آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

پرونده حل نشده از سال 1978 پنج مفقودی!

پرونده حل نشده از سال 1978 پنج مفقودی!

در ماه فوریه 1978، پنج مرد جوان معلول در جنگلی در کالیفرنیا در راه بازگشت به خانه از یک بازی بسکتبال ناپدید شدند، و اگرچه جسد چهار تن از آنها ماه ها بعد پیدا شد، اما این پرونده تا به امروز بازرسان را گیج کرده است.

در 24 فوریه 1978، پنج مرد از شهر یوبا، کالیفرنیا - جکی هوئت، بیل استرلینگ، جک مادروگا، تد ویهر، و گری ماتیاس - برنامه ریزی کردند که به یک بازی بسکتبال کالج در چیکو، کالیفرنیا بروند. مردانی که همگی با ناتوانی‌های رشدی خفیف یا به نوعی شرایط روانی دست و پنجه نرم می‌کردند، توسط عزیزانشان با محبت «گروه پسران» خوانده می‌شدند. با این حال، به زودی آنها برای ملت به نام یوبا شهرستان پنج شناخته شدند.

فیلم‌های نظارتی از یک فروشگاه ، گروهی را در حال خرید تنقلات و نوشیدنی‌ها پس از بازی بسکتبال ضبط کردند. به احتمال زیاد این آخرین باری بود که کسی از آنها زنده بود. پس از یک روز جستجو، پلیس ماشین جک مادروگا را پیدا کرد که در برف در جاده‌ای دورافتاده در جنگل ملی پلوماس گیر کرده بود، دورتر از مسیری که این افراد قرار بود بین چیکو و شهر یوبا در حرکت باشند. با این حال هیچ نشانی از دوستانشان نبود. تا چند ماه بعد برف آب شد که سرنوشت آنها فاش شد. در ژوئن 1978، اجساد چهار نفر از یوبا کانتی پنج در جنگل کشف شد که در شعاع 20 مایلی ماشین پراکنده شده بودند. بقایای گری ماتیاس هرگز پیدا نشد. و تا به امروز، هیچ کس نمی داند چه اتفاقی برای مردان جوان افتاده است - یا چرا آنها در ابتدا در جنگل بودند.

جکی هوئت، بیل استرلینگ، جک مادروگا، تد ویهر و گری ماتیاس پنج مرد اهل یوبا سیتی، کالیفرنیا بودند که بین 24 تا 32 سال داشتند. همه آنها با ناتوانی های خفیف سر و کار داشتند و در خانه با خانواده خود زندگی می کردند، اما آنقدر مستقل که بتوانند زمان خود را صرف کنند و به سفرهای کوتاه بپردازند. مادروگا یک ماشین مرکوری مونتگو داشت که اغلب گروه را به داخل آن می راند. همه آنها با هم در مرکز توانبخشی حرفه ای شهر یوبا بسکتبال بازی کردند و مشتاقانه منتظر شرکت در مسابقاتی بودند که به میزبانی بازی های المپیک ویژه در ساکرامنتو در تاریخ 25 فوریه، به روایت Historic Mysteries. برندگان مسابقه یک سفر یک هفته ای به لس آنجلس دریافت می کردند و آنها مصمم بودند که جایزه را به خانه بیاورند.

پرونده حل نشده از سال 1978 پنج مفقودی!

جک مادروگا در شبی که یوبا کانتی پنج ناپدید شد در حال رانندگی بود - اما ماشین او در 50 مایلی مسیر برنامه ریزی شده آنها پیدا شد.

شب قبل از مسابقات آنها در یک بازی بسکتبال دیگر حضور داشتند. آنها به مرکوری مادروگا صعود کردند و 50 مایل را تا دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در چیکو رانندگی کردند تا بازی تیم مقابل یو سی دیویس را تماشا کنند. بعد از بازی، آنها در یک فروشگاه بزرگ توقف کردند و آب نبات و شیر شکلات برای سوار شدن به خانه تهیه کردند. شاهدی دید که آنها به سمت شهر یوبا حرکت کردند - اما آنها هرگز برگشتند. صبح روز بعد، والدین این مرد متوجه شدند که پسرانشان به خانه بازنگشته اند. آنها از آن دسته نبودند که تمام شب را بیرون بمانند، و با کمال میل مسابقات بسکتبال خود را از دست نمی دادند. مادر مادروگا با پلیس تماس گرفت و جستجو برای یافتن آنها آغاز شد.

جستجوی پنج مرد بدون نتیجه:

هیچ نشانی از آنها بین چیکو و یوبا سیتی نبود. از شانس محض، یک محیط بان خدمات جنگلی ایالات متحده در 27 فوریه با ماشین مادروگا که در برف در جنگل ملی پلوماس گیر کرده بود برخورد کرد. جاده دورافتاده تقریباً 50 مایل در جهت مخالف مسیری بود که آنها باید طی می کردند. با این حال، علاوه بر ماشین، هیچ مدرکی دال بر حضور این افراد در منطقه وجود نداشت. حتی به نظر نمی رسید که آنها سعی کرده باشند وسیله نقلیه را جابجا کنند، اگرچه پنج مرد بالغ باید به راحتی می توانستند آن را بلند کنند. به گفته واشنگتن پست، ماشین هنوز یک چهارم باک بنزین داشت و چندین نقشه در محفظه دستکش وجود داشت. کلیدها نبودند.پلیس بلافاصله جستجوی جنگل های اطراف را آغاز کرد، اما طوفان وحشیانه زمستانی آنها را مجبور به توقف عملیات کرد. سپس مردی به نام جوزف شونز با داستانی عجیب در مورد شب 24 فوریه آمد.

پرونده حل نشده از سال 1978 پنج مفقودی!

تصویر بالا نقشه ای که مکان های کلیدی مربوط به پرونده پنج شهرستان یوبا را نشان می دهد.

به گفته نشریه The CrimeWire، شونز در همان جاده دورافتاده رانندگی می کرد تا کابین خود را در جنگل بررسی کند که او نیز در برف گیر کرد. او سپس در حالی که سعی می کرد وسیله نقلیه خود را آزاد کند دچار حمله قلبی شد و از درد افتاد و قادر به حرکت نبود.

حوالی ساعت 23:30 متوجه چراغ های جلو در جاده شد. او مدعی شد که چند مرد به همراه زنی که نوزادی را در آغوش گرفته بود از یک خودرو پیاده شدند. او درخواست کمک کرد و گروه دیگر صحبت نکردند و ناپدید شدند. شونز گفت که حدود دو ساعت بعد دوباره پرتوهای چراغ قوه را دید، اما هیچ کس هرگز به کمک او نیامد. وقتی شونز آنقدر بهبود یافت که سعی کرد برای کمک از کوه پایین برود، ماشین مادروگا در جایی بود که او گروه مردان را شب قبل دیده بود. مشخص نیست که آیا شونز واقعاً پنج مرد کانتی یوبا را دیده است، آیا آنها واقعاً یک زن و یک نوزاد با خود داشتند یا اینکه او به سادگی تمام این برخورد را در یک گیجی ناشی از درد تصور کرده بود. داستان او فقط بر معمای پرونده افزود. با این حال، این تمام چیزی بود که محققان باید با آن کار می کردند - حداقل تا زمانی که برف در بهار آب شد.

اجساد پنج کانتی یوبا کشف شد:

در 4 ژوئن 1978، موتورسوارانی که در حال کاوش در مسیرهای جنگل ملی پلوماس بودند، در 20 مایلی جایی که خودروی مادروگا کشف شده بود، با یک تریلر خدمات جنگلی در جنگل روبرو شدند. آنها که کنجکاو بودند، در را برای کاوش باز کردند - و با صحنه ای وحشتناک از آنها استقبال شد. جسد تد ویهر روی تختی در تریلر کشیده شده بود. او در ملحفه پیچیده شده بود و پاهایش به شدت یخ زده بود. بدن ویهر لاغر شده بود و بلندی ریش او نشان می داد که او دو تا سه ماه پس از ناپدید شدن زنده بوده است.

پرونده حل نشده از سال 1978 پنج مفقودی!

تریلر خدمات که در آن جسد تد ویهر کشف شد.

به طرز عجیبی، اگرچه ویهر وارد تریلر شده بود، اما بیش از یک سال بود که قفسه‌ای را که حاوی غذای کافی برای غذا دادن به هر پنج مرد بود، باز نکرده بود. او از کبریت، سوخت یا مخزن پروپان واقع در سوله دیگری برای گرم نگه داشتن تریلر استفاده نکرده بود. به نظر می رسید که او ماه ها را در انتظار مرگ سپری کرده است. روز بعد، بازرسان بقایای جک مادروگا و بیل استرلینگ را در چندین مایل دورتر در جنگل پیدا کردند. حیوانات بدن آنها را خورده بودند. مشخص نیست که آیا این افراد تا به حال به تریلر رسیده اند یا خیر. اندکی بعد، کفش‌ها و ستون فقرات جکی هوئت در دو مایلی تریلر کشف شد. جمجمه او در فاصله 100 یاردی قرار داشت.خانواده این مردان سوالات بی شماری در مورد این کشف داشتند. اونها چجوری به اونجا رسیدند؟ چرا ماشین را رها کرده بودند؟ اما یک سوال وجود داشت که همه آنها را تحت الشعاع قرار داد: گری ماتیاس کجا بود؟

پرونده حل نشده از سال 1978 پنج مفقودی!

بقایای گری ماتیاس هرگز پیدا نشد.

تا به امروز، جسد ماتیاس هرگز پیدا نشده است. کفش‌های کتانی او در تریلر کشف شد که نشان می‌دهد او زمانی داخل آن بوده است، اما هیچ رد دیگری از او پیدا نشد.در رابطه با این پرونده، جان تامپسون، یک مامور ویژه از وزارت دادگستری کالیفرنیا، اظهار داشت: «هیچ توضیحی وجود ندارد. و هزار سرنخ. هر روز هزاران سرنخ دارید."

بازرسان نتوانستند شواهدی پیدا کنند که نشان دهد در شب ناپدید شدن آنها، یک زن و یک نوزاد در جاده کوهستانی بودند. صرف نظر از این، اعضای خانواده این مردان بر این باورند که اتفاق بدی در آن شب رخ داده است. مادر جک مادروگا، میبل، می‌گوید: «قدری باعث شد که آنها به آنجا بروند. «آنها مثل یک دسته بلدرچین در جنگل فرار نمی کردند. ما خوب می دانیم که کسی آنها را مجبور به انجام این کار کرده است. نمی‌توانیم تصور کنیم که کسی بر آن پنج مرد برتری می‌یابد، اما می‌دانیم که باید اینطور بوده باشد"

پرونده حل نشده از سال 1978 پنج مفقودی!

خواهر شوهر تد ویهر با این فرضیه که شخصی این افراد را کشت تا جنایتی را پنهان کند، گفت: «آنها در آن بازی در پارکینگ چیزی دیدند. آنها ممکن است آن را دیده باشند و حتی متوجه نشده باشند که آن را دیده اند.» تا به امروز، رمز و راز این پرونده حل نشده باقی مانده است. این یک معضل ناامید کننده را نشان می دهد. بازرسان نمی توانند ثابت کنند که یک عمل مجرمانه در آن شب رخ داده است - اما نمی توانند توضیح دهند که اگر این کار انجام نشده باشد، چه اتفاقی افتاده است. طبق گزارش سان فرانسیسکو کرونیکل، پرونده هنوز فعال است و بعد از گذشت بیش از 40 سال همچنان پلیس یوبا به تعقیب ادامه می دهد. به گفته جک بیچم، فرمانده ناحیه یوبا در آن زمان ، این حادثه همچنان "عجیب مانند جهنم" است.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش