loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نروژ قاب بلندترین برج چوبی جهان را در شهر برومنددال، در حدود 100 کیلومتری شمال اسلو تکمیل کرد. برج Mjostarnet به عنوان یک سازه سازگار با محیط زیست و دارای مقاومت خوبی در

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

بلند ترین برج چوبی 85 متری در نروژ + تصاویر

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نروژ قاب بلندترین برج چوبی جهان را در شهر برومنددال، در حدود 100 کیلومتری شمال اسلو تکمیل کرد. برج Mjostarnet به عنوان یک سازه سازگار با محیط زیست و دارای مقاومت خوبی در برابر آتش است.

بلند ترین برج چوبی 85 متری در نروژ + تصاویر

Mjostarnet در امتداد دریاچه Mjosa، بزرگترین دریاچه نروژ ساخته شده است. ساخت و ساز توسط معمار Voll Arkitekter طراحی شد و ساخت و ساز در اوایل سپتامبر 2017 آغاز شد و در مارس 2019 به پایان رسید. این برج 18 طبقه شامل آپارتمان ها، هتل ها، رستوران ها، دفاتر اداری، یک منطقه نشیمن مشترک و یک استخر سرپوشیده خواهد بود. به گفته آرتور بوچارت، سرمایه‌گذار این پروژه، استفاده از چوب، یک ماده تجدیدپذیر، انتشار CO2 را تا 30 درصد در مقایسه با بتن کاهش می‌دهد. ساختمان‌های چوبی به ایجاد دنیایی پاک‌تر کمک می‌کنند. 

بلند ترین برج چوبی 85 متری در نروژ + تصاویر

این ساختمان نه تنها سازگار با محیط زیست است، بلکه از مقاومت خوبی در برابر آتش نیز برخوردار است. مهندسان پروژه گفتند که در ساختمان از چوب چند لایه استفاده شده و آتش گرفتن آن دشوار است. آنها فقط زمانی می سوزند که برای مدت طولانی در معرض آتش قرار بگیرند. در ابتدا، برج Mjostarnet با ارتفاع 81 متر طراحی شد، اما پس از آن یک قاب به ارتفاع 4.4 متر به بالای برج اضافه شد و به این پروژه کمک کرد کمی بلندتر از برج 84 متری HoHo که در وین پایتخت اتریش ساخته شده بود، باشد. ناگفته نماند که برج تنها از 76 درصد مواد چوبی ساخته شده است. در طول سال‌ها، پروژه‌های چوبی بلندپروازانه زیادی مانند پروژه برج بائوباب با ارتفاع 120 در پاریس، فرانسه یا 87 متر ارتفاع آببه کورت در انتظار ساخت در شهر لاگوس، نیجریه، پیشنهاد شده‌اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی