loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در سال 1981، در استان شانشی (چین)، پسری گنج عجیب را برداشت و به موزه تاریخی شانشی آورد. 10 سال بعد بود که رازهای این گنج فاش شد.

چیزی که مثل یک زغال سیاه بود گنج کشف شده توسط یک پسر بود

در سال 1981، در استان شانشی (چین)، پسری گنج عجیب را برداشت و به موزه تاریخی شانشی آورد. 10 سال بعد بود که رازهای این گنج فاش شد. پسر یک تکه زغال سنگ را برداشت و به موزه آورد در نوامبر 1981، پسری با لباس مدرسه به موزه تاریخی شانشی رفت زیرا فکر می‌کرد که یک گنجینه تاریخی را برداشته است. او گفت سلام، من همین الان چیزی برداشتم که خیلی شبیه گنج است. می توانید آن را بررسی کنید؟

استان شانشی (چین) خانه بسیاری از آثار فرهنگی باستانی است که در آن بسیاری از مقبره های باستانی و گنجینه های ارزشمند بسیاری از سلسله های تاریخی حفاری شده است. بنابراین کارکنان موزه هنگام دریافت اطلاعات از پسر بسیار آرام بودند. با این حال، وقتی پسرک «گنج» را که از کیف مدرسه اش برداشته بود بیرون آورد، همه جا خوردند. این شیء براق و درخشان مانند یشم یا طلا نیست، اما ظاهر آن هیچ تفاوتی با زغال سنگ، سیاه و سخت مانند سنگ ندارد. هنگام بررسی زغال سنگ، کارکنان موزه نکات غیرعادی بسیاری را کشف کردند. نمای بیرونی آن سیاه اما بسیار روشن است و حروف قرمز روی آن حک شده است. از طریق بازرسی اولیه توسط کارکنان موزه، این قطعا زغال سنگ نیست بلکه یک گنجینه تاریخی است.

کارشناسان به مدت 10 سال سردرگم بودند

کارشناسان موزه هرگز گنجینه هایی به این شکل یا مشابه ندیده اند. برای روشن شدن موضوع، کارشناسان تحقیقاتی را برای تعیین منشا آغاز کردند. این گنجینه 4.5 سانتی متر ارتفاع، حدود 75.7 گرم وزن دارد و 14 ضلع آن با شخصیت های باستانی حکاکی شده است. دلیل شبیه به زغال چوب این است که از جوهر زغال سنگ ساخته شده است که به زغال مروارید نیز معروف است. همه تحقیقات کارشناسان در اینجا متوقف شده است، زیرا داده های بسیار کمی برای یادگیری وجود دارد و همچنین کتاب های تاریخ چیز زیادی را ذکر نمی کنند. تا سال 1991 این گنجینه در سالن نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و به دلیل شکل خاص خود توجه بسیاری را به خود جلب کرد. پس از مدتی استفاده از تکنولوژی بالا برای تجزیه و تحلیل، اسرار سنگ به تدریج فاش شد.

کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: این یک گنج ملی است و تنها گنج در جهان است.

در سال 1991، کارشناس باستان شناسی وانگ هانگژانگ به نمایشگاهی در موزه تاریخ شانشی دعوت شد. در حین عبور از محوطه نمایشگاه، گنج سیاه عجیبی را دید و نتوانست خودداری کند و با کنجکاوی به آن نگاه نکند. وقتی متوجه شد که این گنج به وضوح شناسایی نشده است، به شدت علاقه مند شد و تصمیم گرفت خودش درباره منشا آن تحقیق کند.

چیزی که مثل یک زغال سیاه بود گنج کشف شده توسط یک پسر بود

معلوم می شود که این گنج «مهر چند وجهی» است. این مهر در مجموع دارای 16 ضلع است که 14 ضلع آن حکاکی شده است. صورت های آن به 3 نوع تقسیم می شود: نوع 1 در اسناد رسمی استفاده می شود و شامل 6 ضلع می باشد. نوع 2 مورد استفاده در کتاب ها، شامل 4 طرف است. نوع 3 در حروف استفاده می شود و 4 طرف دارد. به عبارت دیگر، در زمان های قدیم فردی بود که هر روز باید اسناد زیادی را پردازش می کرد و بسیاری از مناصب مهم را به عهده می گرفت.

پس از تحقیقات فراوان، سرانجام متوجه شد که صاحب این مهر دکتر داک کو تین یک ژنرال، یکی از 8 ژنرال بزرگ سلسله وی غربی در تاریخ چین است. از اینجا می توان استنباط کرد که قدمت «مهر چند وجهی» به حدود سال 540 پس از میلاد برمی گردد. این مهر چند وجهی"هنوز در موزه تاریخی شانشی به نمایش گذاشته می شود. بازدیدکنندگان موزه، هر بار که آن را می بینند، می توانند زندگی باشکوه صاحب آن ژنرال داک گو تین را مرور کنند.

برچسب ها تاریخی , مرموز , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی