loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

عنکبوت Joro بومی آسیای شرقی است اما در سال 2014 پس از اینکه احتمالاً در یک کانتینر حمل و نقل به دام افتاد در گرجستان ظاهر شد.عنکبوت Joro دارای علائم قرمز و زرد قابل توجهی است. می تواند تارهای طلایی

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

با عنکبوت غول پیکر جورو آشنا شوید

عنکبوت Joro بومی آسیای شرقی است اما در سال 2014 پس از اینکه احتمالاً در یک کانتینر حمل و نقل به دام افتاد در گرجستان ظاهر شد.عنکبوت Joro دارای علائم قرمز و زرد قابل توجهی است. می تواند تارهای طلایی و گوی مانندی را ببافد که به طول 10 فوت کشیده می شود. این عنکبوت بومی آسیا به سواحل آمریکا راه یافته و در حال حاضر در حال حمله به گرجستان است.

آمریکایی‌هایی که در بخش‌های اطراف آتلانتا در شمال این ایالت زندگی می‌کنند، از تکثیر تکان دهنده این عنکبوت‌های رنگارنگ گزارش کرده‌اند. تارهای طلایی آن‌ها روی صندوق‌های پستی می‌پیچد، ایوان‌ها را مسدود می‌کند و در امتداد خطوط برق می‌درخشد. بنابراین، عنکبوت Joro چیست؟ آیا این خطرناک است؟ عنکبوت جورو که بومی آسیای شرقی است، در کشورهایی مانند کره، ژاپن، چین و تایوان رایج است. در کره از آن به عنوان عنکبوت "فالگیر" یاد می شود.

با عنکبوت غول پیکر جورو آشنا شوید

عنکبوت های جورو از نظر ظاهری بسته به جنسشان متفاوت هستند. ماده ها می توانند تا سه تا چهار اینچ رشد کنند و دارای نوارهای زرد و قرمز قابل توجهی باشند که تشخیص آنها را آسان می کند. نرها بسیار کوچکتر هستند و به رنگ قهوه ای هستند. هر دو فقط یک سال عمر می کنند و معمولا در پاییز دیده می شوند. اما شاید مشخص ترین مشخصه عنکبوت جورو تار آن باشد. عنکبوت "گوی باف"، آنها تارهای بسیار متقارن و دایره ای می چرخند. از دست دادن این تارها سخت است: طلایی روشن و عرض آن تا ده فوت، زیر نور خورشید می درخشند با این حال، ظاهر خیره کننده عنکبوت جورو و تارهای طلایی دوست داشتنی آنها ممکن است تسلی کمی به عنکبوتیان در میان ما بدهد. بنابراین - آیا عنکبوت های جورو خطرناک هستند؟ آیا آنها می توانند بکشند؟ اگرچه عنکبوت جورو سمی است، اما انسان را نیش نمی‌زند مگر اینکه احساس خطر کند. حتی در این صورت، نیش عنکبوت جورو کشنده نیست - اگرچه می تواند بسیار دردناک باشد.

تا به حال، این عنکبوت فقط در آسیا یافت شده بود. اما همه چیز در سال 2014 زمانی که یک آمریکایی تیزبین متوجه عنکبوت جورو در جورجیا شد، تغییر کرد. چگونه عنکبوتی آسیایی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است در سال 2014، ریک هوبک، مدیر مجموعه موزه تاریخ طبیعی جورجیا، تماسی از یک شهروند نگران دریافت کرد. آنها عنکبوت زرد و قرمز روشنی را دیده بودند. هوبک آن را بررسی کرد و در کمال تعجب، آن را به عنوان یک عنکبوت جورو شناسایی کرد.

با عنکبوت غول پیکر جورو آشنا شوید

هوبک توضیح داد: «بهترین حدس ما این است که در یک کانتینر حمل و نقل آمده و در جایی در I-85 در منطقه برازلتون به اینجا رها شده است. از آن زمان، مشاهده عنکبوت جورو سر به فلک کشیده است. در سال 2021، ساکنان جورجیا و کارولینای جنوبی ناگهان متوجه میلیون ها عنکبوت با رنگ روشن شدند. تارهای طلایی آنها در سراسر ایوان ها، خطوط برق، صندوق های پستی و حیاط خلوت کشیده شده است.ویل هادسون، حشره شناس از دانشگاه جورجیا، گفت: «سال گذشته، ده ها عنکبوت وجود داشت، و زمانی که من در حال انجام کار در حیاط بودم، آزاردهنده بودند. اما او متوجه افزایش چشمگیر عنکبوت‌های جورو در سال 2021 شد. هادسون می‌گوید که عنکبوت‌های جورو ایوان او را اشغال کرده‌اند و در تارهایی به عمق 10 فوت می‌چرخند. او حتی بیش از 300 نمونه ماده را کشته است.

هیچ کس نمی خواهد صبح از در بیرون بیاید، از پله ها پایین بیاید و چهره ای پر از تار عنکبوت داشته باشد. آنها عنکبوت های زیبایی هستند، اما تعداد آنها بسیار زیاد است.» دیگرانی که با عنکبوت های جورو روبرو شده اند موافق هستند. "من از کشتن چیزی حمایت نمی کنم. دبی گیلبرت از نورکراس، جورجیا، گفت: من با همه عنکبوت های اطراف اینجا و هر چیز دیگری در صلح زندگی می کنم. با این حال، در مواجهه با تکثیر عنکبوت‌های جورو، او مجبور شد تارهای آن‌ها را دور چوبی بپیچد تا آنها را پایین بیاورد تا بتواند روی آنها پا بگذارد.

با عنکبوت غول پیکر جورو آشنا شوید

به گفته محققان دانشگاه کلمسون کارولینای جنوبی، مشخص نیست که "آیا تأثیر منفی این گونه غیربومی بر اکولوژی محلی کارولینای جنوبی وجود خواهد داشت." دیگران خوشبین تر هستند و فکر می کنند که عنکبوت های Joro ممکن است در واقع یک موهبت برای اکوسیستم بومی باشند. نانسی هینکل، حشره شناس دانشگاه جورجیا، توضیح داد: «عنکبوت های جورو فرصت های بسیار خوبی برای سرکوب آفات به طور طبیعی و بدون مواد شیمیایی به ما می دهند. بنابراین من سعی می کنم مردم را متقاعد کنم که داشتن هزاران عنکبوت بزرگ و تارهای آنها در اطراف چیز خوبی است!

به گفته هینکل، عنکبوت ها می توانند به طور موثر آفاتی مانند پشه، مگس گزنده، و حشرات بدبو را از بین ببرند که خود یک گونه مهاجم هستند و می توانند به محصولات محلی آسیب برسانند. به علاوه، عنکبوت‌های Joro برای انسان یا حیوانات خانگی خطری ندارند (اگرچه افراد مبتلا به آلرژی باید به‌ویژه محتاط باشند). "این فوق العاده است. این هیجان انگیز است. هینکل گفت که عنکبوت ها دوستان ما هستند. "آن‌ها آنجا هستند و همه آفاتی را که ما نمی‌خواهیم در اطراف خانه‌مان می‌گیرند." اگرچه عنکبوت‌ها در حال حاضر فقط در جنوب ایالات متحده یافت می‌شوند، سایر آمریکایی‌ها ممکن است به زودی نگاهی اجمالی به تارهای طلایی آن‌ها بیابند. ماده ها در حال حاضر هزاران تخم می گذارند. و هنگامی که بهار می آید، باد آنها را می گیرد و عنکبوت Joro را در فصل آینده حتی دورتر پخش می کند.

برچسب ها جالب و دیدنی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی