loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

روستای جینجیا، منطقه دونگجی، ارگ تری چاو، آنهویی (چین) توسط کوه‌ها احاطه شده است و در دره‌ای جدا شده از دنیای خارج قرار دارد. این مکان شبیه یک دهکده کوهستانی معمولی به نظر می رسد، اما درون

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

عجیب ترین روستا با فامیلی یکسان همه اهالی و ممنوعیت ازدواج با افراد بیرون از روستا

روستای جینجیا، منطقه دونگجی، ارگ تری چاو، آنهویی (چین) توسط کوه‌ها احاطه شده است و در دره‌ای جدا شده از دنیای خارج قرار دارد. این مکان شبیه یک دهکده کوهستانی معمولی به نظر می رسد، اما درون آن اسرار زیادی وجود دارد. در واقع افراد زیادی هستند که مکان روستای کیم جیا را می شناسند، اما مطلقاً هیچکس از وضعیت روستا اطلاعی ندارد. بالاخره این روستا چه رازهایی را پنهان می کند؟ چرا اطلاعات مربوط به افراد اینجا همه پنهان است؟ چرا باید این کار را بکنند؟

دهکده اسرارآمیز، مطلقاً هیچ کس چیزی در مورد آن نگفت

برای کشف راز پنهان، کارشناسان برای بررسی و بازدید به روستای کیم جیا آمده اند، به این امید که رازهای این روستای باستانی را بیاموزند. وقتی کارشناسان وارد شدند، صحنه پیش روی آنها خانه های پراکنده، گوشه و کناری بود که تمام روستا را به هم وصل می کرد، گاهی اوقات چند پیر و بچه را می دیدند. در این دهکده، بناهای باستانی بسیاری وجود دارد، حداقل آنهایی که از سلسله های مینگ و چینگ هستند، شکل آن نیز بسیار منحصر به فرد است. علاوه بر این، با وجود اینکه این سازه ها در طول سالیان گذشته بوده اند، هنوز هیچ نشانه ای از پوسیدگی ندارند و هنوز به خوبی حفظ می شوند. این روستا نه تنها ساختمان های باستانی زیادی دارد، بلکه چیزهای گیج کننده زیادی در بیرون دارد. مثلاً همه جا خرابه و دیوارهای شکسته است. اهالی روستا نیز با دیدن مهمانان عجیب و غریب که می آمدند، مشتاقانه از کارشناسان دعوت می کردند تا از خانه های خود بازدید کنند، فضای کل روستا آنقدر که شایعه می شد مخفی نبود.

در حین گفتگو، اهالی روستا بسیار مهمان نواز و راحت بودند. اما وقتی از منشأ افراد اینجا پرسیده شد، ناگهان چهره این افراد تغییر کرد، حتی ابراز عدم استقبال از گروه کارشناسان صورت گرفت. دانشمندان با درک چیزهای غیرعادی، تصمیم گرفتند برای کشف بالای آن تحقیق کنند.

هر چه عمیق‌تر به جلو میروید، «غیرعادی‌تر» میشود.

منظره ای که در مقابل آنها بود کارشناسان را بیشتر و بیشتر در مورد منشا کیم جیا کنجکاو کرد: برای یک روستای معمولی غیرممکن است که چنین خطوط معماری عجیبی داشته باشد. این با ویژگی های توسعه روستای سنتی سازگار نیست. علاوه بر این، کارشناسان همچنین یک ساختمان بسیار بلند در بیرون پیدا کردند زیرا از خانه های دیگر قدیمی تر است. نه تنها این، ساختار آن حتی عجیب‌تر بود، دیوارها پر از سوراخ‌های بزرگ و کوچک بود که به نظر می‌رسید برای دفاع در نظر گرفته شده بودند. همه سؤالات هنوز وجود داشت، اما مطلقاً نتوانستند پاسخی از روستاییان پیدا کنند، بنابراین کارشناسان به امید یادگیری مطالب مرتبط، به دنبال رهبران بخش های مربوطه منطقه دونگ چی بودند. به تاریخ روستا چی تو لاپ مدیر اداره گردشگری منطقه دونگ چی است که پس از اطلاع از درخواست کارشناسان اطلاعاتی را در مورد این روستا فاش کرد. به گفته وی، اطلاعات بسیار کمی در مورد روستای کیم جیا وجود دارد. با این حال، آنها هنوز هم می توانند سرنخی کوچک پیدا کنند.

عجیب ترین روستا با فامیلی یکسان همه اهالی و ممنوعیت ازدواج با افراد بیرون از روستا

این روستا کاملا خاص است. در اینجا بیش از 160 خانوار و بیش از 780 نفر وجود دارد که نزدیک به 90 درصد آنها کیم هستند. افراد متعددی با نام خانوادگی مشابه که در چنین مقیاسی زندگی می کنند نادر هستند. علاوه بر این، این روستا به ندرت با دنیای بیرون ارتباط برقرار می کند، حتی مردم اینجا با افراد خارجی ازدواج نمی کنند. علاوه بر این، با توجه به سوابق، تاریخچه روستای کیم جیا را می توان به 1000 سال ردیابی کرد، که بیشتر تایید کننده نظر کارشناسان است که باید رازهایی ناگفتنی وجود داشته باشد.

شجره نامه راز را فاش می کند

برای پاسخ به این عجیب بودن، کارشناسان به همراه مدیر اداره گردشگری منطقه دونگ چی برای بررسی مجدد به روستای کیم جیا رفتند. تالار آبا و اجدادی در دهکده بسیار باوقار و باشکوه به نظر می رسید و فضایی غیرعادی از خود بیرون می داد. بنا به گفته اهالی این روستا، این بنا با طولانی ترین قدمت، بالاترین استاندارد و نفیس ترین بنای روستاست. در نهایت، یک شجره نامه راز را حل می کند. برخی از سازه‌های داخل این تالار اجدادی، با انواع سنگ‌تراشی‌های پیچیده و طرح‌بندی به سبک ایوان باز، ظاهری غیرعادی دارند. ساختار این مکان بر خلاف خانه های روستا است. به طور معمول، یک جفت اتوسوپ و یک چوب، یک ستون سنگی نعل اسبی، و یک میله متقاطع با یک تیر و کمان متقارن که به آسمان اشاره می کند. کی تو لاپ به عنوان مدیر گردشگری سال هاست که از جنوب به شمال سفر کرده و انواع سبک های معماری را دیده است، اما سخت است که از او بپرسیم این نوع معماری چیست. 

با این حال، کارگردان چی از تجربه خود در طول سال‌ها دریافته است که این امکان وجود دارد که اجداد مردم اینجا یک اقلیت قومی باشند. پس از آن تیم کارشناسان به خانه رئیس روستا با نام خانوادگی کیم رفتند. به عنوان رئیس یک روستای با سابقه، چیزهایی که از روستا می دانست البته کم نبود. با این حال، کیم پیر، مانند روستاییان قبلی، همچنان از افشای رازهای تاریخ روستای کیم جیا برای گروه خودداری می کرد. مدیر چی که مشاهده کرد تحقیقات به بن بست رسیده است به طور خصوصی با رئیس روستا صحبت کرد و او را متقاعد کرد که اطلاعات را فاش کند.

خوشبختانه این فرد در نهایت نظر خود را تغییر داد و شجره نامه را به کارشناسان امانت داد. وقتی در آنجا ثبت شد که روستاییان جینجیا از نوادگان Xiongnu هستند، همه کاملا شگفت زده شدند، این نتیجه فراتر از انتظار همه بود. Xiongnu یک اصطلاح کلی برای عشایر باستانی شمالی است که در دوره بهار و پاییز وجود داشتند. قدرت آنها در زمان سلسله هان به اوج خود رسید. بعدها، زمانی که زمان تغییر کرد، بقایای آن همه جا سرگردان شدند. در آن گروهی از مردم روستای کیم جیا را برای توقف انتخاب کردند. برای محافظت از نسل‌های آینده، اجداد اخطار دادند که هویت خود را فاش نکنند. به طور غیرمنتظره ای، آن وصیت نامه برای هزاران سال مخفی نگه داشته شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی