loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

این درختان چهار وجهی مربع شکل که در جهان منحصر به فرد هستند، در دره ای می رویند که از خاکستر یک آتشفشان غول پیکر ایجاد شده است. به طور خاص، نه تنها شکل بیرونی آنها مربعی است، حتی حلقه درخت نیز شکل م

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

رمز و راز دره پر از درختان مربعی عجیب

این درختان چهار وجهی مربع شکل که در جهان منحصر به فرد هستند، در دره ای می رویند که از خاکستر یک آتشفشان غول پیکر ایجاد شده است. به طور خاص، نه تنها شکل بیرونی آنها مربعی است، حتی حلقه درخت نیز شکل مربعی دارد. درخت در قاعده مربعی ترین شکل آن است، هر چه بلندتر باشد، هر چه مربع تر باشد، بیشتر تیز می شود و مانند هر درخت دیگری به شکل گرد در می آید. تنه درختان مربع با زوایای قائم سخت خود، چندین سال است که گردشگران و دانشمندان را متحیر کرده است.

کارشناسان دانشگاه فلوریدا نهال های این درختان مرموز را برداشتند تا ببینند که آیا آنها همان ویژگی ها را در محیطی متفاوت حفظ می کنند یا خیر، و به این نتیجه رسیدند که شکل مربع آنها باید به شرایط منحصر به فرد دره ای که در آن رشد می کنند مربوط باشد. در نهایت، پاسخ توسط بسیاری از دانشمندان تأیید می شود، درختان مربعی عجیب در شهر ال واله، درختان Quararibea asterolepis هستند، درختی گسترده که معمولاً در کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل، کلمبیا و کاستاریکا رشد می کند. طبق تحقیقات لارنس دیو و ژان پی بوبلی، این درخت در پاناما نیز رایج است.

رمز و راز دره پر از درختان مربعی عجیب

رمز و راز دره پر از درختان مربعی عجیب

دره میدان ها که بر روی دومین آتشفشان بزرگ غیر مسکونی جهان قرار دارد، یکی از بحث برانگیزترین جاذبه های گردشگری پاناما است، به این دلیل ساده که بسیاری از مردم آن را باور نمی کنند. چیز خاصی نیست. تا جایی که به گردشگران مربوط می شود، برخی افسانه درختان مربع شکل و دهانه بی نظیری که در آن رشد می کنند را دوست دارند، اما برخی معتقدند شکل مربعی این درخت کاملا طبیعی است. 

"درختان مربعی اغلب تخیلی هستند زیرا با رشد آنها گردتر می شوند.یک توریست گفت "من حدود 60 سال پیش به اینجا آمدم و سپس این درختان مربعی وجود داشت که بسیاری از مردم را به دیدن آنها جذب میکرد. ما در امتداد مسیر چند نهال دیدیم. بدنه آنها مربعی بود با گوشه های گرد و چهار ضلع به اندازه درخت. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی