آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنی

کشف یک ویروس مخفی در اقیانوس ها !

کشف یک ویروس مخفی در اقیانوس ها

مطالعه جدید که در ژورنال Science  بر روی ویروس‌های حاوی RNA انجام شده، بر روی یک مولکول DNA تمرکز دارد.ویروس های RNA در بیماری های انسانی به وفور یافت می شوند. به عنوان مثال، ویروس کرونا و آنفولانزا هر دو مبتنی بر RNA هستند. با این حال، وقتی صحبت از ویروس‌های RNA در اقیانوس‌ها می‌شود، دانشمندان تازه در مورد انواعی که می‌توان یافت و محدوده میزبان‌هایی که می‌توانند آنها را آلوده کنند، یاد می‌گیرند.

دکتر گیلرمو دومینگوئز-هورتا، محقق اکولوژی ویروسی در دانشگاه ایالتی اوهایو (OSU) و یکی از نویسندگان مطالعه، گفت: «بر اساس مطالعه جدید، ویروس های RNA موجود در اقیانوس ها یوکاریوت ها را آلوده می کنند. یوکاریوت ها موجوداتی هستند که دارای سلول های پیچیده ای هستند که حاوی مواد ژنتیکی خود در داخل هسته هستند. این میزبان های ویروسی - یعنی قارچ ها و تک یاخته ها، از جمله جلبک ها و آمیب ها - دی اکسید کربن را از جو بیرون می کشند و بنابراین بر میزان کربن ذخیره شده در اقیانوس تأثیر می گذارند.

کشف یک ویروس مخفی در اقیانوس ها

استیون ویلهلم، محقق اصلی گروه تحقیقاتی اکولوژی میکروبی آبزی در دانشگاه تنسی ناکسویل، گفت: با آلوده کردن این موجودات، ویروس‌های RNA می‌توانند بر نحوه جریان کربن تأثیر بگذارند. در اوایل سال 2022، دکتر هورتا و همکارانش گزارش دادند که بیش از 5500 ویروس RNA که قبلاً شناسایی نشده بودند در اقیانوس های جهان پیدا کردند. این تیم 35000 نمونه آب جمع آوری شده از 121 مکان در سراسر پنج اقیانوس را توسط کنسرسیوم اقیانوس تارا، یک مطالعه جهانی در حال انجام که اثرات تغییرات آب و هوا بر اقیانوس ها را بررسی می کند، تجزیه و تحلیل کرد. این نمونه‌های آب با پلانکتون‌ها پر شده‌اند - موجودات کوچکی که با جریان‌ها حرکت می‌کنند و اغلب به عنوان میزبان ویروس‌های RNA عمل می‌کنند.

برای شناسایی ویروس‌ها در این پلانکتون‌ها، محققان تمام RNA موجود در سلول‌های پلانکتون را برای یک قطعه کد ژنتیکی خاص به نام ژن RdRp غربال کردند. دانشمندان جوامع ویروسی را شناسایی کردند که می توانند به چهار منطقه اصلی تقسیم شوند: قطب شمال، قطب جنوب، معتدل و گرمسیری. جالب توجه است که به نظر می رسد تنوع ویروس در مناطق قطبی بالاترین میزان است، اگرچه انواع بیشتری از میزبان ها برای آلوده کردن در آب های گرمتر وجود دارد. احمد زاید، یکی از نویسندگان این مقاله، دانشمند تحقیقاتی در بخش میکروبیولوژی در OSU، گفت: "ویروس‌ها، وقتی صحبت از تنوع به میان می‌آید، واقعا اهمیتی نمی‌دهند که آب چقدر سرد است، زیرا در نزدیکی قطب‌ها، ویروس‌های زیادی قادر به رقابت هستند. برای همان میزبان." پس از شناسایی میزبان احتمالی ویروس اقیانوسی، تیم تشخیص داد که حدود 1200 ویروس می توانند در فرآیند "صادرات" کربن دخیل باشند. این فرآیندی است که در آن کربن از جو استخراج می شود، به موجودات دریایی وارد می شود و سپس به اعماق دریا "فرستاده" می شود، زمانی که آن موجودات پس از مرگ به کف دریا فرو می روند.

8 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش