loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

نمک بامبو کره ای یک محصول لوکس است که می تواند بیش از 100 دلار در هر شیشه 240 گرمی قیمت داشته باشد. قیمت به طور عمده با فرآیند ساخت آن به طور کامل با دست تعیین می شود و نیاز به نیروی کار زیادی دارد.

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

گران ترین نمک جهان چگونه تولید میشود؟

نمک بامبو کره ای یک محصول لوکس است که می تواند بیش از 100 دلار در هر شیشه 240 گرمی قیمت داشته باشد. قیمت به طور عمده با فرآیند ساخت آن به طور کامل با دست تعیین می شود و نیاز به نیروی کار زیادی دارد. اگر فکر می کنید نمک صورتی هیمالیا گران ترین نمک است، احتمالاً نام نمک بامبو کره ای (jugyeom) را نشنیده اید که پس از 9 بار حرارت دادن با دمای بالای 800 درجه سانتیگراد به عنوان گران ترین نمک جهان شناخته می شود.

این محصول پر کردن ستون های بامبو با نمک دریایی که از سواحل غربی کره گرفته شده است و 9 بار آن را در یک کوره سنتی تکان می دهند، درست می شود. این یک فرآیند پیچیده بود که یک ماه تمام طول کشید. هر مرحله با دست انجام می شود، بنابراین جای تعجب نیست که نمک بامبو کره ای می تواند بیش از 100 دلار در هر بطری فروخته شود. نمک بامبو برای صدها سال بخشی از فرهنگ کره ای بوده است، اما نمک بامبو که نه بار پخته شده است تنها از قرن بیستم وجود داشته است. قبل از آن نمک فقط دو سه بار پخته می شد این ارتعاش مکرر به جوهر بامبو کمک می کند تا بیشتر در نمک خیس شود و همچنین ناخالصی های بیشتری را فیلتر کند و یکی از خالص ترین نمک های روی سیاره را تشکیل دهد. ساختن نمک بامبو با بریدن ساقه های بامبو 3 ساله به شکل استوانه ای شروع می شود و یک سر آن را باز می کند و آنها را با نمک دریا پر می کند. سپس انتهای دیگر با یک خاک رس سرامیکی مخصوص مهر و موم می شود. سپس این لوله بامبو را در یک کوره روی شعله چوب کاج در دمای نزدیک به نقطه ذوب نمک (800 درجه سانتیگراد) قرار می دهند.

گران ترین نمک جهان چگونه تولید میشود؟

همانطور که بامبو گرم می شود، روغن از چوب جاری می شود و به نمک جذب می شود، که گفته می شود عطری غنی و همچنین خواص تقویت کننده سلامتی به آن می دهد. پس از 14-15 ساعت، ستون های بامبو تبدیل به خاکستر می شوند و تنها تکه های نمک باقی می ماند که سپس خرد شده و دوباره در قطب های بامبو بسته بندی می شوند. در مجموع این فرآیند هشت بار تکرار شد. فرآیند پخت نهم کمی متفاوت است، زیرا نمک اکنون تا حدود 1000 درجه سانتیگراد گرم می شود و باعث می شود نمک و بامبو کاملاً ذوب شوند. سپس مخلوط را در قالب ریخته و برای چند روز می گذاریم تا جامد شود. سپس نمک سنگ مانند با دست شکسته، بسته بندی و فروخته می شود. این مرحله نهایی از فرآیند سخت ترین است، زیرا یک اشتباه می تواند منجر به هدر رفتن 30-50 روز کار سخت شود. گفته می شود که نمک بامبو خالص ترین نمک پخت بامبو در جهان است و همچنین دارای بالاترین میزان مواد معدنی است.  بسیاری نیز معتقدند که دارای خواص درمانی است. اگرچه مطالعات علمی هنوز مزایای سلامتی مصرف نمک بامبو را ثابت نکرده است، طرفداران این محصول لوکس ادعا می کنند که می تواند به هضم غذا کمک کرده و سلامت دهان را بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد. و حتی برخی ادعا می کنند که اثرات ضد سرطانی دارد. اینکه نمک بامبو واقعا بهتر است یا طعم بهتری نسبت به نمک معمولی دارد بحث برانگیز است اما قیمت بالای آن غیرقابل انکار است. این نمک با قیمت بیش از 100 دلار در هر شیشه 240 گرمی، گران‌ترین نمک در جهان است.

برچسب ها علمی , جالب و دیدنی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی