loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

  چه شما یک ماشین باز حرفه ای باشید و یا حتی اگه فردی باشید که اطلاعات خیلی کمی راجب خودرو ها داره ، حتما نام بوگاتی رو تاحالا شنیدید !! تقریبا معروف ترین کمپانی که به ساخت خودرو های لوکس و بس

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

بوگاتی

 

چه شما یک ماشین باز حرفه ای باشید و یا حتی اگه فردی باشید که اطلاعات خیلی کمی راجب خودرو ها داره ، حتما نام بوگاتی رو تاحالا شنیدید !! تقریبا معروف ترین کمپانی که به ساخت خودرو های لوکس و بسیار گران قیمت مشغول هست در پست امروز واندرز فارسی همراه ما باشید تا شما رو با 8 حقیقت جالب راجب این کمپانی آشنا کنیم.

Bugatti Veyron

 

1: گروه خودرو سازی فولکس واگن به عنوان مالک برند بوگاتی روی فروش هر مدل از بوگاتی ویرون رقم سرسام آور 6.5 میلیون دلار ضرر دهی داشت !! در واقع اگر چه فولکس واگن بار ها این خبر رو رد کرد اما تحقیقات نهاد های مستقل مثل "برنشتاین" (یک شرکت تحقیقاتی در وال استریت ) نشون داد که فولکس واگن بخاطر راه اندازی خط تولید این ابر خودرو 1.62 میلیارد دلار خرج کرد اما بخاطر فروش کم ( سالانه 40 خودرو) حتی با برچسب قیمتی 1.5 میلیون دلار هم ضرر دهی داشت ولی به تولید این خودرو ادامه داد چراکه جهان این ابر خودرو رو دوست داشت !!

 

Bugatti divo

 

2:بوگاتی مدل Divo ( تصویر بالا ) که تنها 40 عدد از اون ساخته شده ، پیش از رونمایی رسمی و اینکه حتی کسی ندیده بود چه شکلی هست ، تمام 40 عدد این ابر خودرو به فروش رفته بود.!

 

Bugatti interior

 

3: چرمی که در ساخت کابین بوگاتی استفاده میشه یکی از باکیفیت ترین ها هست ، گاو هایی که برای ساخت این چرم استفاده میشن در ارتفاعات خاصی نگه داری میشن ، تا از گزند حشرات دور باشن و آسیبی به پوستشون نرسه تا به این ترتیب با کیفیت ترین چرم ممکن در خودرو به کار برده بشه.

 

هزینه چرخ بوگاتی

 

4: برای تعویض چرخ های بوگاتی باید رقم عجیبی پرداخت کنید !! بله درسته چرخ های این خودرو هم همانند خودش بسیار گران هستند !! ست چرخ های بوگاتی 42 هزار دلار خرج داره!! با توجه به اینکه فقط با پول چرخ های بوگاتی میشه یک مرسدس بنز لوکس صفر کیلومتر خرید !!

 

اولین بوگاتی ویرون ۱۹۹۹

 

5: اولین بوگاتی ویرونی که پیش از تولید رسمی در سال 1999 معرفی شد با چیزی که ما ازش میدونیم خیلی فرق داشت این خودرو یک انجین 6.3 لیتری داشت و شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو 5.3 ثانیه بود !!

 

بوگاتی 57SC

 

6: تنها دو عدد از بوگاتی 57SC در جهان وجود داره این خودرو بین سالهای 1934 - 1940 تولید شده بود و حالا از کدوم از اونها 40 میلیون دلار ارزش داره !!

 

پیر بوگاتی

 

7: نام بوگاتی ویرون از راننده معروف مسابقات پیر ویرون ( درگذشت 1970) گرفته شده

 

کارلو بوگاتی

 

8: پدر بوگاتی ، کارلو بوگاتی هم یک طراح و هنرمند بود که به طراحی مبلمان می‌پرداخت و بخاطر مهارتش افراد خاصی رو به خودش جذب کرده بود درست همانند پدر ، پسرش هم در طراحی اخودرو بسیار دقیق بود و این احتمالا یکی از دلایل اصلی هست که نام تجاری بوگاتی هنوز هم به خاطر ظاهر دقیق و منحصر به فردش شناخته شده و حتی پس از حدود یک قرن بعد هنوز هم احساس میشه.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی