loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در شب هالووین سال 1969 پلیس در سن پترزبورگ جعبه بزرگی را که پشت یک رستوران انداخته بود، باز کرد و جسد بانوی در صندوق را پیدا کرد.

شناسایی جسد معروف به "خانم در صندوق" پس از 53 سال

در شب هالووین سال 1969، پلیس در سن پترزبورگ جعبه بزرگی را که پشت یک رستوران انداخته بود، باز کرد و جسد بانوی در صندوق را پیدا کرد که اکنون به عنوان مادر پنج فرزند آریزونا به نام سیلویا جون آترتون شناخته می شود.در روز هالووین سال 1969، دو افسر پلیس در سن پترزبورگ، فلوریدا به یک صندوق بخار سیاه رنگ در یک منطقه جنگلی پشت یک رستوران غذاهای دریایی برخورد کردند. در داخل آن، جسد زنی نیمه پوشیده را پیدا کردند که پس از خفه شدن با کراوات مردی در یک کیسه پلاستیکی پیچیده شده بود.

سال‌ها، پلیس تلاش کرد تا او را شناسایی کند، اما همه تلاش‌ها به بن‌بست منجر شد. برای بیش از 50 سال، پلیس و مردم محلی به طور یکسان از او به عنوان بانوی صندوق یاد می کردند. در نهایت، آزمایش DNA پیشرفته اکنون هویت این زن را کشف کرده است: یک مادر 41 ساله از توسان، آریزونا به نام سیلویا جن آترتون.

شناسایی جسد معروف به "خانم در صندوق" پس از 53 سال

سیلویا آترتون (پایین سمت راست) با دخترش دونا.

بر اساس اعلامیه اداره پلیس سن پترزبورگ، جسد آترتون در ابتدا در وضعیت وحشتناکی پیدا شده بود. این زن که فقط یک لباس خواب پوشیده بود، چندین جراحت در سر و آثار خفه شدن از کراوات بولو مردی به سبک غربی روی گلویش داشت. در آن زمان، تنها سرنخی که پلیس در اختیار داشت، اظهارات شاهدان عینی از نوجوانان محلی بود که گزارش دادند دو مرد را در یک کامیون وانت در حال رها کردن صندوق عقب در جنگل دیدند، اما متأسفانه این اطلاعات کم محققان را به جایی نرساند. فقدان سرنخ در نهایت منجر به دفن او در گورستان مموریال پارک زیر سنگ قبری شد که روی آن «جین دو» نوشته شده بود.

خانم آترتون 40 سال در آنجا می ماند.در نهایت ماهیت وحشیانه و مرموز این جنایت توجه محققان دانشگاه فلوریدا جنوبی را در سال 2010 به خود جلب کرد. در فوریه همان سال، تیم تحقیقاتی اجازه نبش قبر جسد آترتون و شروع آزمایش DNA را گرفتند. این تیم تلاش کردند تا DNA را از دندان‌ها و استخوان‌های او استخراج کنند، اما آن‌ها آنقدر تخریب شده بودند که آزمایش عملاً غیرممکن بود. در همین حال، روزنامه‌ها، مقاله‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی جنایی واقعی به پرونده آترتون پرداختند، اما هیچ سرنخ جدیدی کشف نشد.

خانم ترانک لیدی

اگرچه پلیس اکنون بانوی در صندوق را سیلویا جن آترتون شناسایی کرده است و می‌داند که او با کراوات بولوی مردی خفه شده است، اما هنوز نمی‌دانند چه کسی یا چرا او را کشته است.اما اکنون، اداره پلیس سن پترزبورگ اعلام کرد که نمونه ای از پوست و مو را از کالبد شکافی اصلی آترتون کشف کرده و به آزمایشگاه Othram در تگزاس فرستاده است. در ماه آوریل، آزمایشگاه با اداره پلیس تماس گرفت و به آنها گفت که بانوی در صندوق آنها سیلویا جون آترتون است. والی پاولسکی، کارآگاه پرونده، با در دست داشتن نام او، اقوام زنده او را ردیابی کرد و با دخترش، سیلن گیتس، که در زمان ناپدید شدن مادرش نه ساله بود، تماس گرفت.

به گفته گیتس، آترتون توسان را با همسرش استوارت براون و فرزندانش ترک کرده بود: دختر پنج ساله کیمبرلی آن براون، پسر بالغ گری سالیوان، دختر بالغ دونا و همسرش دیوید لیندهرست. طبق گزارش ها، انها توسان را ترک کردند تا به شیکاگو نقل مکان کنند، اما ظاهراً در طول مسیر با مشکلاتی روبرو شدند. گری سالیوان سرانجام به تنهایی به توسان بازگشت و سوابق عمومی نشان می دهد که استوارت براون در سال 1999 بدون گزارشی مبنی بر ازدواج با آترتون در لاس وگاس درگذشت. براون همچنین هرگز ناپدید شدن همسرش را گزارش نکرد.

حتی مرموزتر این واقعیت است که پلیس نتوانسته است کودکانی را که با آترتون و همسرش به شیکاگو سفر کرده اند پیدا کند. گیتس، که با پدرش در آریزونا اقامت داشت، به تامپا بی تایمز گفت که هرگز نام بانوی در صندوق را نشنیده بود و نمی دانست که مادرش چگونه به سن پترزبورگ رسیده است. او گفت: «خیلی تکان دهنده بود. ما هیچ ایده ای نداشتیم، هیچ. پلیس اکنون به طور فعال در حال تحقیق در مورد قتل آترتون و ناپدید شدن دو فرزند او است. تا کنون، آنها نتوانسته اند قاتل آترتون را شناسایی کنند یا اینکه او در وهله اول چگونه به فلوریدا رسیده است. مقامات اکنون امیدوارند که شاهدان بیشتری بتوانند به روشن کردن این پرونده گیج کننده کمک کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی