loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

چند روز پیش، تصاویری که متیو نیکولز عکاس در داخل غار یخی در پارک ملی کوه رینیر (واشنگتن، ایالات متحده آمریکا) گرفته بود، بسیاری از مردم را به وجد آورد. زیرا در غار یخی همه رنگ های درخشان رنگین کمان

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

خطر مرگبار پنهان در غار یخی رنگین کمان

چند روز پیش، تصاویری که متیو نیکولز عکاس در داخل غار یخی در پارک ملی کوه رینیر (واشنگتن، ایالات متحده آمریکا) گرفته بود، بسیاری از مردم را به وجد آورد. زیرا در غار یخی همه رنگ های درخشان رنگین کمان مانند یک نمایش نوری جادویی وجود دارد. پس از دیدن این تصاویر همه به امید دیدن و عکاسی از آن نور زیبای رنگین کمان می خواهند به غارهای یخی بروند.

با این حال، خدمات پارک ملی (NPS) مجبور شد هشداری صادر کند که بازدیدکنندگان پارک های ملی در ایالات متحده نباید برای عکس گرفتن وارد غارهای یخی شوند، زیرا انجام این کار ممکن است برای هر کسی هزینه داشته باشد. آنها توضیح دادند که نور بسیار زیبایی در غارهای یخی وجود دارد زیرا نور خورشید با زاویه مناسب از سقف یخی غار می تابد. نور خورشید می تواند چنین اثر شگفت انگیز زیبایی خلق کند، اما یخ را نیز آب می کند و باعث می شود سقف و دیوارهای یخی غار به طور غیرمنتظره ای فرو بریزند.

غار یخی رنگین کمانی

و اگر یخ ذوب نشود، ریزش یخ می تواند باعث آسیب جدی یا مرگ افراد در نزدیکی ورودی غار شود. در سطح زمین، سطح آب نیز می تواند به طور ناگهانی به دلیل آب شدن برف افزایش یابد و دمای آب بسیار پایین است. افرادی که وارد غارهای یخی می شوند ممکن است هیپوترمی را تجربه کنند که وقتی طولانی شود باعث آریتمی قلبی می شود و بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد.

در واقع، پارک ملی کوه رینیر مجبور شده است چندین غار یخی را به دلیل ناامنی ببندد: به گفته NPS، تکه‌های یخ، برخی به اندازه یک خودرو، شکسته و از سقف سقوط کردند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی