آمار
مطالب اصلی سایتماقبل تاریخ

آیا حیوانات منقرض شده باید دوباره احیا شوند؟

آیا حیوانات منقرض شده باید دوباره احیا شوند؟

حامیان این پروژه استدلال می کنند که بازگرداندن حیوانات منقرض شده به مردم کمک می کند تا اشتباه شکار بیش از حد را اصلاح کنند، در حالی که مخالفان استدلال می کنند که پول و زمان باید صرف حفظ گونه های در معرض انقراض شود. فوت شدن. طبق گزارش صندوق جهانی طبیعت (WWF)، نزدیک به دو سوم حیات وحش جهان در 50 سال گذشته از بین رفته است. ده ها هزار گونه نیز در معرض انقراض هستند. تاثیر تغییرات آب و هوایی، تاثیر انسان و بسیاری از عوامل دیگر عامل انقراض گونه های پستانداران است. با پیشرفت علم و فناوری و فناوری پیشرفته ویرایش ژن، دانشمندان به موفقیت در احیای پستانداران منقرض شده نزدیک و نزدیکتر می شوند.

آیا حیوانات منقرض شده باید دوباره احیا شوند؟

در اواسط ماه اوت، دوستداران علم به طور کلی و دوستداران حیوانات به طور خاص از این خبر مبنی بر اینکه گروهی از دانشمندان استرالیایی از اجرای پروژه ای برای احیای ببر تاسمانی، یک کیسه دار گرگ مانند منقرض شده، هیجان زده شدند. هدف نهایی این تیم بازگرداندن این موجود به حیات وحش استرالیا است، جایی که قبل از شکار تا انقراض در اوایل قرن بیستم به عنوان یک شکارچی راس زندگی می کرد. برای این منظور، دانشمندان قصد دارند مواد ژنتیکی ببرهای قدیمی تاسمانی را با DNA نزدیکترین خویشاوند زنده آنها، دانارت، جفت کنند تا گونه جانوری جدیدی بسازند که شباهت زیادی به یک اجداد مرده دارد. مدت ها پیش است پیش از این، دانشمندان همچنین از پروژه ای برای احیای ماموت خبر داده بودند. این یک جاه طلبی جسورانه و مملو از مشکلات است، زیرا ماموت ها 4000 سال پیش منقرض شدند، به این معنی که مواد ژنتیکی بسیار کمی برای مطالعه برای احیای آنها باقی مانده است. علاوه بر این، پروژه‌ها و طرح‌های زیادی برای احیای حیوانات از بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی علمی در سراسر جهان وجود دارد، با این امید که از طریق روش‌های ویرایش ژن و شبیه‌سازی، حیوانات گمشده به کشور بازگردانده شوند. ، ضمن محافظت از گونه های در معرض خطر.

آیا احیای حیوانات منقرض شده ایده خوبی است؟ این سوالی است که سال ها مورد بحث قرار گرفته است، به ویژه زمانی که دانشمندان استرالیایی برنامه هایی برای احیای ببر تاسمانی را اعلام کردند. نه تنها دوستداران علم، بلکه حتی کسانی که خودشان تحقیقات علمی انجام می دهند، در مورد اهمیت طرح های احیای حیوانات ماقبل تاریخ ابراز تردید کرده اند. طرفداران جنبش "ضد انقراض" می گویند که علاوه بر معجزه "احیاء"، پیشرفت علمی نیز به ما این فرصت را می دهد که برخی از اشتباهات گذشته را با احیای گونه هایی که توسط انسان ها شکار شده اند تا انقراض اصلاح کنیم. پس از احیا، این موجودات به برقراری مجدد تعادل در اکوسیستم خود کمک خواهند کرد. این نیز می تواند منافعی را برای مردم به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، هنگامی که ماموت ها برمی گردند، می توانند با کاهش فرسایش یخ های دائمی در مناطق برفی به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کنند. پروژه های بلندپروازانه ضد انقراض همچنین پیشرفت هایی را در علم ژنتیک ایجاد خواهند کرد و می توانند برای محافظت از گونه های در معرض خطر در آینده مورد استفاده قرار گیرند.

آیا حیوانات منقرض شده باید دوباره احیا شوند؟

کسانی که با پروژه های احیای حیوانات مخالف هستند می گویند مهم ترین چیز برای اجرای این طرح ها پول و زمان است. پروژه ای برای احیای هر حیوانی، بزرگ یا کوچک، با ده ها سال تحقیق می تواند میلیاردها دلار هزینه داشته باشد. نکته مهم این است که هیچ کس نمی تواند موفقیت یا عدم موفقیت پروژه را تایید کند. اگر از پول، تلاش و زمان دانشمندان برای حفاظت از گونه های در معرض خطر استفاده شود، به جای صرف مبالغ هنگفت برای تحقیقات احیا، تلاش های ضد انقراض بسیار موثرتر خواهد بود. به طور خلاصه، بهتر است برای حیوانات زنده پول خرج کنید تا حیوانات مرده. علاوه بر مسئله زمان و پول، بسیاری از دانشمندان همچنین بر این باورند که حتی در صورت احیای موفقیت آمیز، این حیوانات "دقیقاً مشابه" گونه های موجود نیستند، اما نسخه ای متفاوت با ویژگی های متفاوت هستند. امتیاز بیولوژیکی ذاتی آیا برای آنها مناسب است که حیوانات را به دنیایی بسیار متفاوت از دنیای قبلی خود بازگردانند؟ حضور آنها چگونه می تواند به موجودات زنده و انسان آسیب برساند؟ حتی نگرانی‌های اخلاقی بزرگ‌تر «بازی کردن با خدا» با دستکاری نظم طبیعی، موضوعات مورد توجه دانشمندان است.

پروژه احیای ببر و ماموت تاسمانی با همکاری دانشمندان استرالیایی و علوم زیستی Colossal مستقر در ایالات متحده است. این یک شرکت مهندسی ژنتیک و توسعه فناوری تولیدمثلی برای زیست شناسی حفاظتی است که تنها در سال 2021 توسط جرج چرچ ژنتیک شناس آمریکایی و تاجر بن لام تاسیس شد. برای بسیاری از دانشمندان در سراسر جهان، این بیشتر شبیه یک "کسب و کار" است تا حفاظت. "تغییر شکل سیاره نباید توسط چند نفر یا نهاد انجام شود. در عوض، Colossal و همه شرکت های مشابه باید کاری انجام دهند، مانند جلب مشارکت مردم. تصمیمات تحقیقاتی آنها، اگر واقعا می خواهند از اکوسیستم زمین محافظت کنند." ویکتوریا هریج دیرینه شناس

11 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش