loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

طبیعتا همه دوست داریم ساعت اصلی از برند های مشهور روی دستمون ببندیم اما خب با شرایط کشور و گران شدن قیمت ارز و افزایش قیمت ها اونم زود به زود طبیعتا خرید ساعت اصلی و برند یک چالش محسوب میشه و در این

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

چرا نباید ساعت چینی ارزان قیمت بخریم؟

طبیعتا همه دوست داریم ساعت اصلی از برند های مشهور روی دستمون ببندیم اما خب با شرایط کشور و گران شدن قیمت ارز و افزایش قیمت ها اونم زود به زود طبیعتا خرید ساعت اصلی و برند یک چالش محسوب میشه و در این وضعیت هر روز ساعت چینی که اکثرا بی نام و نشان هم هستند (ممکنه بعد از یه مدت که مشتری ها زیاد خریدن معروف بشه البته توی ایران فقط :) ) وارد میشه ساعت هایی که خب مشخصا تو نگاه اول زرق و برق زیادی دارن و حتی ممکنه به ظاهر امکانات بالایی هم به شما بدن ساعت های به ظاهر چند موتوره یا دو زمانه و ... اما چرا نباید به این ساعت ها به خصوص به عنوان کالایی که بخوایم زیاد نگه داریم اعتماد کرد در ادامه مطلب همراه باشید.

بدون مقدمه میریم سر اصل مطلب هر چند که طراحی و کیفیت بدنه ساعت هم مهمه اما اصلی ترین قسمت ساعت قلب تپنده اون یا همون موتور ساعت (movement) هست چون اگه موتور ساعت کار نکنه عملا ما دیگه چیزی که روی دستمون بستیم اسمش ساعت نیست! در حال حاضر با کیفیت ترین موتور های ساعت رو به ترتیب سوییس و ژاپن میسازن که اولی برای ساعت لوکس و دومی هم در رده های مختلف تولید میشه از نمونه های اقتصادی و قابل قبول گرفته تا نمونه های لوکس و گرون ! دقت کنید یک ساعت موتور ژاپن حتما مارک ژاپنی نیست برای مثال ممکنه شخصی در کشور برزیل یک شرکت ساعت سازی بزنه اما موتور ساعت های خودشو از ژاپن یا سوییس تامین کنه 

حالا چرا اینا رو گفتم ؟ برای اینکه بدونید ساعت های ارزون چینی که توی این گرونی 500 هزار تومن و کمتر قیمت دارن از موتور های یکبار مصرف پرس شده استفاده میکنن همونطور که از اسم این موتور ها پیداست درب این موتور ها پرس شده ، ینی قابل باز و بسته شدن نیست پس طبیعتا تعمیر نمیشه ! اجزای درون موتور این ساعت ها مثل چرخ دنده ها از مواد بی کیفیت پلاستیکی ساخته شده عمر موتور این ساعت ها در بهترین حالت ممکنه بین 6 ماه تا یکسال هست! و چین این ساعت ها رو با قیمت خیلی کم برای تاجران کشور هایی مثل کشور خودمون تولید میکنه و فروش این ساعت ها سود بسیار بسیار بالایی هم برای کشور تولید کننده و هم برای تاجری که میخره داره و بازنده این وسط مشتری بدبخت هست !

نکته بعدی جنس بدنه ساعت های ارزون چینی یا از پلاستیک خشک بی کیفیت و یا از فلز برس هست که ارزان ترین فلز ممکن هست و به شدت آسیب پذیر هست چه در مقابل ضربه چه در مقابل رطوبت و زنگ زدگی و همچنین 100% رنگش بعد مدت کوتاهی میره مخصوصا اگه ساعت شما طلایی رنگ باشه و افتضاح میشه ! اما برای مثال ساعت های ژاپنی جنس بدنه اونها از استیل ضد زنگ هست هم با کیفیت هست و هم ماندگار یک سری ساعت های لوکس سوییسی هم هستن که بدنه ها از گران ترین آلیاژ های ممکن ساخته میشه مثل تیتانیوم ، فولاد ضدزنگ و ...

البته در چین برند های محدودی هستن که استاندارد های جهانی رو رعایت میکنن اما ابدا به ایران وارد نمیشه چون قیمت اونها خیلی بالاتر از اون ساعت های یک بار مصرف هست و درواقع قیمتشون نزدیک ساعت های ژاپنی هست!

پس برای خرید ساعت چیکار کنیم؟ به هر حال شما اگه در هر صورت میخواید یک ساعت چینی بخرید تاکید میکنم به موتور اون ساعت توجه داشته باشید و مطمئن باشید که موتور ژاپنی داشته باشه و موتور پرس نباشه ! که در این صورت هم از یه مورد دیگه که ماندگاری رنگ باشه باز نمیشه مطمئن بود! و یا اینکه میتونید ساعت های دسته دوم مثلا از برند کاسیو خریداری کنید.

بازار گوانجو در چین در واقع مکان مورد علاقه اکثر تاجران ایرانی هست جایی که محصولات درجه 3 خریداری میکنن و با سود بسیار بالا در کشور ایران به فروش میرسونن عکس پایین رو نگاه کنید این ساعت هایی که در بازار گوانجو به فروش میرسه همه فله ای هستن و حتی جلد ندارن و مثل میوه نایلون کشیدن روش فقط :))

چرا نباید ساعت چینی ارزان قیمت بخریم؟

برچسب ها جالب و دیدنی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی