آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنیفضا و کیهان

با CT-2 موشین غول آسای 2.9 میلیون کیلوگرمی ناسا آشنا شوید + تصاویر

با CT-2 موشین غول آسای 2.9 میلیون کیلوگرمی ناسا آشنا شوید + تصاویر

خودروی خزنده غول پیکر 50 ساله ناسا، موشک SLS و Orion را هفته آینده به سکوی پرتاب خواهد برد. در 11 مارس، (CT-2) ناسا شروع به خزیدن آهسته به سمت ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) در مرکز فضایی کندی در فلوریدا کرد تا ابر موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) و کشتی اوریون را بگیرد. این دو موشک و فضاپیما تابستان امسال در ماموریت آرتمیس 1، اولین ماموریت بدون سرنشین برنامه آرتمیس، به ماه پرتاب خواهند شد. فعالیت حمل و نقل فوق برای آماده شدن برای برنامه در 17 مارس بود که وسیله نقلیه ردیابی شده راکت را در فاصله 6.4 کیلومتری به سکوی پرتاب 39B حمل کرد.

CT-2 یکی از دو وسیله نقلیه خزنده ناسا است که وظیفه اصلی انتقال اجسام سنگین مانند موشک و فضاپیما را بر عهده دارد. این کالسکه غول پیکر به بزرگی یک زمین فوتبال و وزنی نزدیک به 3000 تن بود. به گفته ناسا، CT-2 با حداکثر سرعت 1.6 کیلومتر در ساعت در حداکثر بار و 3.2 کیلومتر در ساعت در صورت عدم حمل بار حرکت می کند. اگرچه CT-2 بیش از 50 سال قدمت دارد و در مجموع 3758 کیلومتر را پیموده است، ناسا امیدوار است که این وسیله نقلیه بتواند سال های بیشتری کار کند.

با CT-2 موشین غول آسای 2.9 میلیون کیلوگرمی ناسا آشنا شوید + تصاویر

وظیفه این وسیله نقلیه ردیابی در حال حاضر این است که SLS و Orion را از VAB بردارد و هفته آینده دوتایی را به سکوی پرتاب تحویل دهد. سیستم پرتاب در ماموریت آرتمیس 1 در اوایل ماه مه به پرواز در خواهد آمد. در طول این ماموریت بدون سرنشین، جبار به دور ماه خواهد چرخید. این ماموریت هم کشتی و هم موشک SLS را آزمایش می کند تا ببیند آیا این دو می توانند با خیال راحت افراد را به فضا ببرند یا خیر. پس از آرتمیس 1، ماموریت آرتمیس 2 که قرار است در سال 2024 پرتاب شود، فضانوردان را در اطراف ماه و بازگشت به زمین خواهد برد. ماموریت آرتمیس 3 در سال 2025 برای اولین بار از سال 1972 فضانوردان را به سطح ماه خواهد آورد.

با CT-2 موشین غول آسای 2.9 میلیون کیلوگرمی ناسا آشنا شوید + تصاویر

6 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش