

برچسب ها عجیب , تاریخی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی