loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

ابر تلسکوپ جیمز وب، که ستاره شناسان امیدوارند بتواند مستقیماً به جهان های قابل سکونت بنگرند، به تازگی ثابت کرده است که ناامید کننده نخواهد بود: بازگرداندن اولین تصویر مستقیم از یک سیاره فراخورشیدی.

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

تلسکوپ جیمز وب شاید خانه بیگانگان را پیدا کرده باشد!

ابر تلسکوپ جیمز وب، که ستاره شناسان امیدوارند بتواند مستقیماً به جهان های قابل سکونت بنگرند، به تازگی ثابت کرده است که ناامید کننده نخواهد بود: بازگرداندن اولین تصویر مستقیم از یک سیاره فراخورشیدی. تصاویر سیارات فراخورشیدی - که قبلا دیده‌ایم، همگی تصاویر گرافیکی هستند، بر اساس داده‌های طیفی نادری که تلسکوپ‌ها از منحنی نور "خط" ستاره مادر جمع‌آوری کرده‌اند، زمانی که سیاره به طور تصادفی در فضا پرواز کرد. بین ستاره مادر و زمین.چون همه آنها خیلی دور هستند. اما در تحقیقاتی که به‌تازگی در 2 سپتامبر در aXirv منتشر شد، تیمی از دانشمندان در پایگاه داده دریافتند که ابر تلسکوپ جیمز وب اولین تصویر مستقیم را به زمین فرستاد. خارج از منظومه شمسی

جیمز وب یک ابر تلسکوپ 9 میلیارد دلاری است که توسط ناسا و با همکاری ESA و CSA (سازمان فضایی اروپا و کانادا) اداره می شود. پیش از آن، علاوه بر وظیفه اصلی رصد مناطق اعماق فضا برای شناسایی اجرام جالب در کیهان، انتظار می‌رود که از «چشم آسمانی» خود برای نگاه کردن به جهان‌هایی که اطلاعات در آنها در دسترس نیست، استفاده کند. تصویر در حال تغییر تاریخ نجوم، که توسط تیمی از دانشمندان به رهبری ساهاا هینکلی اخترفیزیکدان از دانشگاه اکستر در بریتانیا و آرین کارتر ستاره شناس از دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز تجزیه و تحلیل شد، به تازگی نشان داده است که آیا یک "خانه" بیگانه در آنجا وجود دارد یا خیر. که جیمز وب آن را ضبط خواهد کرد.

از طریق چهار فیلتر مختلف، سیاره HIP 65426b، در فاصله 350 سال نوری از ما، کاملاً کم نور به نظر می رسد، اما برای دانشمندان، این برای آوردن داده های زیادی کافی است. این مشاهدات قابل توجه یک بار دیگر توانایی ثبت علائم شیمیایی ترکیبات مربوط به حیات را که ممکن است در جو سیارات فراخورشیدی وجود داشته باشد تأیید می کند. این چیزی است که اخترفیزیکدانان به دنبال آن هستند، نه یک تصویر واقعی از بیگانگان. HIP 65426b اولین بار در سال 2017 با ابزاری به نام SPHERE بر روی تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) کشف شد که جرمی 7.1 برابر مشتری دارد. "داشتن این تصویر مانند این است که در حال حفاری برای گنج در فضا هستیم. من فکر می کنم هیجان انگیزترین چیز این است که ما تازه شروع کرده ایم. تصاویر زیادی از سیارات فراخورشیدی در انتظار کشف هستند و به ما کمک می کنند. 

برچسب ها فضا , یوفو ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی