loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

با وجود وفور اطلاعات در مورد ارواح، روان، بشقاب های پرنده و سایر پدیده ها از حوزه ناشناخته، تعداد کمی حاضرند آشکارا اعتراف کنند که حداقل به برخی از آنها اعتقاد دارند. به محض اینکه شخصی در مورد یک دا

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

چرا معنویات و ماورا جدی گرفته نمیشود؟

با وجود وفور اطلاعات در مورد ارواح، روان، بشقاب های پرنده و سایر پدیده ها از حوزه ناشناخته، تعداد کمی حاضرند آشکارا اعتراف کنند که حداقل به برخی از آنها اعتقاد دارند. به محض اینکه شخصی در مورد یک داستان عرفانی و ماورایی که برای او اتفاق افتاده است تعریف می کند، به او می خندند، انگشت خود را به شقیقه او می چرخانند، یا شروع به متقاعد کردن او نسبت به یک پیشینه صرفا مادی از آنچه رخ داده است، می کنند ... چرا ما اینقدر از این می ترسیم و ماوراء الطبیعه و نادیده گرفته شود؟

شاید باید با این واقعیت شروع کنیم که مردم اغلب معنای کلمات عارف، ماوراء طبیعی، اخروی، ناشناخته را اشتباه می دانند. ما در مورد دنیایی تخیلی صحبت نمی کنیم، بلکه درباره مجموعه ای از پدیده ها صحبت می کنیم که هنوز برای بشریت غیرقابل توضیح نیستند. و دقیقاً به همین دلیل است که ما با آنها با بی اعتمادی رفتار می کنیم. قوانین علم کاملاً واضح هستند. بنابراین، نتیجه از قبل شناخته شده است، که زمانی به دست می آید که پارامترهای مختلف مطابقت داشته باشند. اما نمی دانیم که مثلاً ارواح چگونه ساخته می شوند. آنها به طور خود به خود و به دور از زمانی که شما عمداً از آنها انتظار دارید به وجود می آیند. ویژگی اصلی پدیده های حوزه فراروانشناسی و حوزه های مرتبط، تکرار ناپذیری آنهاست. یعنی اگر چنین پدیده ای یک بار اتفاق افتاده است، به این معنا نیست که دوباره تکرار می شود، حتی اگر زمان، مکان و سایر مولفه ها مشابه باشند. "و از آنجایی که این همیشه کار نمی کند، پس این هرگز نمی تواند باشد!" - شکاکان و ارتدوکس ها درباره آن بحث می کنند.

چرا معنویات و ماورا جدی گرفته نمیشود؟

 به هر حال، طبقه بندی ما از پدیده های نابهنجار و عرفانی ممکن است ماهیت آنها را نادرست ارزیابی کند. بنابراین، اگر پدیده ارواح را در نظر بگیریم، برخی از شاهدان عینی در مورد پدیده هایی صحبت می کنند که شبیه افراد واقعی هستند، برخی دیگر در مورد چهره های تار و برخی دیگر در مورد دسته های نور غیرقابل درک ... و این تصور را از کجا به دست آوردیم که اینها پدیده های یکسان هستند؟ می توان فرض کرد که در برخی موارد ارواح حاصل تخیل ما هستند، در موارد دیگر آنها واقعاً روح افرادی از جهان دیگر هستند و در مورد سوم - مظاهر نوعی تشعشع ... اگر پدیده متداول دیگری را از قلمرو ماورایی بگیریم poltergeist، باز هم کمتر مبهم است. بررسی این گونه قسمت ها نشان می دهد که در بیشتر موارد عوامل فیزیکی مانند مشکلات تهویه، اثرات صوتی و نوری، مشکلات ارتباطی، مجاورت اجسام مختلف مانند راه آهن و در نهایت پدیده های طبیعی منجر به ایجاد صداهای خارجی، حرکت اجسام، نشتی و... آتش سوزی ها میشود.

اهی اوقات نویسندگان poltergeist بچه های حقه باز هستند (هر کدام دلایل خاص خود را برای انجام این کار دارند). و تنها حدود یک درصد از موارد هیچ توضیحی پیدا نمی کنند. اما این بدان معنا نیست که موجودات دیگری از دنیای "لطیف" در اینجا درگیر هستند. عجیب است گوش دادن به افرادی که می گویند به یوفو اعتقادی ندارند. به هر حال، مخفف عبارت «شیء پرنده ناشناس» است. هیچ کس ادعا نمی کند که این اشیاء با هوش بیگانه مرتبط هستند. آنها می توانند هر چیزی باشند: جلوه های نور، شهاب سنگ ها، اسباب بازی ها، هواپیماها، هواپیماهای نظامی مخفی با انواع "تماس ها" از قبل دشوارتر است. اکنون مردم به طور فزاینده ای در مورد برخورد با بیگانگان صحبت می کنند و موجودات عجیب و غریب قبلی با مقدسین، فرشتگان و شیاطین اشتباه گرفته می شدند. اما آیا واقعاً همه کسانی که ادعا می کنند آنها را "ملاقات" کرده اند دروغ می گویند؟ البته که نه. شاید مردم واقعاً چیزی را ببینند، اما این می تواند یا ارتباط واقعی با موجودات خاص باشد یا یک توهم (گاهی اوقات ماهیتی عظیم). این بدان معنی است که در هر مورد باید به طور خاص با موقعیت برخورد کنید. اما این دلیلی برای انکار همه چیز نیست.

چرا معنویات و ماورا جدی گرفته نمیشود؟

از زمان های بسیار قدیم، مردم به شگون اعتقاد داشتند. و این روزها هر چقدر هم که انسان باهوش و تحصیلکرده باشد، بعید است که اگر گربه سیاهی از جاده رد شود، قلبش به تپش نیفتد… روانشناسان در مورد به اصطلاح تفکر جادویی صحبت می کنند. برای اجداد ما معمول بود که دنیای اطراف خود را خدایی می کردند و در تصورات خود با ارواح مختلف در آن ساکن می شدند. این دومی می تواند مثلاً در شکار یا باروری موفق باشد، یا ممکن است به شدت توسط بیماری ها، تصادفات یا برداشت های ضعیف مجازات شود ... اعتقاد بر این بود که ارواح از کسی که قوانین آنها را رعایت نمی کند عصبانی هستند. علاوه بر این، نیروهای ماوراء طبیعی می توانند هم در مورد بدبختی قریب الوقوع و هم از رویدادهای خوشایند آینده هشدار دهند.

 هیچ چیز قابل اثبات نیست! و حتی اگر چیزی عرفانی اتفاق بیفتد، ما اول از همه سعی خواهیم کرد آن را از نقطه نظر عقل سلیم توضیح دهیم - «تصادف شده»، «خواب دیده»، «تصادف تصادفی» و غیره. یک دنیا با همه تنوعش وجود دارد، فقط همه چیزهایی که در آن وجود دارد و همه قوانین آن برای ما روشن و قابل درک نیستند. یا شاید یک شخص قادر به درک ساختار جهان "در جزئیات" نیست. از این رو اعتقاد به عرفان، و جنبه منفی آن - شکاکیت است. با این حال، این به شما بستگی دارد که چگونه در مورد آن احساس کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی