loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

مطالعه این دانشمند اسکاتلندی نشان داد که ماهی مرکب غول پیکر پنهان شده در اعماق دریا می تواند بزرگتر و طولانی تر از یک اتوبوس مدرسه باشد. نمونه‌های ماهی مرکب غول‌پیکر (Architeuthis dux) در

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

ماهی مرکب غول پیکر

مطالعه این دانشمند اسکاتلندی نشان داد که ماهی مرکب غول پیکر پنهان شده در اعماق دریا می تواند بزرگتر و طولانی تر از یک اتوبوس مدرسه باشد. نمونه‌های ماهی مرکب غول‌پیکر (Architeuthis dux) در سال 1639 هنگامی که به ساحل رفتند، کشف شدند. با این حال، این هیولای دریایی به قدری هوشمندانه پنهان شده است که شبیه موجودی افسانه ای تر است تا اینکه تصاویر ماهی مرکب غول پیکری که در محیط طبیعی زندگی می کنند در سال 2004 ظاهر شد.

از زمان کشف ماهی مرکب غول پیکر، محققان حدس و گمان های زیادی در مورد اندازه این گونه انجام داده اند. در تجزیه و تحلیل بیش از 130 نمونه، دانشمندان گفتند که هیچ نمونه ای بیش از 13 متر طول نداشته است. به گفته چارلز پکستون، بوم شناس و آمار صنعت، مطالعات قبلی همچنین تخمین زده اند که صدها هزار ماهی مرکب غول پیکر می توانند در اقیانوس زندگی کنند و توانایی رویارویی با این گونه بزرگتر از مفهوم معمولی است. شیلات در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند. تجزیه و تحلیل داده های Paxton نشان می دهد که ماهی مرکب غول پیکر می تواند به طول 20 متر برسد. مطالعه منتشر شده در 17 می در مجله جانورشناسی، حداکثر اندازه جوهر غول پیکر را با در نظر گرفتن طیف وسیعی از کلاس های داده و همچنین بررسی داده های جمع آوری شده مستقیم از نمونه های موجود، حدس می زند.

پایگاه داده مورد استفاده توسط Paxton برای تجزیه و تحلیل شامل 164 اندازه گیری طول بدن، 39 اندازه گیری طول استاندارد (طولانی ترین طول بدن و طولانی ترین بازو)، 47 اندازه گیری طول کل (شامل اندازه گیری طول بدن و شاخک ها) است. شاخک ها اندام های جوهر هستند، اغلب با دندان ها یا قلاب هایی در انتهای آن و بسیار بلندتر از دست های جوهر. پکستون همچنین 46 مورد اندازه گیری معادن جوهر با طول بدن را در نظر گرفت. دانشمندان کشف کردند که اندازه معدن می تواند به پیش بینی طول بدن کمک کند و در نتیجه نتایج مطالعات قبلی را تایید کند. آمار نشان می دهد که ماهی مرکب غول پیکر می تواند به طول بدن 3 متر و طول کل 20 متر برسد.

برچسب ها علمی , ترسناک ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی