loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در این پست از واندرز فارسی شما رو با چند مورد از عجیب و غول پیکر ترین حیوانات ماقبل تاریخ آشنا خواهیم کرد در ادامه مطلب همراه ما باشید. شماره 1: بزرگ دد یا مگاتریوم (megatherium) رژیم غذایی: در در

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

با بعضی حیوانات غول پیکر ماقبل تاریخ آشنا شوید + تصاویر

در این پست از واندرز فارسی شما رو با چند مورد از عجیب و غول پیکر ترین حیوانات ماقبل تاریخ آشنا خواهیم کرد در ادامه مطلب همراه ما باشید.

با بعضی حیوانات غول پیکر ماقبل تاریخ آشنا شوید + تصاویر

شماره 1: بزرگ دد یا مگاتریوم (megatherium)

رژیم غذایی: در درجه اول یک گیاهخوار، اما احتمالاً همه چیزخوار است. اندازه: 6 متر طول. مکان های شناخته شده: آمریکای جنوبی. دوره زمانی: زانکلین پلیوسن تا پایان پلیستوسن / شروع هولوژن.

به استثنای ماموت پشمالو (Mammuthus primigenius)، مگاتریوم مسلماً مشهورترین پستانداران غول پیکری است که زمانی پس از زوال دایناسورها در این سیاره پرسه می زدند. Megatherium همچنین یکی از آخرین پستانداران بود. ناپدید شدن با بقایایی که تا قبل از شروع هولوژن، دوره ای که ظهور بشر و طلوع تمدن را به خود دیده است، در آثار فسیلی ظاهر می شوند.

با بعضی حیوانات غول پیکر ماقبل تاریخ آشنا شوید + تصاویر

مگاتریوم


با بعضی حیوانات غول پیکر ماقبل تاریخ آشنا شوید + تصاویر

شماره 2 : Aphelops

Aphelops ها کرگدن های واقعی از خانواده Rhinocerotidae هستند. در مقایسه با سایر خانواده‌های پریسوداکتیل، کرگدن‌های واقعی دیر پدیدار شدند و تا حدود 40 میلیون سال پیش فسیل‌ نشدند. بیشتر خانواده‌های دیگر پریسوداکتیل‌ها در 55.5 تا 46 میلیون سال پیش ظاهر می‌شوند. ما فکر می کنیم کرگدن ها با شاخ بینی مشخص می شوند، اما در واقع اکثر اعضای این گروه بدون شاخ هستند. کرگدن های واقعی با داشتن دندان های ثنایای تحتانی بزرگ و عاج مانند که بر روی دندان های ثنایای بالایی اسکنه ای شکل کوچکتر تیز می شوند، شناخته می شوند. جالب اینجاست که کرگدن های آفریقایی زنده ثنایای خود را از دست داده اند، اگرچه آنها دارای بسیاری از ویژگی های آناتومیکی دیگر هستند که نشان می دهد ارتباط نزدیکی با سایر کرگدن های واقعی دارند.

با بعضی حیوانات غول پیکر ماقبل تاریخ آشنا شوید + تصاویر


سهمگین دندان daeodon

شماره 3 : سهمگین‌دندان یا دیودون (Daeodon)

رژیم غذایی: گوشتخوار/همه چیزخوار , اندازه: 3.6 متر طول، 1.8 متر قد در شانه , مکان های شناخته شده: آمریکای شمالی. دوره زمانی: آکیتانی تا بوردیگالی از میوسن. Daeodon به راحتی یکی از بزرگترین انتلودونت های شناخته شده بود، اگرچه به نظر می رسد جنس های دیگری مانند Paraentelodon و همچنین نوع جنس Entelodontidae، Entelodon، از نظر اندازه قابل مقایسه باشند. گمان می‌رود که ژوگال‌های عریض اجازه اتصال ماهیچه‌های گاز گرفتن قدرتمند را می‌دهند، اگرچه به نظر می‌رسد در نر نیز بزرگ‌تر بوده‌اند که به نرها اجازه می‌دهد تا نیش‌های قوی‌تری برای مبارزه با نرهای دیگر داشته باشند.

با بعضی حیوانات غول پیکر ماقبل تاریخ آشنا شوید + تصاویر


بلند شتر

شماره 4: بلند شتر 

بلندشُتر یا اپی‌کاملوس (نام علمیAepycamelus) یا آلتی‌کاملوس، یک شتر زرافه‌مانند ماقبل تاریخ مربوط به دوره میوسن می‌باشد. این جانور ۱۵٫۵ میلیون سال پیش می‌زیسته و قدی به بلندای حدود ۳ متر داشته‌است. سنگوارهٔ بلندشتر در کلورادو آمریکا کشف شده‌است و در سال ۱۹۵۶ به وسیله مک‌دونالد نام‌گذاری شد.

با بعضی حیوانات غول پیکر ماقبل تاریخ آشنا شوید + تصاویر


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی