آمار
مطالب اصلی سایتروانشناسی

روانشناسان درباره تاثیر زیبایی و ظاهر توضیح میدهند

روانشناسان درباره تاثیر زیبایی و ظاهر توضیح میدهند

 تا به حال، زیبایی همیشه یک مزیت و هدیه گرانبهای خلقت محسوب می شده است. داشتن ظاهری زیبا، مکیدن هر نگاهی است که همه آرزویش را دارند، حتی انجام هر کاری برای به دست آوردن آن. با این حال، زیاده روی خوب نیست در مورد زیبایی هم همینطور. حتی زیبایی زیبا گاهی اوقات بر زندگی مالک تأثیر منفی می گذارد. این مقاله بر اساس دیدگاه‌های لیزا اسلاتری واکر، استاد روان‌شناسی و تونیا فرورت در دانشگاه کارولینای شمالی است که در زیر دیدگاه متفاوتی در مورد زیبایی به شما ارائه می‌دهد. 

مزایای باور نکردنی به لطف دختری زیبا بودن برای کسانی که کمتر تیزبین هستند کمی ناعادلانه به نظر می رسد اما حقیقت زیبایی در هر کجا یک مزیت غیرقابل انکار است. بر اساس تحقیقات روانشناسان لیزا اسلاتری واکر و تونیا فرورت در دانشگاه کارولینای شمالی در بسیاری از دبیرستان ها و کالج ها، دانش آموزان با ظاهر خوب اغلب برای معلمان محفوظ هستند. لطف خاصی به طور خاص، این دانش‌آموزان اغلب مورد قدردانی قرار می‌گیرند، اما نه کاملاً به لطف دانش یا مهارت‌های مدرسه.

در محل کار هم همینطور است. طبق آزمایش دیگری که این دو روانشناس انجام داده اند، بین 10 تا 15 درصد از کارمندان خوش تیپ این امکان را دارند که با حقوق جذاب تری نسبت به سایر کارمندان پیشرفت کنند. با این حال، زمانی که رئیس به نفع کارمندان زیبا نقش داشته باشد، این واقعاً یک عامل بی عدالتی اجتماعی نیست. در واقع، زمانی که آنها ظاهر خوبی داشته باشند، افراد اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و فراوانی بیشتری برای ابراز وجود دارند، که به آنها توجه بیشتری می‌کند. علاوه بر این، در برخی موارد در دادگاه، گاهی اوقات متهم از ظاهری خوشایند می‌تواند اندکی از قاضی و هیئت منصفه نیز اغماض کند.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش