loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در جریان غواصی عمیق اخیر در منطقه گرگ و میش اقیانوس، یک کشتی تصاویری از یک ماهی مرکب توت فرنگی قرمز با چشمان عجیب و غریب را ثبت کرد. بروس رابیسون، دانشمند ارشد مؤسسه تحقیقاتی آکواریوم مونتری بی (MBA

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

زیبایی مرموز ماهی مرکب توت فرنگی را با چشمانی عجیب ببینید

در جریان غواصی عمیق اخیر در منطقه گرگ و میش اقیانوس، یک کشتی تصاویری از یک ماهی مرکب توت فرنگی قرمز با چشمان عجیب و غریب را ثبت کرد. بروس رابیسون، دانشمند ارشد مؤسسه تحقیقاتی آکواریوم مونتری بی (MBARI) گفت: «ما آنها را اغلب می بینیم، اما نه در تعداد زیاد. محققانی که یک وسیله نقلیه از راه دور به نام Doc Ricketts را هدایت می کردند، ماهی مرکب توت فرنگی (همچنین به عنوان Histioteuthis heteropsis شناخته می شود) را در کانیون مونتری در سواحل کالیفرنیا مشاهده کردند. به گفته MBARI، این دره محل زندگی طیف گسترده ای از جانوران دریایی، یکی از عمیق ترین دره های زیرزمینی در ساحل غربی ایالات متحده است.

در طی یک غواصی اخیر در اعماق دریا، تیم ما با یکی از قابل توجه ترین ساکنان اقیانوس در منطقه گرگ و میش مواجه شد، ماهی مرکب توت فرنگی. MBARI در توییتر به اشتراک گذاشت. ماهی مرکب توت فرنگی یک چشم بزرگ و یک چشم کوچک دارد. MBARI اضافه می کند که این چشم ها به ماهی مرکب کمک می کند تا برای غذا در منطقه گرگ و میش اقیانوس شکار کند. ماهی مرکب توت فرنگی با چشمانی هم اندازه متولد می شود. اما با رشد آنها، اندازه چشم چپ افزایش می یابد و با بالغ شدن، چشم چپ می تواند دو برابر چشم راست باشد. برای حیوانات زمینی، رنگ های پر جنب و جوش به آنها کمک می کند که برجسته شوند. اما برای ماهی مرکب توت فرنگی، قرمز روشن واقعا به آنها کمک می کند تا در کف اقیانوس پنهان شوند. MBARI گفت: "در انتهای اقیانوس، رنگ زرشکی واقعاً شبیه سیاه است و به ماهی مرکب کمک می کند تا از تعقیب شکارچیانی مانند دلفین ها، کوسه ها، اره ماهی و غیره فرار کند."

ماهی مرکب توت فرنگی نه تنها به دلیل قرمز بودن آنها به این نام خوانده می شود، بلکه به دلیل وجود لکه های سیاه روی بدن قرمز آنها که شبیه توت فرنگی است. این لکه ها اساساً فتوفور هستند، اندام هایی که از طریق یک واکنش شیمیایی یا از طریق باکتری های درخشان همزیست نور تولید می کنند. ماهی مرکب توت فرنگی از این نقاط برای انعکاس نور خود استفاده می کند، به این معنی که از این نور برای ترکیب شدن با محیط اطراف خود به عنوان نوعی استتار استفاده می کند. این امر ماهی مرکب توت فرنگی را از شکارچیانی که می توانند آنها را در تاریکی ببینند دور نگه می دارد.

برچسب ها علمی , عجیب , جالب و دیدنی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی