loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

محققان دانشگاه بولونیا (ایتالیا) که بخشی از یک تیم بین المللی است، ژنی را کشف کرده اند که در بهبود آسیب های قلبی پس از حمله قلبی مهم است.

تشخیص ژن های مهم در التیام آسیب های قلبی

محققان دانشگاه بولونیا (ایتالیا) که بخشی از یک تیم بین المللی است، ژنی را کشف کرده اند که در بهبود آسیب های قلبی پس از حمله قلبی مهم است. تحقیقات منتشر شده در ژورنال Nature Cardio Heart Research نشان می دهد که یک هورمون استروئیدی به نام گلوکوکورتیکوئیدها (GCs) به بلوغ سلولی کمک می کند و در عین حال از تکثیر سلولی جلوگیری می کند. این همان چیزی است که باعث می شود عضله قلب نتواند پس از حمله قلبی بهبود یابد.

پروفسور گابریل دوووا، بخش پزشکی تجربی در دانشگاه بولونیا، که این مطالعه را هماهنگ کرده است، گفت: نتایج نشان می‌دهد که GCها به عنوان یک ترمز مهم در ظرفیت بازسازی قلب عمل می‌کنند و مهار آنها نتایج امیدوارکننده‌ای را در ترمیم بافت آسیب‌دیده قلب نشان می‌دهد.  دوووا گفت: این یک کشف استثنایی است که منجر به درمان های موثر برای بهبود وضعیت قلبی بیماران حمله قلبی می شود. یکی از بزرگترین علل مرگ و میر در جهان بیماری قلبی است. این تا حدی به این دلیل است که بافت قلب نمی تواند مانند سایر بافت های بدن بازسازی شود. سلول های عضله قلب در طول حمله قلبی می میرند و به بافت زخمی تبدیل می شوند که قادر به انقباض نیستند.

اگر آسیب شدید باشد، می تواند منجر به نارسایی قلبی شود. که در آن قلب نمی تواند خون کافی برای رفع نیازهای بدن پمپاژ کند. نتیجه این وضعیت به طور بالقوه می تواند تعدادی از عوارض جانبی از جمله مرگ ناگهانی داشته باشد. پروفسور دوووا گفت: بیشتر بافت های بدن ما در طول زندگی خود را تجدید می کنند. در مقابل، نوسازی بافت های قلب در بزرگسالی بسیار کم است و تقریباً وجود ندارد. برای یافتن راهی برای معکوس کردن این کاهش توانایی قلب برای بازسازی، دانشمندان بر روی گلوکوکورتیکوئیدها تمرکز کردند.

هورمونی که نقش مهمی در توسعه، متابولیسم و حفظ هموستاز دارد. مانند مدیریت موقعیت های استرس زا. حذف گیرنده گلوکوکورتیکوئیدی (GR) در گلوکوکورتیکوئیدها (GCs) باعث افزایش بازسازی سلول های میوکارد پس از سکته قلبی می شود و بازسازی میوکارد را در عرض چند هفته افزایش می دهد. پروفسور دوووا گفت: نتایج مشابهی نیز از طریق استفاده از یک مسدود کننده گیرنده GR که برای استفاده بالینی در انسان تایید شده است، به دست آمده است.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی