loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

تجربه اقیانوس پیمایی در یک زیردریایی شخصی مانند دسترسی به دنیای دیگری از راحتی اتاق نشیمن است. چه غواصی در اعماق تایتانیک، چه برای کاوش در اعماق کم‌تر و صخره‌های مرجانی در یک نمو دو نفره،

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

7 زیر دریایی شخصی لوکس به شما امکان کاوش در زندگی زیر آب را میدهد

تجربه اقیانوس پیمایی در یک زیردریایی شخصی مانند دسترسی به دنیای دیگری از راحتی اتاق نشیمن است. چه غواصی در اعماق تایتانیک، چه برای کاوش در اعماق کم‌تر و صخره‌های مرجانی در یک نمو دو نفره، دنیای زیر آب رسماً برای ماجراجویان باز است. نسل بعدی زیردریایی‌ها فراتر از یک کره تنگ با دید محدود حرکت کرده و به دنبال اشکال سریع‌تر و شبیه اژدر، گنبدهای بزرگ اکریلیک به‌قدری شفاف هستند که احساس می‌کنید می‌توانید ماهی‌های عبوری را لمس کنید، و امکاناتی مانند صندلی‌های چرمی، کنترل‌های جوی استیک، و سیستم های صوتی پیشرفته بزرگترین آنها حتی حمام و بار دارند. در اینجا هفت مورد از بهترین زیردریایی های شخصی برای شما آورده شده است.

7 زیر دریایی شخصی لوکس به شما امکان کاوش در زندگی زیر آب را میدهد

1:U-Boat Worx Nemo

Nemo یک زیردریایی شخصی را برای هر کس به ارمغان می آورد. قیمت از حدود 632,800 دلار شروع می شود - تقریباً نصف قیمت سایر زیرمجموعه های موجود در بازار که اکنون در حال تولید است. ده نمونه اول که در مدل های یک یا دو صندلی موجود است به مالکانی که به دنبال کنترل خودکار هستند فروخته شد. نمو جمع و جور است و تقریباً ردپایی مشابه دو جت اسکی دارد، به این معنی که می تواند روی قایق های تفریحی به کوچکی 100 فوت قرار بگیرد، در حالی که وزن آن 5500 پوند است. وزن به آن اجازه یدک کشی را می دهد. با 35000 دلار اضافی، صاحبان می توانند رنگ های سفارشی را انتخاب کنند. گزینه های دیگر عبارتند از سونار، بازوی دستکاری، و بسته ناوبری که مختصات GPS را در اختیار سکان دار قرار می دهد. بسته استاندارد شامل دو نورافکن است.


7 زیر دریایی شخصی لوکس به شما امکان کاوش در زندگی زیر آب را میدهد

U-Boat Worx Nautilus :2

Nautilus که نام خود را از زیردریایی خیالی در بیست هزار لیگ زیر دریا ژول ورن گرفته است، یک زیردریایی مفهومی دیزلی-الکتریکی با درجه عمق 500 فوتی است. این زیردریایی که با همکاری سازنده هلندی U-Boat Worx برای اکتشاف طولانی در زیر آب طراحی شده است، می تواند به طور مستقل تا 12 ساعت کار کند و بردی تا 100 مایل دریایی با سرعت 3 گره دریایی دارد. اما این جالب ترین ویژگی نیست. این زیر دریایی 123 فوتی همچنین برای استراحت به سبک سوپرقایق در سطح طراحی شده است و دارای یک سکوی آفتابگیر عظیم با استخر آب شیرین، بار و باشگاه ساحلی است که قبل از غوطه وری جمع می شود. در داخل، یک منطقه نشیمن و ناهار خوری بزرگ با یک گالری کامل با امکانات اقامتی برای حداکثر 10 مهمان و هفت خدمه فراهم شده است. قیمت تخمینی 39.6 میلیون دلار است.


7 زیر دریایی شخصی لوکس به شما امکان کاوش در زندگی زیر آب را میدهد

4: Project Hercules

پروژه هرکول یک همکاری مفهومی بین زیردریایی‌های تریتون، طراحی اقیانوس تاریک و شرکت طراحی ابرقایق‌های تفریحی Espen Øino International است. علاوه بر توانایی شیرجه تا ارتفاع 656 فوتی، هرکول می‌تواند تا 8 گره را طی کند که تقریباً سه برابر سریع‌تر از هر زیردریایی دیگر است. این زیردریایی از یک جت خصوصی الگوبرداری شده است که به آن شکلی بلند با حجم داخلی سه برابر بیشتر از نسل گذشته زیردریایی های دو بدنه می دهد. همچنین ویژگی های طراحی را از فرمول 1 به عاریت گرفته است، از جمله یک اسپویلر در جلو که برای متعادل کردن تریم افقی جلو می رود و جمع می شود. گنبد شفاف آن صندلی‌های ردیف جلو را برای تماشای زیر آب فراهم می‌کند، اگرچه بخواهید محیطی صمیمی‌تر داشته باشید، پیکربندی «غواصی خصوصی» راننده را با جابجایی دیوارها از مهمانان جدا می‌کند. قیمت تخمینی 24.5 میلیون دلار است.


7 زیر دریایی شخصی لوکس به شما امکان کاوش در زندگی زیر آب را میدهد

Super Falcon 3S جدیدترین زیردریایی در محدوده زیردریایی های شخصی DeepFlight است. با الهام از جت جنگنده آیرودینامیکی که تام کروز در تاپ گان پرواز می کند، بال ها و بدنه این هواپیمای سه نفره آن را تا عمق حدود 330 فوتی سوق می دهد. موتورهای الکتریکی بی‌صدا نیروی رانش ایجاد می‌کنند در حالی که شکل هیدرودینامیکی امکان مانورهای چابک را فراهم می‌کند. این شناور تنها 2 میلیون دلار هزینه دارد و مدت زمان غواصی آن حدود 8 ساعت است و با سرعت 4 گره دریایی به پیش می رود.


7 زیر دریایی شخصی لوکس به شما امکان کاوش در زندگی زیر آب را میدهد

Ocean Pearl یک زیر دریایی 1 میلیون دلاری که برای ماموریت های چالش برانگیز به اندازه کافی قدرتمند است، اما برای کاوش عمیق به اندازه کافی کوچک است، یک ساب کوچک دو نفره که برای قرار گرفتن در عرشه عقب یک قایق تفریحی طراحی شده است. میهمانان از طریق درب تاشوی به فضای داخلی دسترسی پیدا می‌کنند، در حالی که کره بزرگ آن منظره‌ای 360 درجه ارائه می‌کند. Ocean Pearl با عمق حدود 1200 فوت و عمر باتری 6 ساعته با یک بار شارژ، طراحی شده است تا چندین شیرجه در روز را بدون نیاز به بیرون آوردن از آب انجام دهد. این دستگاه دارای ابزارهای زیردریایی است که شامل GPS و تجهیزات ردیابی سطحی برای اطمینان از موقعیت یابی دقیق زیر آب است.


7 زیر دریایی شخصی لوکس به شما امکان کاوش در زندگی زیر آب را میدهد

جت شارک یکی از جدیدترین محصولات است که بدنه کوسه مانندش را با قدرت یک قایق جت ترکیب می کند. جت شارک علیرغم نامش، طرح رنگی سفارشی ندارد که آن را شبیه چیزی شبیه به آرواره ها کند. اما به لطف موتور کودیاک مارین V-8 (شبیه به یک شورت کوروت دریایی) بسیار بزرگتر است و به گفته طراحانش، بسیار سریعتر از نسل آخر Sea Breacher است. خواهر و برادر کندتر Seabreacher سرعت چشمگیر 43 گره (50 مایل در ساعت) را روی آب و 17 گره (20 مایل در ساعت) در چند فوت زیر آن می زند. جت شارک دارای کابین جادار و مجهز به تهویه مطبوع، چهار صندلی بالشتکی و کنترل دوقلو است. چهار باله کوچک آن را قادر می‌سازد تا زیر سطح بدون چرخیدن سر بخورد و در فواصل کوتاه تا اعماق حدود شش فوت شیرجه بزند. این وسیله نقلیه منحصر به فرد حدود 200000 دلار قیمت دارد.


7 زیر دریایی شخصی لوکس به شما امکان کاوش در زندگی زیر آب را میدهد

Triton’s Limiting Factor که برای ساخت آن حدود 37 میلیون دلار هزینه شده است، یک زیردریایی شخصی است که شبیه هیچ زیردریایی دیگری نیست. این محصول دو نفره اولین و تنها زیردریایی سرنشین دار جهان است که گواهینامه شیرجه را تا عمق کامل اقیانوس 36000 فوتی دریافت کرده است. دارای بدنه فشار تیتانیوم با ضخامت 90 میلی متر است که تا 99.933 درصد از فرم کروی واقعی ماشینکاری شده است. ساب دارای 12 باتری مجزا است و در صورت عدم وجود برق، وزنه های اصلی بالاست به گونه ای طراحی شده اند که برای صعود فوری اضطراری آزاد شوند. این زیر دریایی در ابتدا توسط کاوشگر ویکتور وسکووو برای ماموریت های رکوردشکنش سفارش داده شد، Limiting Factor و کشتی مادری آن Pressure Drop در نوامبر 2022 به شرکت اکتشاف اقیانوسی Inkfish Gabe Newell فروخته شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی