loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

واکسن آنفلوآنزا؛ کنترل استرس، قند خون؛ محدود کردن استفاده از تلفن؛ ورزش منظم… به پیشگیری از عوامل خطر حمله قلبی کمک می کند.

راه های ساده برای جلوگیری از حمله قلبی

واکسن آنفلوآنزا؛ کنترل استرس، قند خون؛ محدود کردن استفاده از تلفن؛ ورزش منظم… به پیشگیری از عوامل خطر حمله قلبی کمک می کند.

13 روش برتر برای جلوگیری از حمله قلبی:

1:واکسن آنفلوآنزا

بزرگسالان بالای 65 سال بیشتر احتمال دارد که عوارض کشنده آنفولانزا از جمله حملات قلبی را تجربه کنند. آلن جی تیلور، متخصص قلب، رئیس بخش قلب و عروق در موسسه قلب و عروق MedStar (ایالات متحده آمریکا)، گفت بسیاری از مردم نمی دانند که خطر حمله قلبی در چند روز اول ده برابر افزایش می یابد. هفته بعد از عفونت حاد آنفولانزا واکسن آنفولانزا همچنین می تواند به محدود کردن احتمال ابتلا به کووید-19 کمک کند، یک خطر دوگانه بالقوه کشنده.

2:سطوح استرس را کنترل کنید.

استرس می تواند هورمون کورتیزول را افزایش دهد که منجر به افزایش چربی احشایی می شود که به طور مستقیم بر سلامت قلب تأثیر می گذارد. علاوه بر این، استرس می تواند آدرنالین را افزایش دهد، هورمونی که واکنش ترس و خشم را تحریک می کند و ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد. این هورمون ها در غلظت های بالا باعث واکنش التهابی در بدن می شوند که به نوبه خود می تواند منجر به مشکلات قلبی از جمله بیماری قلبی و حملات قلبی شود.

3:استفاده از تلفن را محدود کنید.

یک مطالعه اخیر توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد افرادی که به طور منظم در شبکه های اجتماعی گشت و گذار می کنند، ایمیل ها و سایر برنامه ها را در تلفن های هوشمند خود چک می کنند، استرس بیشتری دارند. نیکا گلدبرگ، متخصص قلب و متخصص داوطلب انجمن قلب آمریکا، توصیه می‌کند در آخر هفته از وسایل هوشمند دوری کنید.

راه های ساده برای جلوگیری از حمله قلبی

4:از سموم دوری کنید.

به گفته سخنران Shae Leonard، متخصص طب عملکردی، مواد شیمیایی موجود در غذاهای فرآوری شده مانند آفت کش ها، الکل، نیکوتین، محرک ها و شیرین کننده ها همگی بر سیستم قلبی عروقی فشار وارد می کنند. آنها باعث استرس اکسیداتیو می شوند که منجر به آسیب عروقی، رسوبات و بیماری های قلبی عروقی می شود.

5:قند خون را کنترل کنید.

قند خون بالا مسئول آسیب اکسیداتیو به شریان ها، اختلال عملکرد اندوتلیال، فشار خون بالا و تجمع و انسداد کلسترول است. اینها عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی از جمله حمله قلبی هستند.

6:به اندازه کافی خوابیدن.

دکتر بورلی یتس، متخصص دیابت آمریکایی، توصیه می کند که هر فرد باید 8 تا 9 ساعت در شب بخوابد تا از مشکلات قلبی عروقی جلوگیری کند. عادات خواب سالم را با رفتن به رختخواب هر شب و بیدار شدن در ساعت مشخص هر روز صبح ایجاد و حفظ کنید.

7:,ورزش کن

ورزش منظم قلب را تقویت می کند، خون را به طور موثرتری پمپ می کند و فشار در رگ ها را کاهش می دهد. در واقع 150 دقیقه ورزش متوسط (پیاده روی) یا 75 دقیقه فعالیت شدید (دویدن) در هفته می تواند به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک کند.هر تمرینی بهتر از ورزش نکردن است. شما می توانید یک هدف روزانه برای گام تعیین کنید، از پله ها بالا بروید یا بیشتر در هر فعالیتی که نیاز به حرکت دارد و برای شما شادی می آورد شرکت کنید.

8:نوشیدن قهوه.

ریچارد کالینز، متخصص قلب در لیتلتون، کلرادو (ایالات متحده آمریکا)، گفت که قهوه به پیشگیری از بیماری قلبی و دیابت کمک می کند. مطالعه‌ای در آلمان نشان داد که نوشیدن 4 فنجان قهوه می‌تواند به عملکرد بهتر سلول‌های اندوتلیال (سلول‌هایی که داخل رگ‌های خونی را می‌پوشانند) کمک کند، که به نوبه خود می‌تواند به قلب کمک کند خون را به طور موثرتر پمپاژ کند.

9:مکمل ویتامین

کمبود B12 و فولات در رژیم غذایی باعث افزایش هموسیستئین محصول زائد سلولی می شود. هنگامی که این ماده افزایش می یابد، باعث التهاب سلول های اندوتلیال پوشاننده رگ های خونی در قلب می شود و قوام خون را افزایش می دهد. این ترکیب باعث لخته شدن خون می شود که منجر به بیماری قلبی و سکته می شود.

10:غذاهای شور را محدود کنید.

انجمن قلب آمریکا حداکثر مصرف سدیم روزانه 2300 میلی گرم را توصیه می کند. خوردن نمک بیش از حد می تواند برای سلامت قلب مشکل ساز باشد، زیرا سدیم یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا است که یک عامل خطر برای بیماری های قلبی و حملات قلبی است. بنابراین هنگام پخت و پز باید میزان نمک را در نظر بگیرید. هنگام خرید غذاهای بسته بندی شده، پنل تغذیه را بررسی کنید تا محصولاتی را که سطح سدیم آنها در حد استاندارد است شناسایی کنید.

11:سیگار کشیدن ممنوع

با گذشت زمان، سیگار به آترواسکلروز (تجمع پلاک در شریان ها) کمک می کند، که خطر ابتلا به بیماری و مرگ ناشی از بیماری قلبی، نارسایی قلبی یا حمله قلبی را افزایش می دهد.

12:از مصرف زیاد الکل خودداری کنید.

نوشیدن منظم الکل یا نوشیدن بیش از حد الکل می تواند به قلب آسیب برساند و منجر به بیماری های عضله قلب شود. مصرف منظم الکل همچنین می تواند فشار خون را افزایش دهد که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است.

13:مراقبت های بهداشتی

توصیه سونال چاندرا، متخصص قلب آمریکایی این است که برای جلوگیری از خطر بیماری قلبی، 20 تا 30 دقیقه آرامش و مراقبت از خود را انجام دهید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی