آمار
مطالب اصلی سایتسلامت

حقایقی درباره سندرم برنج سرخ شده

حقایقی درباره سندرم برنج سرخ شده

تخمین زده می شود که سالانه 63000 آمریکایی توسط باسیلوس سرئوس مسموم می شوند، باکتری که باعث سندرم برنج سرخ شده می شود. پروفسور فیلیپ تیرنو، میکروبیولوژیست در دانشگاه پزشکی لانگون در نیویورک (ایالات متحده آمریکا) هشداری در مورد "سندرم برنج سرخ شده" صادر کرده است، نوعی از مسمومیت غذایی که به دلیل نوعی باکتری که دوست دارد به اسپرم حمله کند، رخ می دهد. 

بر اساس تحقیقاتی که اخیراً در مجله علمی Frontiers in Microbiology منتشر شده است، سالانه 63000 آمریکایی به دلیل "سندرم برنج سرخ شده" رنج می برند، اگرچه این کشور یکی از "کشورهای مورد علاقه برنج خوار" نیست. و این فقط نوک کوه یخ است زیرا بسیاری از افرادی که از این سندرم رنج می برند در سطح پایینی هستند که به سادگی دراز کشیده اند و به دنبال راه هایی برای مبارزه با حالت تهوع، اسهال و عدم مراجعه به پزشک هستند.

به گفته پروفسور تیرنو، دلیل نامیدن آن به "سندرم برنج سرخ شده" این است که برنج سرخ شده اغلب غذایی است که به راحتی حاوی باسیلوس سرئوس است یعنی مقصر این سندرم. باسیلوس سرئوس باکتری است که سمومی را ترشح می کند که باعث مسمومیت غذایی می شود و همانطور که در بالا ذکر شد، غذاهای برنجی بزرگترین هدف آنهاست. برنج سرخ شده معمولاً آخرین برنج سرد باقیمانده غذا است، یا اگر برنج جدید نیز چند ساعت قبل از سرخ شدن سرد شود، احتمال زنده ماندن و تکثیر باسیلوس سرئوس وجود دارد. این باکتری تا 2 نوع سم ترشح می کند. زمانی که ظرف حاوی باکتری را می خوریم، یکی از انواع ترشحات در روده کوچک ما است که باعث اسهال، گرفتگی عضلات و حالت تهوع در بیمار می شود. علائم 6-15 ساعت پس از غذا شروع می شود. سم دوم قبل از غذا توسط باکتری های موجود در غذا ترشح می شود و باعث استفراغ و حالت تهوع به مدت 30 دقیقه تا 6 ساعت پس از غذا می شود.

علائم معمولاً پس از 1 روز در افراد با سلامت طبیعی کاهش می یابد. خطر عوارض کم است و فقط در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، جراحی یا داروهای داخل وریدی از جمله مننژیت، نکروز و سلولیت رخ می دهد. به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، راه مقابله با باکتری هایی که باعث «سندرم برنج سرخ شده» می شوند، گرم نگه داشتن غذا قبل از خوردن (بالای 60 درجه سانتیگراد) و غذای سرد (زیر 4 درجه سانتیگراد) است.

پروفسور Tierno هشدار می دهد که هیچ ظرفی را نباید بیش از 2 ساعت در دمای اتاق فراموش کرد و قبل از خوردن ظرفی که خنک شده است، باید دوباره گرم شود. خیلی ها عادت دارند ساعت های زیادی برنج را خنک کنند تا برنج هنگام سرخ شدن نچسبد و به همین دلیل است که با وجود گرم بودن، باسیلوس سرئوس از بین نمی رود. وقتی سطح خفیفی از "سندرم برنج سرخ شده" دارید، باید استراحت کنید و مایعات بنوشید تا منتظر بمانید تا بدن سموم را دفع کند. روشی بسیار ساده برای پخت برنج بدون چربی خوردن دستورالعمل نگهداری برنج سرد به گونه ای که برای سلامتی مضر نباشد.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش