loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

این موجود وحشتناک بیگانه مانند با 20 بازو به تازگی در اعماق اقیانوس قطب جنوب پیدا شده است. این موجود با نام لاتین Promachocrinus fragarius ، دارای حدود 20 بازوی پر مانند برای جهت یابی و پیچک های پنج

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

هیولای 20 پایی که در اعماق قیانوس قطب جنوب پیدا شد

این موجود وحشتناک بیگانه مانند با 20 بازو به تازگی در اعماق اقیانوس قطب جنوب پیدا شده است. این موجود با نام لاتین Promachocrinus fragarius ، دارای حدود 20 بازوی پر مانند برای جهت یابی و پیچک های پنجه ای اضافی است که برای خزیدن در امتداد کف اقیانوس استفاده می شود. دانشمندان اخیرا وجود گونه جدیدی از بی مهرگان را که در آب های قطب جنوب زندگی می کنند تأیید کرده اند - موجودی دریایی ترسناک شبیه توت فرنگی با 20 بازو. نام این موجود دریایی تازه کشف شده ممکن است در نگاه اول چیزی تکان دهنده باشد. مطمئناً به هیچ وجه شبیه توت فرنگی نیست. اما پس از بررسی بیشتر، نوک کوچک در پایه بازوهای 20-چیزی آن واقعاً شبیه میوه عنوان است.

گرگ روس، استاد زیست شناسی دریایی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، یکی از نویسندگان این مطالعه درباره کشف این موجود است. ایشان توضیح داد که در عکس‌ها، تیم برخی از حلقه‌های موجود را حذف کردند - رشته‌های شاخک مانند کوچک‌تری که از پایه آن بیرون زده بودند تا شکل توت‌فرنگی آن را نشان دهند. او گفت: «ما دسته‌ای از سیری‌ها را برداشته‌ایم تا بتوانید قسمت‌هایی را که به آن متصل شده‌اند ببینید، و این چیزی است که شبیه توت فرنگی است. روس اضافه کرد که سیری ها دارای پنجه های کوچکی در انتهای خود هستند که به آنها اجازه می دهد تا کف دریا را نگه دارند. Fragarius از کلمه لاتین "fragum" به معنای توت فرنگی است. در همین حال، بازوهای این موجود بسیار بلندتر و پر است. از آنجایی که زائده ها کمی گسترده تر شده اند، این موجود می تواند به زیبایی در آب های اقیانوس حرکت کند.

تیمی از موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس یافته های خود را در ژورنال Invertebrate Systematics در جولای 2023 منتشر کردند. از نظر فنی، این جاندار در کلاس Crinoidea قرار می گیرد و آن را در رده ستاره دریایی، خارپشت دریایی، دلار شنی و خیار دریایی قرار می دهد.

هیولای 20 پایی که در اعماق قیانوس قطب جنوب پیدا شد

Promachocrinus fragarius بین 215 فوت تا 3840 فوت زیر آب یافت شد.


در حالی که تیم جستجو در حال جارو کردن کف اقیانوس در جستجوی نمونه‌های قابل مشاهده‌تر بودند، این تیم در واقع چهار نوع متمایز از این ستاره‌های قطب جنوب را پیدا کردند. هنگام تحقیق روی آنها در آزمایشگاه، آنها متوجه شدند که قبلاً چهار گونه دیگر از آنها جمع آوری شده بود که هرگز نامگذاری نشده بود. این جانداران معمولاً در حالی یافت می‌شوند که حلقه‌هایشان به سمت پایین است، به کف اقیانوس می‌چسبند و دست‌هایشان را بالا می‌برند و دراز می‌کنند و آن‌ها را در آب به پیش می‌برند. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی