loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

تعجبی ندارد که خلق و خوی افراد و احساسات افراد بر وضعیت راه رفتن تأثیر می گذارد.

راه رفتن روی روانشناسی افراد تاثیر می گذارد

راه رفتن با گام به گام و قطعی، به افراد کمک می کند خلق و خوی بهتری داشته باشند. سایکسنترال می گوید: «تعجبی ندارد که خلق و خوی افراد و احساسات افراد بر وضعیت راه رفتن تأثیر می گذارد. اما چیزی که می خواهیم در نظر بگیریم این است که آیا نحوه حرکت بر خلق و خوی افراد تأثیر می گذارد یا خیر. دکتر نیکولاس تروژ از دانشگاه کوئینز کانادا توضیح میدهد.

در این مطالعه، گروهی از داوطلبان با حالت یک فرد غمگین، مانند حرکت کمتر دست ها، روی تردمیل راه می رفتند و هر بار که جلو می رفت پاهای خود را پایین می آوردند. گروه دیگر با حالت فرد شاد راه می روند. پروفسور نیکولاس تروژه و همکارانش فهرستی از کلمات مثبت و منفی مانند "زیبا"، "ترس" و "نگران" ارائه کردند. سپس از شرکت کنندگان در مطالعه خواسته شد تا حد امکان این کلمات را فراموش کنند. نتایج نشان داد که گروهی از افراد با الگوهای راه رفتن خسته کننده اغلب کلمات منفی را مثبت تر به یاد می آورند.

تفاوت نشان می دهد که این وضعیت راه رفتن در واقع خلق و خوی افسرده ایجاد می کند. مخالفش هم درست است. "بیماران افسرده همیشه چیزهای منفی در زندگی را به یاد می آورند، به خصوص در مورد خودشان. آنها همیشه حتی در هنگام راه رفتن یا حرکت احساس بدی دارند. وضعیت های غمگین راه رفتن روحیه آنها را بدتر می کند. اگر بتوانید این چرخه را بشکنید، می توانیم برای بیماران افسرده درمان ارائه دهیم."

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی