loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

طبق گزارش نشنال جئوگرافیک، زمین چندین عصر یخبندان بزرگ را پشت سر گذاشته است - پس یخ زدگی بزرگ بعدی چه زمانی اتفاق می افتد؟ عصر یخبندان چگونه زمین را تغییر داد؟ طبق مجله Discover Magazine، عصر

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

اگر زمین وارد عصر یخبندان بعدی می شد چه می شد؟

طبق گزارش نشنال جئوگرافیک، زمین چندین عصر یخبندان بزرگ را پشت سر گذاشته است - پس یخ زدگی بزرگ بعدی چه زمانی اتفاق می افتد؟

عصر یخبندان چگونه زمین را تغییر داد؟

طبق مجله Discover Magazine، عصر یخبندان معمولاً سالها طول می کشد تا شروع شود و سپس به طور ناگهانی به پایان برسد. این یک واقعیت است که دوره یخبندان معمولاً بسیار طولانی است و آخرین عصر یخبندان حدود 1.9 میلیون سال به طول انجامید. با این حال، فقط مدت زمان کوتاهی طول می کشد تا به پایان برسد.

طبق گزارش Live Science، آبراه‌های متعددی مانند دریاچه‌ها و رودخانه‌ها هنگام ذوب یخچال‌ها تشکیل می‌شوند و سنگ‌های اطراف خود را با نیروی آب در حال ذوب تغییر شکل می‌دهند. دیرینه شناسان با حفاری حفره های عمیق در کف اقیانوس، تصویر کاملاً واضحی از چگونگی تأثیر روندهای آب و هوایی شدید بر آن منطقه در طول تاریخ دارند. پس از مطالعه ترکیب شیمیایی سنگ‌هایی که میلیون‌ها سال قدمت دارند، دانشمندان می‌توانند سرنخ‌هایی به دست آورند تا به ما بگویند عصر یخبندان قبلی چگونه بوده است.

خورشید در عصر یخبندان محو خواهد شد، بنابراین دمای هوا به منفی 58 درجه می رسد. این دماهای یخبندان آنقدر چشمگیر هستند که در دوره های یخبندان قبلی، موجودات تک سلولی تنها چیزی بودند که می توانستند زنده بمانند - هیچ انسان، حیوان و گیاهی تحت این شرایط نمی توانست تکامل پیدا کند. این سختی اولین عصر یخبندان بود.


انسان ها از آخرین عصر یخبندان جان سالم به در برده اند!

به گفته مجله اسمیتسونیان، تنها چیزی که از چند دوره یخبندان اول جان سالم به در برد، جلبک تک سلولی بود که در نزدیکی نقاط داغ شکل گرفت. و حیات باقی مانده روی زمین در آن زمان فقط جلبک های تک سلولی بود. دانشمندان فکر می کنند این به این دلیل است که دما برای رشد و توسعه حیات چند سلولی بسیار پایین است. اما انسان های واقعی در یکی از جدیدترین عصرهای یخبندان که بین 10000 تا 40000 سال پیش رخ داده، وجود داشته و رشد کرده اند.

آنها مجبورند برای گرم نگه داشتن لباس های خز بپوشند، از نیزه برای شکار حیوانات بزرگی استفاده کنند که می توانند بسیاری از مردم را تغذیه کنند. اگر عصر یخبندان به طور ناگهانی امروز آغاز شود، این سناریویی است که دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند: طبق گزارش نشنال جئوگرافیک، با سرد شدن زمین، مردم شروع به حرکت به سمت مرکز خواهند کرد. به استوا، که در آن دما گرمتر از بقیه سیاره است. بر این اساس، این یک مهاجرت بزرگ انسانی با صدها میلیون نفر خواهد بود که مجبور به ترک خانه های خود به مناطق جدید با دمای گرم تر می شوند. بر اساس برخی برآوردها، کل آمریکای شمالی، کانادا، اروپا و شمال آسیا به طور کامل پوشیده از لایه های ضخیم یخ و برف خواهد بود.


اگر زمین وارد عصر یخبندان بعدی می شد چه می شد؟

دیگر اقیانوس های وسیعی وجود نخواهد داشت

هنگامی که عصر یخبندان رخ می دهد، دمای پایین زمین باعث یخ زدن کل اقیانوس ها و ناپدید شدن مناطقی مانند مدیترانه و تنگه برینگ می شود که به این معنی است که جابجایی اشیا با قایق دشوارتر می شود. با این حال، این همچنین زمین های جدیدی را باز می کند و پیاده روی بسیار آسان تر است. از نظر تئوری، شما می‌توانید از آسیا به آمریکای شمالی بر روی یک پل زمینی بین دو قاره که زمانی ماموت‌ها و گاومیش‌های کوهی استپی زندگی می‌کردند و اکنون منقرض شده‌اند، راه بروید. اما این شرایط یخبندان زمین را برای کشاورزی غیرقابل استفاده می کند. بر این اساس، نمی‌توانیم غذای کافی برای حرکت در همه جا داشته باشیم. به خصوص با توجه به جمعیتی که در حال رسیدن به 8 میلیارد نفر است، یعنی بسیار بیشتر از آنچه که تاکنون روی زمین زندگی کرده است.

اگر زمین وارد عصر یخبندان بعدی می شد چه می شد؟

عصرهای یخبندان به جای اینکه ناگهانی رخ دهند، دهه ها طول کشید تا شکل بگیرد. ذوب شدن برف ها متوقف می شود و در عوض تپه های عظیمی از برف و یخ را تشکیل می دهد. بر اساس تحقیقات باستان شناسان، زمین حداقل 5 عصر یخبندان را تجربه کرده است که اولین آن بیش از 2 میلیارد سال پیش رخ داده است. در طول این مدت، صفحات یخی به لطف سرمای شدید سیاره می توانند به طور تصاعدی رشد کنند و ضخامت آن ده ها کیلومتر باشد.


آیا زمین وارد عصر یخبندان ششم می شود؟

به گفته لایو ساینس، اگرچه ما در آستانه عصر یخبندان بعدی هستیم، اما همه چیز نسبی است، زیرا مطمئناً در طول زندگی ما اتفاق نخواهد افتاد. با پیشرفت علم و فناوری، همراه با اقدامات انسانی که باعث تغییرات آب و هوایی می شود، جدول زمانی عصر یخبندان به عقب رانده شده و کندتر از قوانین طبیعی قبلی رخ داده است.

اگر زمین وارد عصر یخبندان بعدی می شد چه می شد؟

وجود دی اکسید کربن بیش از حد در جو زمین اکنون تشکیل یخ را دشوار می کند، بنابراین می توانیم حداقل 100000 سال دیگر تا رسیدن عصر یخبندان بعدی منتظر بمانیم. به گفته ناسا، ما تغییرات آب و هوایی را به قدری بد کرده ایم که بعید به نظر می رسد عصر یخبندان بعدی در آینده نزدیک باشد. عصر یخبندان تنها زمانی رخ داد که میزان دی اکسید کربن موجود در هوا به زیر 300 قسمت در میلیون رسید و در حال حاضر، مقدار دی اکسید کربن موجود در هوا حدود 400 قسمت در میلیون است. بنابراین، طبق نظریه و قانون زمان قبلی، عصر یخبندان ششم ممکن است حدود 6000 سال پیش آغاز شده باشد، اما تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی انسان، ششمین عصر یخبندان قبلاً "مرده" است. 

برچسب ها علمی , کره زمین ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی