آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنیتاریخی

جین منجمد معجزه بقای زنی که تمام شب را در برف دراز کشید

جین منجمد" معجزه بقای زنی که تمام شب را در برف دراز کشید

در شبی یخبندان دمای هوا به منفی 25 درجه سانتیگراد رسید و ماشین جین در جاده سر خورد و او مجبور شد با پای پیاده از طریق حومه شهر به سمت شهر خود برود. او باید فقط 3 کیلومتر راه می رفت، اما در لحظه ای نتوانست تحمل کند و در برف افتاد.

در یک صبح بسیار سرد در 20 دسامبر 1980 در لنگبی، مینه سوتا (ایالات متحده آمریکا)، یک ساکن محلی خانه خود را ترک کرد و به معنای واقعی کلمه به جسد بی حرکت زنی که در یک برف عمیق افتاده بود برخورد کرد. با نگاهی به چهره او، او بلافاصله همسایه خود - جین هیلیارد 19 ساله را شناسایی کرد. بعداً مشخص شد که جین از همان غروب، یعنی حداقل 6 ساعت در این حالت دراز کشیده است و دما در شب به منفی 25 درجه سانتیگراد رسیده است. جین عصر با ماشینش به خانه می‌رفت و در حومه‌های متروک رانندگی می‌کرد که ماشینش از جاده خارج شد. نه کسی در اطراف بود و نه تلفن همراه، بنابراین جین ماشین را ترک کرد و تصمیم گرفت پیاده به خانه برود.

جین منجمد" معجزه بقای زنی که تمام شب را در برف دراز کشید

او باید از محل حادثه تا خانه تنها 3 کیلومتر راه می رفت، اما قدرت کافی نداشت و نمی توانست یخبندان رو به رشد را تحمل کند، فقط می توانست تا خانه بعدی راه برود و سپس بیهوش در برف افتاد. هنگامی که همسایه جسد او را در صبح پیدا کرد، بلافاصله با آمبولانس تماس گرفت، اگرچه از نظر ظاهری جین از قبل شبیه جسد بسیار یخ زده به نظر می رسید. لمس آن به اندازه یک تکه چوب سخت بود. با این حال، در کمال تعجب پرستاران، قلب جین همچنان می تپید. پرستاران گفتند که بدن ژان در هنگام پذیرش به اندازه‌ای سرد بود که انگار تازه از فریزر بیرون آورده شده بود، و پوست او کاملاً سفید بود و چشمان باز او "خاکستری مرگبار" به نظر می‌رسید. دمای بدنش فقط 30 درجه بود و قلبش خیلی خیلی آهسته و حدود 12 بار در دقیقه می تپید که کمتر از یک پنجم حد معمول است. هنگامی که بیمار توسط دکتر راین کلی معاینه شد، او گفت که او سرمازدگی شدید دارد. هیچ یک از اندام های جین نمی توانست خم شود یا حرکت کند. همه چیز انگار سرمازدگی کشنده ای داشت، یعنی کریستال های یخ در سلول های بدنش تشکیل شد و سلول ها از بین رفتند.

جین منجمد" معجزه بقای زنی که تمام شب را در برف دراز کشید

پس از سرمازدگی دست ها و پاهای فرد، دمای داخل بدن و قلب شروع به کاهش می کند، ریه ها، اندام های شکمی و مغز شروع به خنک شدن می کنند و انجام وظایف برای او دشوارتر می شود. سپس مرحله ای فرا می رسد که به طور کامل از کار می افتند و فرد می میرد. با وضعیت جین، به نظر می رسید که اندام های داخلی او از قبل در آستانه توقف قرار گرفته بودند و او به مرگ نزدیک بود. بنابراین، آنها در واقع هیچ عمل احیاء انجام ندادند، بلکه او را در یک پتو پیچیده و او را در آنجا رها کردند. با این حال، 2 ساعت پس از بستری شدن در بیمارستان، جین ناگهان دچار تشنج شدید شد و سپس، حتی برای همه غیرمنتظره تر، به هوش آمد. او فوراً صحبت کرد و معلوم شد که ذهن و حافظه اش کاملاً مرتب است. سپس پزشکان دوباره او را معاینه کردند و حالا با تعجب متوجه شدند که دست و پای او بر اثر سرمازدگی آسیبی ندیده است و حتی یکی از انگشتانش نیز آسیبی ندیده است.

جین منجمد" معجزه بقای زنی که تمام شب را در برف دراز کشید

در مجموع، جین هیلیارد 49 روز را در بیمارستان گذراند و وقتی مشخص شد که هیچ یک از عوارض جانبی که معمولاً در قربانیان سرمازدگی دیده می‌شود ندارد، در نهایت مرخص شد. تنها چیزی که جین از آن رنج می‌برد، قسمت‌هایی از پوست فوقانی اندام‌ها بود که با پیوند پوست درمان شدند. با گذشت سالها از آن حادثه، جین موفق شد ازدواج کند و مادر سه فرزند شود. او هرگز با هیچ مشکل سلامتی که می تواند پیامد حالت "یخ زده" او باشد، مواجه نشده است و بهبود معجزه آسای خود را با دعای پرستاران مرتبط می داند. پس از ترخیص، او از چندین کلیسای محلی بازدید کرد تا از خدا برای نجات خود تشکر کند. پزشکان مختلف بارها و بارها سعی کرده اند این معجزه را با دلایل منطقی توضیح دهند، به عنوان مثال، سختی "یخ زده" بدن جین در زمان کشف آن به سادگی با اسپاسم شدید عضلانی توضیح داده شد.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش