loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

از سال 2005 تا 2006، دیل هاسنر در تیراندازی های حین رانندگی در کنار شریک جنایتکارش ساموئل دیتمن، هشت نفر را کشت و 19 نفر را مجروح کرد. در آن سال ها ساکنان فینیکس، آریزونا با چندین بحران وحشتناک روبر

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

جنایات دیل هاسنر معروف به قاتل سریالی ققنوس + تصاویر

از سال 2005 تا 2006، دیل هاسنر در تیراندازی های حین رانندگی در کنار شریک جنایتکارش ساموئل دیتمن، هشت نفر را کشت و 19 نفر را مجروح کرد. در آن سال ها ساکنان فینیکس، آریزونا با چندین بحران وحشتناک روبرو بودند: از جمله «تیراندازان سریالی»، دیل هاسنر و ساموئل دیتمن که به طور تصادفی به مردم و حیوانات در خیابان از خودرو تیراندازی میکردند. این خشونت مربوط به یک باند نبود. پلیس متوجه شد که با یک قاتل زنجیره ای روبرو هستند که به نظر می رسد تنها انگیزه اش هیجان آن بوده است.


جنایات دیل هاسنر معروف به قاتل سریالی ققنوس + تصاویر

تصویر بالا دیل هاسنر یک سرایدار و روزنامه‌نگار بود که با ساموئل دیتمن در سال‌های 2005 و 2006 به طور رندوم به مردم در خیابان شلیک کردند.


در مجموع، به آنها «تیرانداز سریالی» فینیکس نسبت داده شد، اما علی‌رغم نام، هاسنر و دیتمن پشت سر هم کار کردند و در طول سالی که به عنوان تیرانداز سریالی فینیکس حضور داشتند، در مجموع هشت نفر را کشتند و ۱۹ نفر را مجروح کردند. در فینیکس، آریزونا، تابستان 2005 به آرامی تبدیل به تابستان وحشتناک و پر از ترس شد. دو مجموعه متمایز از قتل های زنجیره ای دره غربی را گرفتار کرد. اولین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد چیزی اشتباه است، به شکل سگ‌های مرده، اسب‌ها و سایر حیوانات بود که در کنار جاده‌ها یا در حیاط‌ها به ضرب گلوله کشته شدند. سپس مرگ مهاجران و ساکنان گذرا شروع شد که با شلیک گلوله‌های کالیبر 22 در نزدیکی تولسون مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

در ماه اوت، گزارش‌هایی مبنی بر تجاوزات جنسی متعدد در امتداد جاده پایه شروع شد. گروهی از دختران نوجوان مورد تجاوز قرار گرفتند. در ابتدا پلیس متوجه ارتباطی بین این رویدادها نشد. هیچ خط عبوری وجود نداشت و هر جنایت در حوزه قضایی جداگانه رخ می داد. اما پس از گذشت زمان کافی، دیگر نمی‌توانستند منکر ارتباط حداقل برخی از این حوادث شوند. پلیس در آن زمان از این موضوع اطلاعی نداشت، اما با دو قتل مجزا سر و کار داشت - قتل های هاوسنر و دیتمن و مارک گودو که به عنوان قاتل پایه شناخته می شد. اما این مورد در 9 سپتامبر 2005، زمانی که جسد جورجیا تامپسون، رقصنده عجیب و غریب 19 ساله در پارکینگ یک مجتمع آپارتمانی پیدا شد، تکان دهنده تر شد. با این حال، برخلاف بسیاری از قربانیان پایه، او مورد تجاوز جنسی قرار نگرفته بود.


جنایات دیل هاسنر معروف به قاتل سریالی ققنوس + تصاویر

کیبیلی تامبادو آسیبی که در اثر اصابت گلوله ساچمه ای توسط تیراندازان سریال فونیکس به او وارد شد را فاش کرد.

در 29 دسامبر 2005، تیراندازی به طور جدی آغاز شد. اولین گلوله ها حوالی ساعت 7:30 بعد از ظهر به سمت مدرسه بارتنینگ تمپه شلیک شد. این تیراندازی های به ظاهر تصادفی تا پنج ساعت بعد در سراسر شهر ادامه یافت. آن شب، دو مرد به نام‌های خوزه اورتیس و مارکو کاریلو به همراه سگی که برای پیاده‌روی با صاحبش بیرون رفته بود، به ضرب گلوله کشته شدند. اندکی بعد، مردی به نام تیمی توردای، تازه از شیفت کاری خود در اداره پست، از اتوبوس پیاده شد، اما مدت کوتاهی پس از احساس ضربه عجیبی در استخوان ترقوه خود را دید که روی زمین دراز کشیده است. او بعداً گفت: «فکر می‌کردم دچار حمله قلبی شده‌ام. "و سپس خون را دیدم." سه سگ دیگر قبل از نیمه شب مورد تیراندازی قرار گرفتند. حوالی ساعت 1 بامداد روز 30 دسامبر، یک کارگر جنسی به تازگی در امتداد خیابان ون بورن بود که ماشین آبی روشنی را دید که نزدیک شد، لوله اسلحه از شیشه سمت راننده به استقبال او آمد. او فقط به این دلیل زنده ماند که شخص دیگری از آنجا عبور می کرد و توقف کرد تا او را به بیمارستان برساند.
در این مرحله، پلیس متوجه شد که با یک "تیرانداز سریالی" روبرو هستند، اما به محض اینکه این افشاگری شد، تیراندازی ها به طور ناگهانی برای نزدیک به نصف سال متوقف شد. سپس تیرانداز از گلوله های مورد استفاده را از کالیبر 0.22 به گلوله های تفنگ ساچمه ای که ردیابی آنها سخت تر بود تغییر داد. تنها چیزی که پلیس در مورد تیرانداز می دانست - هنوز هم معتقد بود که قاتل تنها یک نفر است. در همین زمان، پلیس در نهایت تشخیص داد که نه تنها با یک قاتل زنجیره ای، بلکه با دو قاتل زنجیره ای به طور همزمان سروکار دارند. کلارک شوارتزکف، کارآگاه سابق پلیس فونیکس گفت: «قرار دادن دو نفر، دو قاتل زنجیره‌ای پرکار با انگیزه‌های متضاد تقریباً نامعلوم بود. فکر نمی‌کنم بتوانید یک داستان جنایی بنویسید، حتی یک داستان جنایی تخیلی که می‌توانید به آن بروید، «آیا می‌توانم دو قاتل زنجیره‌ای را در یک مکان قرار دهم؟»

جنایات دیل هاسنر معروف به قاتل سریالی ققنوس + تصاویر
پلیس فونیکس در حال بررسی سدانی است که دیل هاسنر و سم دیتمن از آن به قربانیان خود شلیک کردند.

هر چه تعداد قربانیان بیشتر می شد، تیراندازی ها بیشتر می شد. با این حال، جستجو برای قاتلان در اوت همان سال به پایان خود نزدیک شد. پلیسی بنام "شوارتزکف" در محوطه ای پارک شده کرده بود و در سالنی در همان حوالی یک فرد مضنون را زیر نظر داشت که با یک سدان آبی کمرنگ وارد شد. او گفت: "من آنجا نشسته بودم، این پارکینگ را زیر نظر داشتم، و این شخص را که تماشا می کردیم، و این وسیله نقلیه آمد. بازرسان به سرعت دو مرد را شناسایی کردند. مردی که در بار نشسته بود ساموئل دیتمن و راننده آن دیل هاسنر بود. دیتمن سوار ماشین هاسنر شد و آن دو پیاده شدند. شوارتزکف گفت: «ما در بالای آنها واحدهای نظارتی داشتیم. من صادقانه باور داشتم که فکر می‌کردم می‌خواهیم ببینیم که آن‌ها در آن شب به کسی شلیک می‌کنند.»
آن دو مرد در آن شب به کسی شلیک نکردند. دیل هاسنر و سام دیتمن، غافل از اینکه پلیس گوش می‌داد، آزادانه در مورد قتل‌هایشان صحبت کردند. آنها کانال های خبری را ورق زدند تا ببینند آیا کسی در مورد آنها صحبت می کند یا خیر، و از توجه آنها لذت بردند. هاسنر در آپارتمان مشترکشان به دیتمن گفت: «من عاشق تیراندازی از پشت به مردم هستم. "این خیلی سرگرم کننده است. آن ... پیرمردی که از پشت بهش شلیک کردم.» چند روز بعد، هر دو مرد دستگیر شدند و راهی یک مسیر طولانی شدند که به محکومیت آنها ختم شد.

جنایات دیل هاسنر معروف به قاتل سریالی ققنوس + تصاویر
تصویر بالا دیل هاسنر (سمت چپ) و ساموئل دیتمن.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی