loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

جهان پر از اجرام عجیب و غریب است و منظومه شمسی ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. 1:مثلث برمودا فضایی به اختصار SAA \"مثلث برمودا در فضا\" نامیده می شود. ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی (SAA) نقطه ای در م

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

6 شئ مرموز در منظومه شمسی ما

Soren بازدید : 124 : 13:31 نظرات (0)

6 شئ مرموز در منظومه شمسی ما

جهان پر از اجرام عجیب و غریب است و منظومه شمسی ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

6 شئ مرموز در منظومه شمسی ما

1:مثلث برمودا فضایی

به اختصار SAA "مثلث برمودا در فضا" نامیده می شود. ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی (SAA) نقطه ای در میدان مغناطیسی زمین است که برخی از فضانوردان در آن رویدادهای عجیبی را تجربه کرده اند. برخی از فضانوردان هنگام عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از این ناحیه، جرقه‌های نوری را مشاهده کردند. گمان می رود که این نورها ناشی از کمربندهای تشعشعی مجاور باشد که می تواند باعث واکنش شبکیه چشم فضانوردان شود. به دلیل تشعشعات، تلسکوپ فضایی هابل نتوانست داده هایی را از این منطقه به دست آورد. و همچنین به دلیل رمز و راز پیرامون آن، SAA "مثلث برمودا در فضا" نامیده می شود.

6 شئ مرموز در منظومه شمسی ما

2. اوموآموا (Oumuamua)

کشف اولین جرم بین ستاره ای خورشید، Oumuamua، ما را با سوالات بیشتری نسبت به پاسخ مواجه می کند. در ابتدا برخی آن را کاوشگر بیگانه می نامیدند. دلیل آن از این واقعیت ناشی می شود که خیلی سریع حرکت می کند تا یک سیارک باشد و برخلاف دنباله دارهای معمولی، این جرم فضایی هیچ اثری در مسیر خود باقی نمی گذارد اگرچه این جسم هنوز در خورشید ما قرار دارد، اما در حال حاضر از دسترس همه تلسکوپ های ما دور است.

Oumuamua یک جرم بین ستاره ای است که ظاهر می شود و در مدار خورشید حرکت می کند. در یک مدار هذلولی توسط رابرت وریک در 19 اکتبر 2017 با مشاهدات انجام شده توسط تلسکوپ Pan-STARRS زمانی که جسم در فاصله 0.2 واحد نجومی از زمین قرار داشت، کشف شد.

6 شئ مرموز در منظومه شمسی ما

3. سیاره نهم

سیاره 9 ، جرم آن 10 برابر زمین است و در امتداد مداری کشیده در فاصله 400 برابر فاصله زمین و خورشید حرکت می کند. مدار سیاره 9 نیز احتمالاً 15 تا 25 درجه از صفحه اصلی مدار خورشید، جایی که بقیه سیارات حرکت می کنند، فاصله دارد. ایده وجود این سیاره جدید در سال 2014 مطرح شد و به سرعت در بین ستاره شناسان محبوب شد. این حدس و گمان بر اساس نمونه هایی از اشیاء موجود در حلقه زباله در کمربند بیرونی معروف به "کمربند کویپر" است.

مشاهده شده است که اجسام در اینجا به شکلی شبیه به وجود گرانش از یک جسم بزرگ به هم چسبیده اند. از زمان این کشف، اخترشناسان سعی کردند شواهد بیشتری برای حمایت از وجود نهمین سیاره در خورشید بیابند. با این حال، چیزی که ما را غیرممکن می‌کند به طور قطع بگوییم که این سیاره وجود دارد، درک محدود کمربند کویپر است.

6 شئ مرموز در منظومه شمسی ما

4. سحابی مستطیل قرمز

سحابی ابری از گاز و غبار است که به نظر می رسد در فضا معلق است. بسیاری از آنها در خورشید ما وجود دارند. سحابی مستطیلی قرمز حدود 2300 سال نوری از زمین فاصله دارد. این یک سحابی محافظ در صورت فلکی تک‌سروس است. این سحابی که به عنوان HD 44179 نیز شناخته می شود، در سال 1973 در طی یک پرواز موشکی مربوط به بررسی آسمان فروسرخ AFCRL به نام Hi Star کشف شد. دانشمندان مطمئن نیستند که چرا شکل آن به این شکل است، اما بسیاری حدس می زنند که حلقه غبار توسط امواج ضربه ای از دو ستاره در بین ایجاد شده است. با این حال، چرا قرمز است، تا کنون کسی نتوانسته است توضیح دهد.

6 شئ مرموز در منظومه شمسی ما

5. دنباله دار الست – پیزارو

دنباله‌دار الست – پیزارو یک جرم آسمانی است که ویژگی‌های سیارک‌ها و دنباله‌دارها را نشان می‌دهد. مدارش آن را در کمربند سیارکی نگه می‌دارد، این یک جرم آسمانی است که ویژگی های سیارک ها و دنباله دارها را نشان می دهد. این سیارک به دور کمربند سیارکی می چرخد، اما دم غباری شبیه دنباله دار دارد. از آنجایی که این تنها شی شناخته شده با هر دو ویژگی است، اخترشناسان امیدوارند با پرتاب فضاپیمای Castalia در سال 2028 این بحث را یک بار برای همیشه حل کنند.

6 شئ مرموز در منظومه شمسی ما

6. حباب فضایی صورتی

این حباب ها ممکن است توسط سیاهچاله کلان کهکشان راه شیری ایجاد شده باشند. در حالی که این حباب‌های فضایی از نظر فنی بخشی از خورشید ما نیستند، تصور می‌شود که بر آن تأثیر دارند. حباب های فرمی دو الگوی فضایی غول پیکر هستند که در بالا و پایین مرکز کهکشان راه شیری ظاهر می شوند. این حباب ها ممکن است توسط سیاهچاله کلان کهکشان راه شیری ایجاد شده باشند. حباب های ساعت شنی شکلی که از کهکشان راه شیری بیرون زده اند، بیشتر چیزهایی هستند که از یک سیاهچاله بیرون می آیند. و در سال 2015 توسط ناسا کشف شد و تصور می شود که آنها از پرتوهای گاما ساخته شده اند و ممکن است 50000 سال نوری از ما فاصله داشته باشند.

برچسب ها فضا , منظومه شمسی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی