loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در اواسط دهه 1930، بیماری عجیبی در پادگان های ارتش سرخ شوروی در خاور دور شیوع یافت. بیماران به طور ناگهانی تب، سردرد شدید، استفراغ غیرقابل کنترل، درد عضلانی داشتند. پس از چند روز، قربانی در حالت هذی

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

راز بیماری آنسفالیت ژاپنی + عکس

در اواسط دهه 1930، بیماری عجیبی در پادگان های ارتش سرخ شوروی در خاور دور شیوع یافت. بیماران به طور ناگهانی تب، سردرد شدید، استفراغ غیرقابل کنترل، درد عضلانی داشتند. پس از چند روز، قربانی در حالت هذیان قرار می گرفت که اغلب با فلج و مرگ پایان می یافت.

علائم بیماری برای اولین بار توسط دکتر پانوف در سال 1935 توصیف شد. در سال 1937، هیئتی از نارکومزدراو (که به عنوان وزارت بهداشت فعالیت می کرد) به ریاست پروفسور زیلب به تایگا پریمورسکی فرستاده شد. . تنها چیزی که دانشمندان به آن تکیه کردند، شباهت این بیماری ناشناخته به آنسفالیت ژاپنی بود که شیوع ناگهانی آن در دهه 1920 جان هزاران نفر را گرفت. آنسفالیت ژاپنی توسط پشه ها پخش می شود و به شکل یک طغیان به خود می گیرد. تیم زیلبر یک منطقه اپیدمیولوژیک در تایگا ساخت و تحقیقات را آغاز کرد. مردم فداکاری دانشمندان را تحسین می کنند - آنها روی بدن خود آزمایش می کنند. یکی از دانشمندان، آلوده، درگذشت. نفر دوم معلول شد اما راز بیماری کشف شد.

ویروس عفونی سیستم عصبی مرکزی را از بین می برد و منجر به آنسفالیت می شود. همچنین مشخص شده است که حیوان حامل عامل بیماری زا، کنه ixodid است. فرضیه اپیدمی که ارتش ژاپن را درگیر کرده بود تقریباً بلافاصله مطرح شد. اما اولین مناقشات تنها پس از شکست ارتش امپراتوری ژاپن و آزادی منچوری ظاهر شد. در ژوئن 1936، به دستور امپراتور هیروهیتو، ساخت یک مجتمع بزرگ باکتریایی-نظامی آغاز شد. آزمایشگاه مخفی دور از هاربین اشغالی نیست. واحدی که کار تحقیقاتی مخفی را در اینجا انجام می دهد با نام رمز "جوخه 731" است که از حدود 3000 متخصص در زمینه کشت باسیل، وبا، تب حصبه و بیماری های خطرناک تشکیل شده است. دیگر. انتظار می رود میلیون ها ناقل بالقوه پاتوژن های عفونی در قلمرو دشمن در بمب های ویژه رها شوند. اما وحشتناک ترین چیز این است که اردوگاه آزمایشی شامل هزاران زندانی، عمدتاً چینی و روس است - موضوعاتی که ژاپنی ها برای آزمایش اختراعات میکروبی جدید و قدیمی خود از آنها استفاده می کنند. تنها در سال 1942، از طریق آزمایشگاه، حدود 3 تا 10 هزار نفر به وحشیانه ترین روش کشته شدند. بمب مملو از عوامل بیماری‌زای ناقل بیماری در منطقه آزمایش انداخته شد - جایی که افراد به ستون‌ها بسته می‌شدند، سپس آنها "لگ‌ها" را ردیابی و ثبت می‌کردند - به روشی که قصابان ژاپنی خواستار حبس شدند. علت - بیماری و مرگ. در تابستان سال 1945، زمانی که وضعیت ژاپن ناامید کننده شد، به فرمانده "نیروهای ویژه 731" دستور داده شد که بقیه افراد آزمایش شده را خارج کند و آثار اردوگاه و آزمایشگاه‌های بیولوژیکی را از بین ببرد. . زندانیان کشته شدند، ساختمان ها و آزمایشگاه ها منفجر شدند، اما هنوز نمی توان رد جنایت را پنهان کرد. عواقب خطرناک تاکنون شواهد مستقیمی مبنی بر ارتباط میکروبیولوژیست های ژاپنی با ظهور اپیدمی فوق الذکر وجود ندارد، اما شواهد غیرمستقیم بسیار زیادی وجود دارد. در جریان محاکمه در خاباروفسک در سال 1949، میکروبیولوژیست های ژاپنی در دادگاه حاضر شدند. بر اساس شهادت آنها، آنسفالیت منتقله از طریق کنه نیز یکی از حوزه های تحقیقاتی است، اگرچه هیچ بیانیه رسمی در مورد این موضوع ارائه نشده است. همه دست اندرکاران این کار محکوم شدند و احکام مختلفی دریافت کردند اما پس از مدتی آزاد شدند.

راز بیماری آنسفالیت ژاپنی + عکس

بسیاری از آنها، به ایالات متحده پناه برده و کار کردند - جایی که قطعاً به تجربه آنها نیاز بود و مورد استقبال قرار گرفتند. نظرات محققان مدرن مرتبط با آنسفالیت سازگار نیست. برخی استدلال می کنند که تلاش ها برای درمان بیماری به عنوان یک سلاح بیولوژیکی مصنوعی کاملاً بی اساس است، همه اپیدمی ها کاملاً طبیعی هستند و آزمایشگاه نزدیک هاربین هیچ ارتباطی با آنها ندارد. . برخی دیگر ادعا می کنند که آنسفالیت منتقله از کنه کشنده ترین و کشنده ترین محصول "جوخه 731" است. همه این ادعاها دلیلی دارند، زیرا این بیماری پرژوالسکی (آکادمی-سرلشگر 1838-1888) نبود، اگرچه همکاران او نیز در تایگا بودند.انسفالیت در اثر حملات دقیق به دشمنان ایجاد نمی شود و در واقع، آنسفالیت یک بیماری غیرقابل کنترل است که از یک بطری پخش می شود، که به این معنی نیست که به عنوان یک سلاح ساخته نشده است. نمی توان توجه داشت که در ایالات متحده، آنسفالیت در لیست سلاح های تروریست های بین المللی گنجانده شده است. و آمریکایی ها بیش از هر کس دیگری در سلاح های کشتار جمعی مهارت دارند.

برچسب ها تاریخی , ترسناک , مرموز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی