loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در حالی که بسیاری از مردم اغلب فکر می کنند که یک کشور باید از نظر ظاهری یکنواخت باشد، واقعیت این است که آنها \"ناامید\" هستند،

چرا تعداد زیادی از مردم آسیایی تبار در روسیه زندگی می کنند؟

در حالی که بسیاری از مردم اغلب فکر می کنند که یک کشور باید از نظر ظاهری یکنواخت باشد، واقعیت این است که آنها "ناامید" هستند، این است که از 142 میلیون نفر در سراسر روسیه، 190 تنوع قومیتی باعث می‌شود که بخشی از روس‌ها، اگرچه شهروندان اروپایی اند، اما به عنوان گروه‌های قومی آسیایی طبقه‌بندی شوند.

اگور کیتوف، محقق مرکز انسان شناسی فیزیکی آکادمی علوم روسیه، سه تعریف از شهروندان آسیایی روسیه ارائه می کند. اول، آنها در بخش های منطقه ای قلمرو آسیایی روسیه زندگی می کنند. ثانیاً این شهروندان از نظر زبانی و فرهنگی تحت تأثیر قرار می گیرند، به عنوان مثال می توان ترک و تونگوس را آسیایی دانست.

آخرین مورد به گفته اگور کیتوف، شهروندان آسیایی روسیه را می توان به سادگی به عنوان مغولوئید (نژاد بزرگ آسیایی) توصیف کرد، از جمله کالمیک ها، ایونک ها، یوکاگیرها، بوریات ها، تووان ها، خاکاسی ها، چوکچی ها، کوریاک ها، اسکیموها و آلئوت ها. این محقق همچنین تأیید کرد که بسیاری از اقوام دیگر از نژاد مغولوئید در روسیه وجود دارند. با این حال، شناسایی آنها به ویژه دشوار است، زیرا "سرزمین روسیه مدرن حداقل از دو نژاد قفقازی (اروپایی) و مغولوئیدی تشکیل شده است" و پس از سال ها همزیستی، آنها به نسبت های مختلف با یکدیگر "مخلوط" کردند.

در این میان، پروفسور ایلیا پروژچیکوف معتقد است که اصطلاح "آسیایی" کاملاً مبهم است و در عین حال نژاد و قومیت هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. این استاد دانشگاه گفت: نژاد یک مفهوم زیستی است در حالی که قومیت فقط یک مفهوم اجتماعی است. بر اساس سرشماری روسیه در سال 2010، 193 گروه قومی در روسیه وجود دارد و در حال حاضر 10 گروه قومی آسیایی پرجمعیت در روسیه وجود دارد. در همین حال، طبق تعریف سنتی، روسیه دارای 9.5 میلیون نفر آسیایی تبار است که 6.5 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد. اکثر شهروندان آسیایی روسیه در مناطق روستایی زندگی می کنند. تنها جوامع آسیایی شهری شده در روسیه اکثراً کره ای ها، تاتارها، ازبک ها و قرقیزها هستند.

برچسب ها جالب و دیدنی , فرهنگ ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی