آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

اولین جنایت در خارج از کره زمین

اولین جنایت در خارج از کره زمین

آن مک‌کلین، فضانورد ناسا، متهم به سرقت هویت و دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی همسرش در حین انجام وظیفه در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است. همسر ناسا آن مک‌کلین توسط همسرش جدا شد، سامر وردن متهم به سرقت هویت و دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی او در حالی که مک‌کلین در یک ماموریت شش ماهه در ایستگاه فضایی بود.

سامر وردن در اوایل سال جاری پس از اینکه متوجه شد مک‌کلین به طور غیرقانونی به حساب بانکی وی دسترسی داشته است، شکایتی را به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ارائه کرد. خانواده وردن شکایت دیگری را به دفتر بازرس کل ناسا ارسال کردند. وکیل مک‌کلین گفت که او هیچ اشتباهی مرتکب نشده است و او در حین کار در ایستگاه ISS به حساب بانکی دسترسی پیدا کرده است تا وضعیت مالی خانواده را زیر نظر بگیرد. این همان کاری است که او در مدتی که با هم بودند انجام می داد. محققان ناسا با هر دو طرف تماس گرفتند. مک‌کلین یک فضانورد زن است که به دلیل یکی از دو زن انتخاب شده برای خدمه تمام زن تاریخی مشهور است، اما ناسا بعداً این طرح را لغو کرد زیرا فضانوردی مناسب برای بسیاری از اتهامات جنسیت‌گرایی وجود ندارد. وردن گفت FTC به شکایت او پاسخی نداد، اما یک بازپرس جنایی ناسا در حال بررسی این ادعا است.

شکایات مربوط به دسترسی به حساب های بانکی از فضا تنها بخشی از مسائل حقوقی پیچیده در عصر سفرهای فضایی و در آینده گردشگری فضایی است. در سال 2011، ناسا یک کمپین "توری" را با هدف یک بیوه که یک مهندس فضایی بود، که در تلاش برای فروش سنگ از ماه بود، ترتیب داد. در سال 2013، یک ماهواره روسی پس از برخورد با زباله های ماهواره ای که چین در آزمایش موشکی در سال 2007 آن را نابود کرد، آسیب دید. در سال 2017، یک تاجر اتریشی از شرکت مسافرتی فضایی شکایت کرد تا پولی برای سفر فضایی پرداخت کند. ساندال، مدیر مرکز حقوق فضایی جهانی در دانشگاه ایالتی کلیولند، گفت: «خارج از فضا به این معنی نیست که خارج از قانون است. به گفته آقای ساندال، یک مشکل بالقوه ممکن است در هر پرونده جنایی یا پرونده بانکی از فضا ایجاد شود: مقامات ناسا باید مراقب باز کردن شبکه های رایانه ای باشند. به عنوان مثال، پرونده ای که یک وکیل برای بررسی خواسته است. زیرا به گفته وی، زمانی که مردم زمان بیشتری را در فضا سپری می کنند، این مشکلات حقوقی اجتناب ناپذیر است.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش