آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنیتاریخی

تونل های لندن در زمان جنگ سرد با شوروی + تصاویر

تونل های لندن در زمان جنگ سرد با شوروی + تصاویر

تونل ها در یک نقطه محل سازمان اطلاعاتی فوق سری بودند که الهام بخش فیلم های جیمز باند بودند. دهه‌هاست که شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی مخفی در زیر لندن قرار دارد. این تونل‌ها که به عنوان تونل‌های تبادل کینگزوی شناخته می‌شوند، در طول سال‌ها به عنوان پناهگاه بمب، به عنوان پایگاهی برای جاسوسان بریتانیایی، و به‌عنوان یک تفریحگاه زیرزمینی انحصاری برای کارگران دولتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اکنون، آنها ممکن است برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم - به عنوان یک نمایشگاه تعاملی - به روی عموم باز شوند.

تیمی از معماران و سرمایه گذاران اعلام کرده اند که قصد دارند تونل های تبادل کینگزوی را به یک جاذبه گردشگری عظیم تبدیل کنند. در صورت تصویب این طرح، پروژه 268 میلیون دلاری تونل ها را به یک نمایشگاه عظیم تبدیل می کند که برای زنده کردن تاریخ تونل ها از طریق ویژگی های همه جانبه مانند صفحه نمایش های با وضوح بالا، بلندگوها، نصب های تعاملی و حتی فناوری پخش بو طراحی شده است.

تونل های لندن در زمان جنگ سرد با شوروی + تصاویر

این تونل ها در ابتدا به عنوان پناهگاه بمب در طول جنگ جهانی دوم ساخته شدند.


وب سایت تونل لندن می گوید: "با باز شدن برای اولین بار، ما تاریخ تونل ها را از طریق تجربیاتی که الهام بخش کاوش و تخیل است، زنده خواهیم کرد." ما می‌خواهیم به گذشته احترام بگذاریم و حفظ کنیم، از کاوش در چالش‌هایی که در جریان حمله رعد اسا با آن مواجه شد، تا مرکز تلفنی که «خط گرم» جنگ سرد را بین کاخ سفید و کرملین وصل کرد.» این تونل ها که 40 متر (یا 131 فوت) زیر ایستگاه مترو Chancery Lane قرار دارند و حدود 5 مایل مربع وسعت دارند، برای اولین بار در دهه 1940 برای پناه دادن به لندنی ها در طول بمباران بلیتز در جنگ جهانی دوم ساخته شدند. پس از پایان جنگ، تونل ها به روی عموم بسته شد و تحت پوشش محرمانه قرار گرفت، که توسط قانون اسرار رسمی بریتانیا محافظت می شود. این تونل ها سپس به خانه اداره عملیات ویژه بریتانیا تبدیل شد، یک سازمان اطلاعاتی فوق سری که متخصص در خرابکاری، جاسوسی و شناسایی است. گفته می‌شود که این سازمان، شاخه‌ای از MI6، یکی از الهام‌بخش‌های واقعی جیمز باند است. در طول دهه 1950، تونل ها به عنوان صرافی تلفنی Kingsway، یک شبکه ارتباطی داخلی مورد استفاده قرار گرفتند. این مرکز زیرزمینی برای ارتباطات دوران جنگ سرد همچنین اولین کابل تلفن ماوراء اقیانوس اطلس را راه اندازی کرد که "خط داغ" بین رهبران ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی بود. در دهه 1980، British Telecom این سایت را تصاحب کرد و عمیق‌ترین نوار مجاز جهان را در تونل‌ها ساخت که فقط برای کارمندان دولتی استفاده می‌شد.


وب‌سایت تونل‌های لندن می‌گوید: «تصور کنید بتوانید در تونل‌هایی راه بروید که توسط بریتانیایی‌ها در دهه 1940 ساخته شد و برای محافظت از لندنی‌ها در طول حمله رعد اسا طراحی شده بود. "تصور کنید که نسل های گذشته چگونه در این دوره از زمان زندگی کرده اند و شجاعت نشان داده شده توسط مردم بریتانیا. با مقیاس وسیع و راهروهای طولانی، فرصتی برای نه تنها بازسازی، بلکه بازآفرینی وجود دارد. به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا چیزی واقعاً منحصر به فرد را تجربه کنند و موضوعات گسترده تری را در سراسر هنر، طبیعت و علوم کشف کنند."

تونل های لندن در زمان جنگ سرد با شوروی + تصاویر

علاوه بر ترسیم طرح‌های جدید برای تونل‌ها، تیم تونل‌های لندن نقشه‌برداری دیجیتالی دقیقی از این فضا را دقیقاً همانطور که در پایان قرن بیستم رها شد، ایجاد کرده است. اگر این پروژه در اواخر پاییز امسال تأیید برنامه‌ریزی را کسب کند، انتظار می‌رود پس از اتمام بازسازی و ساخت، در سال 2027 به روی عموم باز شود. در حال حاضر، بهترین جاذبه توریستی زیرزمینی لندن، اتاق‌های جنگ چرچیل است که فقط 12 فوت زیر زمین قرار دارند. گروه متروی لندن همچنین تورهای "لندن پنهان" را ارائه می دهد که به گردشگران فرصتی می دهد تا ایستگاه های مترو متروکه شهر را کشف کنند. اما پروژه تونل های لندن به دنبال ارائه چیزی است که هیچ یک از این تجربیات نمی توانند ارائه دهند. آنگوس موری، مدیرعامل تونل لندن گفت: تاریخچه تونل ها، مقیاس آنها و موقعیت بین هولبورن لندن و میدان تاریخی میدان مایل، می تواند این تونل ها را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری لندن تبدیل کند.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش