loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

همه سازه ها یکسان ساخته نمی شوند. برخی از آنها معمولی هستند و یک هدف اساسی را دنبال می کنند، در حالی که برخی دیگر فوق العاده دقیق هستند و ویژگی های باورنکردنی دارند. نمای بیرونی هر سازه ای، اعم از خ

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

همه سازه ها یکسان ساخته نمی شوند. برخی از آنها معمولی هستند و یک هدف اساسی را دنبال می کنند، در حالی که برخی دیگر فوق العاده دقیق هستند و ویژگی های باورنکردنی دارند. نمای بیرونی هر سازه ای، اعم از خانه، ساختمان، پل یا بنای تاریخی، مسلماً بیشترین توجه را به خود جلب می کند. معماران و سازندگان سازه های موجود در این لیست اطمینان حاصل کردند که طرح های آنها کاملا فراموش نشدنی و ترسناک است.

لونا پارک

شماره 10: ورودی لونا پارک سیدنی (Luna Park)

شهربازی ها به منظور ارائه ساعت ها سرگرمی و سرگرمی در قالب سواری و بازی هستند. رفتن به چنین پارکی معمولاً مستلزم نگاهی دوباره به بیرون نیست زیرا درون جایی است که سرگرمی در انتظار شماست. با این حال، وقتی صحبت از پارک لونا در استرالیا به میان می‌آید، احتمالاً اگر در وهله اول از ورودی عبور کنید، مورد تشویق قرار خواهید گرفت. در اینجا، یک چهره دلقک خندان غول‌پیکر به شما اشاره می‌کند (یا اگر جرأت میکنید) وارد شوید. در طول سال‌ها هشت چهره مختلف وجود داشته‌اند که هر کدام از قبلی وحشتناک‌تر بوده‌اند، با چهره فعلی - که در سال 1995 نصب شد - بر اساس "پادشاه قدیمی" در سال 1950. Cole. در سال 2011، آزبست (ماده ای که برای سلامتی مضر است) در یکی از برج‌هایی که صورت را نگه می‌دارد، کشف شد و در حالی که پارک به روی عموم بسته بود، بلافاصله ناپدید شد.

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

شماره 9 : کلبه ای در جنگل

یک کابین کوچک و چندین قفل؟ به نظر چیزی شبیه یک کابوس است، درست است؟ این کابین کاملاً ترسناک است و وقتی متوجه می‌شوید که کابین Unabomber است، وحشتناک‌تر می‌شود. تد کاچینسکی در داخل این ساختار کوچک شانزده بمب را ساخت که برای کشتن سه نفر و مجروح شدن ۲۳ نفر دیگر در سراسر آمریکا استفاده کرد. او این کابین را خودش ساخت و به مدت 25 سال در آنجا زندگی کرد و به دلیل اینکه یکی از شیطانی ترین سازه های جهان است بدنام است. مثل همیشه وحشتناک

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

شماره 8 : معبد وات سامفران در تایلند

در Khlong Mai، تایلند، معبد 17 طبقه Wat Samphran، یک ساختمان صورتی عظیم با یک اژدهای بزرگ که به معنای واقعی کلمه آن را احاطه کرده است، قرار دارد. این بنا در 25 مایلی بانکوک واقع شده است و منشأ آن ناشناخته باقی مانده است. برخی از بازدیدکنندگان نمای بیرونی ساختمان را اصلاً ترسناک نمی دانند و آن را تا جایی کاوش کرده اند که گفته می شود یک گروه مذهبی ساکن طبقات بالای برج را کشف کرده اند. مجموعه ساختمان از معابد و بناهای تاریخی کوچکتر تشکیل شده است و مجسمه بودای غول پیکر برنزی در داخل آن وجود دارد. اژدها از آهن و الیاف شیشه ساخته شده است و در حالی که داخل آن کاملاً تاریک است، برخی با پای پیاده در قسمت های توخالی آن حرکت کرده اند.

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

شماره 7 : کاخ عروسی - ترکمنستان

توپ درون ستاره هشت پر و مکعب بالای کاخ عروسی در ترکمنستان به معنای نماد زمین است و چهار ورودی ساختمان نشان دهنده چهار جهت است. در داخل فروشگاه‌های مختلفی می‌بینید که می‌توانید لوازم عروسی، از جمله لباس، به دلخواه خود خریداری کنید. این یک ساختمان ثبت احوال است و بسیاری از زوج ها آن را به عنوان مکان عروسی خود انتخاب کرده اند، زیرا می توانند به راحتی پس از برگزاری مراسم در یکی از سه تالار عروسی، ازدواج خود را ثبت کنند. با این حال، نمای بیرونی عجیب ساختمان باعث شده است که بسیاری از بازدیدکنندگان بایستند و خیره شوند، به خصوص در شب که رنگ قرمز روشن می شود. در آن حالت، شبیه خانه یک ابرشرور عصبانی است.

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

شماره 6 : Villa de Vecchi

این مکان به عنوان "خانه جادوگران" نیز شناخته می شود و در ابتدا به عنوان یک خانه تابستانی برای کنت فلیکس دی وکی ساخته شد. این ویلا در نزدیکی دریاچه کومو، ایتالیا واقع شده است و به نظر می رسد که می توان از آن برای نگهداری از تعداد بی شماری از قاتلان فیلم های ترسناک استفاده کرد، به خصوص که اکنون در کنار کوه های کورتنوا رها شده است. داستان پس زمینه آن به فضای وهم انگیز خانه می افزاید: معمار تنها یک سال پس از ساخت درگذشت و کنت دی وکی یک روز در سال 1862 به خانه آمد و متوجه شد که همسرش به طرز وحشیانه ای به قتل رسیده و دخترش ناپدید شده است. او هیچ جا نتوانست دخترش را پیدا کند و یک سال بعد خودکشی کرد. برادر کنت مدت کوتاهی بعد به ویلا نقل مکان کرد و سرانجام در دهه 1960 رها شد. سپس طی یک بهمن در سال 2002 تمام خانه‌های اطراف ویران شد. فقط ویلا د وکی ایستاده ماند.

کلیسای جامع کلرمون-فران

شماره 5: کلیسای جامع کلرمون-فران

کلیساها معمولاً سازه‌های باشکوهی با مناره‌های مرتفع، مجسمه‌های مرمری، نماهای منحصربه‌فرد و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی هستند. آنها به عنوان پس زمینه های باشکوهی برای مراسم عروسی پیچیده عمل می کنند و هزاران کلیسای جامع زیبا در سراسر جهان طی صدها سال ساخته شده اند. برخی از کلیساها به دلیل رویدادهای غم انگیزی که در داخل دیوارهای تزئین شده پیچیده آنها رخ داده است، به عنوان ترسناک یا وهم آور شناخته شده اند. با این حال، کلیسای جامع کلرمون فران مفهوم وهم انگیز را به سطح دیگری می برد. این کلیسای جامع که تماماً از صخره‌های آتشفشانی سیاه ساخته شده است، منظره‌ای ممنوعه را بر روی تپه‌ای در مرکز کلرمون-فران فرانسه می‌سازد. با توجه به اینکه بزرگترین زنجیره آتشفشان های خاموش در کل اروپا این شهر فرانسوی را احاطه کرده است، مصالح ساختمانی منطقی است. مطمئناً بیشتر ترسناک است تا جذاب.

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

شماره 4: دفتر مرکزی اوکلی

Oakley، Inc به خاطر عینک های آفتابی، ساعت، کوله پشتی و خیلی چیزهای دیگر به خوبی شناخته شده است. دفتر مرکزی آن که در Foothill Ranch، کالیفرنیا واقع شده است، به دلیل شباهت به یک خانه ترسناک دیستوپیایی مشهور است. این ساختمان در چندین فروم با کلمات شیطان، ترسناک و البته Illuminati برچسب گذاری شده است. برخی این ساختار را به چیزی که در Stargate یا Game of Thrones می‌بینید تشبیه کرده‌اند. از آن زمان تائید شد که این معماری از Blade Runner و Mad Max الهام گرفته شده است. با این حال، همه چیز مانند ساعت با 35000 مجموعه عینک آفتابی تولید می شود. این محل همچنین شامل یک تانک نظامی فعال، یک اژدر و یک مسیر دوچرخه سواری است.

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

شماره 3: Gazprom Arena

ورزشگاه گازپروم در سنت پترزبورگ روسیه، واقعاً دیدنی است. می دانید، بیشتر به دلایل عادی. اینها شامل سقف جمع شونده و زمین جمع شونده و طراحی کلی آن است که از ورزشگاه تویوتای ژاپن الگوبرداری شده است. با اشاره به آسمان، ناگهان، این سازه به یک بشقاب پرنده عظیم تبدیل می‌شود که به نظر می‌رسد در آستانه بازگشت به جایی است که از آنجا آمده و شما را با خود می‌برد…

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

شماره 2: نقاب غم

در حالی که بنای یادبود نقاب اندوه یادبود زندانیانی است که طی سه دهه در اردوگاه‌های زندان گولاگ جان باختند، این چیزی نیست که بخواهید شب‌ها به تنهایی در مقابل آن بایستید. مجسمه سیمانی چهره ای را به تصویر می کشد که اشک از چشم چپ در نقاب های کوچکی می ریزد. چشم راست پنجره ای میله دار است، در حالی که پشت بنای یادبود شامل یک زن گریان و یک مرد مصلوب شده است. در داخل این سازه واضح یک ماکت سلول زندان وجود دارد. چندین سنگ بزرگ که در آنها نمادهای مذهبی حک شده روی تپه ای در بالای ماگادان روسیه قرار دارد، می رسیم.

10 مکان عمومی که حال و هوای وحشتناکی به شما میدهند + تصاویر

شماره 1: Nakagin Capsule Tower

برج کپسول ناکاگین در توکیو تنها در یک ماه در سال 1972 ساخته شد و از دو برج بتنی تشکیل شده است که 140 کپسول مستقل به ابعاد 2.5 متر در چهار متر را در خود جای داده است. این کپسول‌ها یا محل کار یا محل زندگی هستند و قطعاً برای کسانی که از کلاستروفوبیا رنج می‌برند، گزینه‌ای نیستند. در بیرون، کپسول‌ها ظاهری «انباشته نامنظم» ایجاد می‌کنند و پنجره‌ها یادآور مواردی هستند که در زیردریایی‌ها یا کشتی‌ها یافت می‌شوند. ساختمان در سال 2007 برای تخریب برنامه ریزی شده بود، اما این اتفاق نیفتاده است زیرا جامعه معماری بین المللی این سازه را یک شاهکار می بیند و نمی خواهد آن را تخریب کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی